AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Barnet mitt går i en bhg hvor det skal endres en del til høsten. De skal ta inn flere barn enn det egentlig er plass til på den avd og baserer seg på at halvparten skal være ute hele tiden. Vi har aldri søkt noe friluftsbarnehage, fordi jeg ikke er interessert i å levere ute tidlig om morgenen i surt og kaldt vær. Vi har hatt friluftsbarnehage før til de eldste, og valgte altså bort dette nå til de minste. De har ikke plass inne til at alle barna skal spise inne om morgenen heller. Men kan jeg si at dette går jeg faktisk ikke med på? Jeg vil at mitt barn skal spise frokosten inne når det er trøtt og sliten, og ikke starte dagen med dress og sitte ute. Jeg hadde aldri ønsket det selv heller!!! Vet noen om jeg kan nekte for det? En annen ting er at de er ikke innenfor på bemanning heller. Det er to barn for mye totalt på de ansatte... Anonymkode: 39db6...0fa 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet mitt går i en bhg hvor det skal endres en del til høsten. De skal ta inn flere barn enn det egentlig er plass til på den avd og baserer seg på at halvparten skal være ute hele tiden. Vi har aldri søkt noe friluftsbarnehage, fordi jeg ikke er interessert i å levere ute tidlig om morgenen i surt og kaldt vær. Vi har hatt friluftsbarnehage før til de eldste, og valgte altså bort dette nå til de minste. De har ikke plass inne til at alle barna skal spise inne om morgenen heller. Men kan jeg si at dette går jeg faktisk ikke med på? Jeg vil at mitt barn skal spise frokosten inne når det er trøtt og sliten, og ikke starte dagen med dress og sitte ute. Jeg hadde aldri ønsket det selv heller!!! Vet noen om jeg kan nekte for det? En annen ting er at de er ikke innenfor på bemanning heller. Det er to barn for mye totalt på de ansatte... Anonymkode: 39db6...0fa Her ville jeg klaget eller skiftet barnehage. Ring styrer og hør hvordan de tenker Anonymkode: 31cc9...0fb 24
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her ville jeg klaget eller skiftet barnehage. Ring styrer og hør hvordan de tenker Anonymkode: 31cc9...0fb De tenker slik at halve gruppen er ute mener jeg. De har et grillhus de kan være , men det er jo ikke det samme som å sitte inne og ha en rolig morgen. Anonymkode: 39db6...0fa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Det hadde jeg ikke akseptert, hva slags barnehage er dette som planlegger å ta inn flere barn enn de har plass til? Jeg hadde klaget til styrer, men mest sannsynlig endt opp med å bytte barnehage siden styrer nok er den som har godtatt at det skal være slik. Anonymkode: 1c857...e6e 13
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Altså wtf, jeg hadde klaget, og hvis det ikke hjelper, hadde jeg byttet barnehage. Ser for meg de stakkars små barna som leveres i ti minus klokka syv på morgenen. Revet opp av senga klokka 0630 fordi mamma og pappa på skynde seg på jobb. Klær i hui og hast. Ekstra gøy hvis det sludder. Nei ikke fy.. Jeg har fortsatt traumer fra skoleturer som begynte da det var mørkt og kaldt. En rolig morgen inne i barnehagen er jo mye mer menneskelig. Anonymkode: fdf6c...dca 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså wtf, jeg hadde klaget, og hvis det ikke hjelper, hadde jeg byttet barnehage. Ser for meg de stakkars små barna som leveres i ti minus klokka syv på morgenen. Revet opp av senga klokka 0630 fordi mamma og pappa på skynde seg på jobb. Klær i hui og hast. Ekstra gøy hvis det sludder. Nei ikke fy.. Jeg har fortsatt traumer fra skoleturer som begynte da det var mørkt og kaldt. En rolig morgen inne i barnehagen er jo mye mer menneskelig. Anonymkode: fdf6c...dca Barn er forskjellige da, min elsket utebarnehage, var topp fra første dag Anonymkode: 460d7...4e3 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Jeg HATET utedager allerede i barnehagen. Barnet mitt elsker å være ute, men er "mett" etter noen timer og trenger en pause. Det er godt å få loffe rundt i sokker og ullundertøy, finne en bok eller bygge legohus med dagens lekekompis. Hadde bedt om en detaljert forklaring på hva dette betyr i praksis for mitt barn. Betyr det utebarnehage hver dag, hadde jeg klagd. Anonymkode: 40aa3...be8 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Eg arbeider som pedagogisk leiar og synest det høyrest veldig rart ut. Vi har utedagar i barnehagen som er bestemt gjennom medverknad frå barn og foreldre. Vi byrjar ein dag ute og resten inne. Til og med på reine utedagar drar vi inn på slutten av dagen. Anonymkode: 0c92b...333 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Barn har godt av å være ute i litt ruskevær. Anonymkode: f21f4...b93 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnet mitt går i en bhg hvor det skal endres en del til høsten. De skal ta inn flere barn enn det egentlig er plass til på den avd og baserer seg på at halvparten skal være ute hele tiden. Vi har aldri søkt noe friluftsbarnehage, fordi jeg ikke er interessert i å levere ute tidlig om morgenen i surt og kaldt vær. Vi har hatt friluftsbarnehage før til de eldste, og valgte altså bort dette nå til de minste. De har ikke plass inne til at alle barna skal spise inne om morgenen heller. Men kan jeg si at dette går jeg faktisk ikke med på? Jeg vil at mitt barn skal spise frokosten inne når det er trøtt og sliten, og ikke starte dagen med dress og sitte ute. Jeg hadde aldri ønsket det selv heller!!! Vet noen om jeg kan nekte for det? En annen ting er at de er ikke innenfor på bemanning heller. Det er to barn for mye totalt på de ansatte... Anonymkode: 39db6...0fa Du skriver bare om hva du selv vil. Det kan godt være at det går kjempefint for barnet. Hva er grunnene for at det er barnets beste å starte inne? Snakk med barnehagen og finn ut om tilbudet er noe som passer ditt barn.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Kva gjer barnehagen om det blir over ti minus eller over 30 grader? Det er jo ingen plass å trekke inn som er overfylt av andre barn. Får litt følelsen av at enkelte barnehagar har blitt inspirert av Covid-19 til å videreføra tiltak som ikkje er nødvendig på grønt nivå. Anonymkode: 0c92b...333 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnet mitt går i en bhg hvor det skal endres en del til høsten. De skal ta inn flere barn enn det egentlig er plass til på den avd og baserer seg på at halvparten skal være ute hele tiden. Vi har aldri søkt noe friluftsbarnehage, fordi jeg ikke er interessert i å levere ute tidlig om morgenen i surt og kaldt vær. Vi har hatt friluftsbarnehage før til de eldste, og valgte altså bort dette nå til de minste. De har ikke plass inne til at alle barna skal spise inne om morgenen heller. Men kan jeg si at dette går jeg faktisk ikke med på? Jeg vil at mitt barn skal spise frokosten inne når det er trøtt og sliten, og ikke starte dagen med dress og sitte ute. Jeg hadde aldri ønsket det selv heller!!! Vet noen om jeg kan nekte for det? En annen ting er at de er ikke innenfor på bemanning heller. Det er to barn for mye totalt på de ansatte... Anonymkode: 39db6...0fa Er dette treskeveien? Anonymkode: a2e3c...16c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Hva sier de andre foreldrene? Hadde tatt dette opp med foreldrekontaktene. Så bedt om felles møte med foreldre og bhg. Anonymkode: fa64a...bc3
Bokdamen Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Flere enn det er plass til på den ene avdelingen eller i barnehagen totalt? Hvor mange ekstra barn er det snakk om? Det er krav til hvor mange m2 en barnehage skal ha per barn, både inne og ute. Avvik fra dette skal omsøkes hos kommunen og godkjennes. Mener kravet gjelder barnehagen samlet sett, men hvis det er snakk om stor overdekning, ville jeg gjennom FAU bedt om dokumentasjon på at barnehagen tilfredsstiller arealnormen. Her har vi levert ute annenhver morgen i et år og utelevering en mørk, våt desembermorgen var helt jævlig for alle. Drømmer om at vi til høsten kan gå tilbake til å levere inne hver dag. Så jeg skjønner det veldig godt TS. Hvis dette kun gjelder én avdeling, ville jeg bedt om overflytting til en avdeling uten denne modellen. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 Nå lurer jeg på om dine barn går i samme barnehage som våre. 🙈 I så fall så vil jeg oppfordre deg til å sende ut en e-post til alle foreldrene og høre om det er flere som reagerer, og ta det derifra enten til kommunen eller til eierstyret dersom det er en privat barnehage. Anonymkode: 6b2f3...c15 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 Ser ikke noe problem med å levere ute, det har vi gjort hele veien. To avd er ute frem til 12, to avd er ute etter 12. men at de skal ta inn fler barn enn det er plass til er problematisk. Anonymkode: 724d4...27f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 Mange år siden jeg hadde barn i barnehagen, men jeg syntes det var helt greie regler da. Hvis du leverte innen et visst klokkeslett fikk barnet frokost inne, kunne du ikke levere til da, fikk du vente og da skulle barnet leveres ferdig påkledd for å være ute etter ett visst klokkeslett. Alle barn som ble levert etter det måtte komme påkledd for å være ute, sommer som vinter. Barnehagen syntes frokoststundene skulle være stille og rolig og ikke konstant avbrytes av foreldre som kom med barna. Etter hvert flyttet vi og byttet til annen barnehage hvor det alltid var fullt kaos ved frokost, dårlig frokost samt barna var mye mindre ute fordi barna kom til 25 ulike tider. Anonymkode: 5d9d5...f62
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange år siden jeg hadde barn i barnehagen, men jeg syntes det var helt greie regler da. Hvis du leverte innen et visst klokkeslett fikk barnet frokost inne, kunne du ikke levere til da, fikk du vente og da skulle barnet leveres ferdig påkledd for å være ute etter ett visst klokkeslett. Alle barn som ble levert etter det måtte komme påkledd for å være ute, sommer som vinter. Barnehagen syntes frokoststundene skulle være stille og rolig og ikke konstant avbrytes av foreldre som kom med barna. Etter hvert flyttet vi og byttet til annen barnehage hvor det alltid var fullt kaos ved frokost, dårlig frokost samt barna var mye mindre ute fordi barna kom til 25 ulike tider. Anonymkode: 5d9d5...f62 Det her er snakk om en barnehage som skal ta inn flere barn enn de har plass til fra høsten av, slik at barna må rullere på å være ute i 2 uker i strekk fordi det ikke er plass til de inne... De får altså ikke være inne i det hele tatt, bortsett fra i en liten grillhytte... Så det er absolutt ikke sammenlignbart ift. hva du beskriver. Anonymkode: 6b2f3...c15 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 Du kan si opp plassen. Anonymkode: 927f3...be3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #20 Skrevet 1. juni 2021 Child planet barnehage? Anonymkode: 346d8...1fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå