Gå til innhold

Noen her som har erfaring med sinte og voldelige barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 26608...87e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en 11-åring som har mye sinne i seg, og som kan være voldelig - ikke mot andre, men mot oss, når hun blir sint. Knuser ting osv, kaster på oss. Det eskalerte helt da puberteten nærmet seg, sammen med endel andre symptomer. Vi er i ferd med å få henne utredet, etter samtaler med helsesøster på skolen. 😞

Anonymkode: 41282...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Har en 12 åring som har hatt en vanskelig periode med seg selv og skole. Ikke direkte voldelig, men mye sint og har hatt vanskelig for å komme seg ut fra sinnet når han har eskalert. Er mye bedre nå, foreligger ingen diagnose men er sårbar for endringer og takler det dårlig så vi trener på det. Begynnelsen på pubertet og større forventninger til barn i den alderen kan være tøft for noen, mange som fortsatt ikke er klar for å bli ungdom selv om kroppen lever sitt eget liv. 

Anonymkode: 6dc1e...204

AnonymBruker
Skrevet

Min søster var voldelig mot både meg og mine foreldre fra hun var 5 år gammel. Nå er hun voksen og er sånn fortsatt.

Hva enn dere gjør, ikke bortforklar eller sy puter rundt denne oppførselen. Mine foreldre bare ignorerte det og trodde hun ville vokse det av seg. Til slutt gav de bare opp.

Vold må få skikkelige konsekvenser hver gang. Hvis ikke ender dere opp med et monster.

Anonymkode: 82bc0...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min søster var voldelig mot både meg og mine foreldre fra hun var 5 år gammel. Nå er hun voksen og er sånn fortsatt.

Hva enn dere gjør, ikke bortforklar eller sy puter rundt denne oppførselen. Mine foreldre bare ignorerte det og trodde hun ville vokse det av seg. Til slutt gav de bare opp.

Vold må få skikkelige konsekvenser hver gang. Hvis ikke ender dere opp med et monster.

Anonymkode: 82bc0...67b

Jeg anbefaler i høyeste grad å be om profesjonell hjelp! Å lage egne konsekvenser og sette hardt mot hardt hjelper ikke, i alle fall ikke i det lange løp. Det er alltid en grunn til at barnet utagerer, de fleste barn ønsker jo ikke å være slem med andre. De fleste kommuner har f.eks lavterskeltjenester med veiledere som kan hjelpe familier som står i dette, om det ikke kreves hjelp fra psykisk helse.

Anonymkode: a8d4c...0d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...