AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Hei, jeg holder på en hemmelighet som jeg MÅ si til noen, så jeg skriver det på kvinneguiden anonymt. Jeg er ny på jobb, så jeg er ikke komfortabel med å si det til noen her. Siden jeg jobber turnus offshore så vil jeg ikke si det over telefon med familie og venner, jeg vil vente til jeg kommer hjem. Til saken! Det er en uke siden jeg kom på jobb, samme dag som mensen skulle komme. Den er fremdeles ikke her! Siden jeg og mannen er prøvete så er jo dette godt nytt 🥳🌸 Før jeg dåro tok jeg en tidlig graviditetstest 4-5 dager før, den var negativ. Så jeg tenkte at det var det. Derfor tok jeg ikke med meg noen tester, kun for eggløsning 🤦🏼♀️ Mannen vet det selvfølgelig, men vi begge har hatt en sånn forsiktig forhåpning, våger ikke helt å feire. På en annen side savner jeg å ha minst en kollega jeg kan stole på for å dele på spenningen og vente sammen med. Det føles isolerende og ensomt. Ventingen blir bare venteligere og vanskeligere! Det blir vanskeligere å ikke konkludere med graviditet for hver dag mensen ikke dukker opp. Noe som gjør det desto verre å holde seg rolig og ventende. Jeg er redd kollegaene mine vil si det videre og behandle meg som en skjør glasskulptur. Jeg er i et fysisk krevende mannsdominert yrke, og prøver å opparbeide meg faglig respekt. En graviditet vil ikke hjelpe på det. Det er forresten en drøy uke igjen til hjemreise, frem til da vet jeg ingenting 🤷🏼♀️ Uansett, det var det jeg ville si, jeg er ikke ute etter råd, men gjerne del tanker hvis dere vil, måtte bare si det. Er det noen som har opplevd en lignende situasjon? Takk til deg som leste alt 🙏🏻😊 Anonymkode: 06a88...03b 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er i et fysisk krevende mannsdominert yrke, og prøver å opparbeide meg faglig respekt. En graviditet vil ikke hjelpe på det. Anonymkode: 06a88...03b Dersom dette er veldig viktig for deg, burde du kanskje ventet litt med å bli gravid? Uansett, gratulerer! Anonymkode: 8df4d...838 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom dette er veldig viktig for deg, burde du kanskje ventet litt med å bli gravid? Uansett, gratulerer! Anonymkode: 8df4d...838 ... Hvorfor? Det er jo det stikk motsatte hun bør gjøre. Hvordan skal vi få til en endring, hvor kvinner kan bli gravid i den jobben de har uten å ha dårlig samvittighet, hvis kvinner gis dårlig samvittighet og dermed utsetter graviditet til de er mindre fertile og mye sannsynlig vil trenge det offentliges hjelp og dermed belaste systemet på et annet vis? 🤷🏼♀️ Gratulerer, TS! Hvis det er viktig for deg å fortelle så sier jeg kjør på. Jeg selv venter mitt andre barn, og vi fortalte det rundt uke 8 sist, men denne gangen har vi prøvd lengre og hatt et par kjemiske og er derfor ikke komfortabel med å fortelle noe før vi vet at det sitter. Vi venter derfor til rundt uke 10-11-12, når det passer seg i den tiden. Anonymkode: 1e7f2...9ff 32
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ... Hvorfor? Det er jo det stikk motsatte hun bør gjøre. Anonymkode: 1e7f2...9ff Dersom hun kun har vært kort tid i jobben (jeg tolket det sånn), er jeg ikke enig. Anonymkode: 8df4d...838 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Jeg trodde ikke gravide fikk jobbe på plattform? Pga risiko? gratulerer! Anonymkode: 2b621...f29 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har jobbet i yrket i nesten to år(etter lærligtid) men jeg har blitt flyttet sammen med nye folk som jeg ikke kjenner fra før. Og jeg er jo redd for hvordan de vil behandle meg, MEN dette er riktig tidspunkt å bli gravid på. Jeg har utsatt dette i seks år, jeg ønsker dette mer enn støttende kollegaer. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde ikke gravide fikk jobbe på plattform? Pga risiko? gratulerer! Anonymkode: 2b621...f29 Ikke etter uke 28(eller 26?), så det er ikke noe problem enda 😊 Anonymkode: 06a88...03b 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Så spennende! Ville ikke stresset så mye med kollegene dine, de fleste er nok greie. Jeg jobber på kontor med godt voksne mannfolk og fikk bare hyggelige tilbakemeldinger da jeg fortalte at jeg var gravid De har alle barn og barnebarn så det var en mulighet for de å mimre litt tilbake til den tida de fikk barn, haha. Dette vet du sikkert, men hvis du jobber med kjemikalier er det lurt å sjekke om du utsettes for kjemikalier som kan være fosterskadelige. Anonymkode: ae25e...12b 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Gratulerer! Skjønner at du vil fortelle når du er på arbeidsplassen 24/7! Men om du har vært der en uke alt er det vel ikke lenge til du skal hjem? Mange gravide har nok en periode når de akkurat har fått positiv test hvor de har lyst å fortelle alle om graviditeten! Men om det er noen trøst er vanlig å sitte på fingrene, og det er jo litt gøy å ha en hemmelighet også! Jeg fortalte ikke noe før uke 20-22 på jobb og det var fint å ha graviditeten for meg selv litt Jeg kan aldri se for meg at du vil møte noe annet enn støtte og gratulasjoner fra kollegaer De fleste syntes enten det er kjempestas og resten tenker ikke spesielt over det. Men for deg som er gravid føles det jo selvfølgelig veldig stort Anonymkode: 1076d...a60 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Gratulerer med graviditet! 💥 🎉 Anonymkode: f6075...6df 1
Gåsemor Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 Bedriften jeg jobber i, så får man ikke reise offshore hvis man er gravid. Dette er pga. Risting i helikopter, kjemikalier og rett og slett en unødvendig risiko når man kan få tilrettelegging/svangerskapspenger. Jeg ville dobbeltsjekket eller snakket med bedriftshelsetjenesten. Håper dagene går fort frem til du får testet! Og håper testen er positiv 🤞 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dersom hun kun har vært kort tid i jobben (jeg tolket det sånn), er jeg ikke enig. Anonymkode: 8df4d...838 Neivel, men det er så enkelt at du tar feil. Anonymkode: 1e7f2...9ff
Amatariel Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 Spennende! Er vel gode sjanser for graviditet når mensen er flere dager forsinket. Blir bra å få tatt en test når du kommer hjem Ta en digital - det er moro å se det med bokstaver! 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Gåsemor skrev (7 timer siden): Bedriften jeg jobber i, så får man ikke reise offshore hvis man er gravid. Dette er pga. Risting i helikopter, kjemikalier og rett og slett en unødvendig risiko når man kan få tilrettelegging/svangerskapspenger. Jeg ville dobbeltsjekket eller snakket med bedriftshelsetjenesten. Håper dagene går fort frem til du får testet! Og håper testen er positiv 🤞 Infoen min er bekreftet av medicen ombord. Og jeg fant infoen på fagforeningen jeg er medlem av sin side. Så jeg tror det går fint å reise på jobb en stund til 😊👍 Anonymkode: 06a88...03b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Hvorfor gratulerer dere henne? Er jo ikke sikkert hun er gravid?! Anonymkode: 3e75e...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: ecb87...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 0.42): Hvorfor gratulerer dere henne? Er jo ikke sikkert hun er gravid?! Anonymkode: 3e75e...fdf Tenkte det samme😅 Anonymkode: 3ec4c...262
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 8.25): Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: ecb87...ba9 Jeg tok test når jeg kom i land og den var POSITIV! 😃 Nå vet svigermor og bestevenninnen min det og det føles så mye bedre! Det ble veldig fort veldig ensomt å ikke ha noen kvinner å dele med, gir det mening? Nå har jeg tatt blodprøver til fastlege for å få det bekreftet og for å komme igang med savangerskapsoppfølging etterhvert. Vi ble gravid på andre forsøk, som er sååå mye fortere enn jeg trodde. Jeg bare håper at svangerskapet går bra… Det var mer info enn du spurte om, men jeg er litt ivrig på å fortelle som du sikkert skjønner 😅 takk for at du spurte 😊 Anonymkode: 06a88...03b 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 Så stas. Gratulerer 😁🥳 Anonymkode: ecb87...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 Hva slags yrke er du i, ts? Jeg er operatør ute, og fikk ikke være på jobb da jeg var gravid, så jeg er bare nysgjerrig. Gratulerer så mye forresten! Anonymkode: 83a99...c2d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå