AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Lurer på om flere har det som meg... Hver morgen jeg skal på jobb våkner jeg urolig. Indre uro, hjertebank ,katastrofetanker, angstsymptomer. Jeg trives jo på jobb, men alt i meg leter etter en grunn til å slippe å dra. Jeg drar jo vanligvis, bortsett fra når det låser seg helt. Da starter kampen om å manne seg opp for å ringe å gi beskjed, dette er like ille som angsten for å dra på jobb. Dette begynner å bli krevende Anonymkode: 3d47f...036 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Jeg hadde det sånn da jeg gikk på høyskole. I tillegg til det du nevner fikk jeg akutt diaré annenhver dag, måtte gå av toget noen ganger og finne en do. Ble bedre da jeg kom meg til legen og fikk Cipralex. Anonymkode: 6efeb...8ce
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lurer på om flere har det som meg... Hver morgen jeg skal på jobb våkner jeg urolig. Indre uro, hjertebank ,katastrofetanker, angstsymptomer. Jeg trives jo på jobb, men alt i meg leter etter en grunn til å slippe å dra. Jeg drar jo vanligvis, bortsett fra når det låser seg helt. Da starter kampen om å manne seg opp for å ringe å gi beskjed, dette er like ille som angsten for å dra på jobb. Dette begynner å bli krevende Anonymkode: 3d47f...036 Høres ut som en angstlidelser, og 1-2% av befolkningen sliter med dette konstant. Ca hver fjerde eller femte opplever angst i løpet av livet. Og ca 10% sliter med angst i form av fobier. Uklart om du har en fobi ifm jobben eller om du sliter med generell angst. Gjelder sistnevnte er du en av 2%. Så kjempevanlig er det nok ikke, men heller ikke aldeles uvanlig. Hos meg er det omvendt. Jeg sliter med sosial angst og hyppig generell angst. Men det løsner som regel når jeg kommer meg på jobb:) Anonymkode: 8a223...d19 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Angst er svært vanlig. Jeg har akkurat hatt eksamen og hadde så mye angst at jeg holdt på å dø. Seriøst liksom! Jeg biter alltid negler når jeg får angstanfall. Nå er jeg så synkt langt innpå neglebåndene. Har igjen en eksamen, men krysser fingrene for at det er negler igjen til slutt. - Nathalie Anonymkode: 4f923...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på om flere har det som meg... Hver morgen jeg skal på jobb våkner jeg urolig. Indre uro, hjertebank ,katastrofetanker, angstsymptomer. Jeg trives jo på jobb, men alt i meg leter etter en grunn til å slippe å dra. Jeg drar jo vanligvis, bortsett fra når det låser seg helt. Da starter kampen om å manne seg opp for å ringe å gi beskjed, dette er like ille som angsten for å dra på jobb. Dette begynner å bli krevende Anonymkode: 3d47f...036 Hvordan er det når du først er på jobb da? Og hvor lenge har det vært spnn? Alltid slitt med angst? For en stund siden hadde jeg det også slik før jobb - inntil jeg en dag fikk helt samnenbrudd og var sykemeldt i laaaang tid. Ikke for å skremme men det kan være greit å høre på kroppens signaler. Nå om dagen får jeg angst på vei hjem FRA jobb 💩 Anonymkode: 08afb...f42
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Jeg hadde det slik i årevis i den gamle jobben min, mye ansvar, mye stress, høyt tempo. I min nåværende jobb skjer det ikke. Anonymkode: f3546...e13 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 I gamle jobben var det sånn i mange år, endte opp med langtids sykmelding og aap. Er nå i arbeidsutprøving og nå er det likedan. Ofte går det greit når jeg kommer på jobb,men hender også at det vedvarer hele dagen. Jeg blir stressa over at det er sånn og det er en krevende start på dagen å tvinge seg avgårde hver dag. Det går utover livskvaliteten. Ts Anonymkode: 3d47f...036
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Angst er svært vanlig. Jeg har akkurat hatt eksamen og hadde så mye angst at jeg holdt på å dø. Seriøst liksom! Jeg biter alltid negler når jeg får angstanfall. Nå er jeg så synkt langt innpå neglebåndene. Har igjen en eksamen, men krysser fingrene for at det er negler igjen til slutt. - Nathalie Anonymkode: 4f923...ba0 Lykke til med eksamen og håper negla rekker å vokse ut litt til da ❤️ts Anonymkode: 3d47f...036 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Jeg hadde det slik i min forrige jobb, det var helt grusomt. Kunne sitte og kose meg en kveld og få kvelden ødelagt fordi jeg tenkte «det er jobb i morgen…» Jeg hadde en jobb med mye ansvar, som mange var avhengige av for å få sin jobb gjort. Konstant press, mas og dårlig rolleavklaring. Ganske ny stilling som var dårlig definert og som burde blitt endret på. Jeg var den endte med den kompetansen på arbeidsplassen, men det burde vært minimum 2 andre også. Jeg begynte til slutt angstanfall på jobb, hvor jeg bare gråt, måtte legge meg ned og ikke fikk puste. Bestilte meg time til en god psykolog (legen var det null hjelp i). Fikk meg en ny jobb kort tid etterpå, og nå er den følelsen fullstendig borte! Det er så deilig. Nå tenker jeg «det er jobb i morgen ja:)» og får ingen tung klump i magen - det er så befriende. Jeg liker nå det jeg gjør, og rollen min er godt etablert med mange andre i tilsvarende stilling. Alltid hjelp og støtte å få. Håper du får den helsehjelpen du trenger, og at du forsøker å skifte jobb da det høres ut som om det er noe kroppen din mistrives skikkelig med selv om du kanskje ikke klarer å sette fingen på det❤️ Anonymkode: d5645...a54 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): I gamle jobben var det sånn i mange år, endte opp med langtids sykmelding og aap. Er nå i arbeidsutprøving og nå er det likedan. Ofte går det greit når jeg kommer på jobb,men hender også at det vedvarer hele dagen. Jeg blir stressa over at det er sånn og det er en krevende start på dagen å tvinge seg avgårde hver dag. Det går utover livskvaliteten. Ts Anonymkode: 3d47f...036 Jeg gikk til en psykolog som fokuserte på å endre måten å tenke på. Det hjalp meg veldig mye for meg❤️ Anonymkode: d5645...a54 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg hadde det slik i min forrige jobb, det var helt grusomt. Kunne sitte og kose meg en kveld og få kvelden ødelagt fordi jeg tenkte «det er jobb i morgen…» Jeg hadde en jobb med mye ansvar, som mange var avhengige av for å få sin jobb gjort. Konstant press, mas og dårlig rolleavklaring. Ganske ny stilling som var dårlig definert og som burde blitt endret på. Jeg var den endte med den kompetansen på arbeidsplassen, men det burde vært minimum 2 andre også. Jeg begynte til slutt angstanfall på jobb, hvor jeg bare gråt, måtte legge meg ned og ikke fikk puste. Bestilte meg time til en god psykolog (legen var det null hjelp i). Fikk meg en ny jobb kort tid etterpå, og nå er den følelsen fullstendig borte! Det er så deilig. Nå tenker jeg «det er jobb i morgen ja:)» og får ingen tung klump i magen - det er så befriende. Jeg liker nå det jeg gjør, og rollen min er godt etablert med mange andre i tilsvarende stilling. Alltid hjelp og støtte å få. Håper du får den helsehjelpen du trenger, og at du forsøker å skifte jobb da det høres ut som om det er noe kroppen din mistrives skikkelig med selv om du kanskje ikke klarer å sette fingen på det❤️ Anonymkode: d5645...a54 Så bra at du fant en løsning! ❤️ Arbeidsutprøvinga mi er i et helt annen felt enn gamle jobben og burde være lettere både fysisk og psykisk, så jeg blir litt motløs angsten dukker opp igjen. Jeg skal i gang med et Mentaliseringskurs, få jeg håper det vil hjelpe Ts Anonymkode: 3d47f...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå