Gå til innhold

Tips til sunne snacks?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å bytte ut sjokolade og is med noe litt sunnere. Har fått dilla på fryste druer med sitronsaft 🤤 Har dere tips til andre relativt sunne snacks?

Anonymkode: dab04...60d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En liten håndfull med mandler, walnøtter, hasselnøtter og andre nøtter uten salt.

Anonymkode: d28e4...440

AnonymBruker
Skrevet

Mos en banan med litt kanel og ha dem i ispinne former, du kan fryse lett yoghurt sånn åså, eller dypp gulerøtter og selleri i hummus. Sukkererter og melon og jordbær er jo i sesong nå 😁

Piano har sukkerfri gele både i kartong og i pulver form, er 2 kal per 100 gram og zero vaniljesausen deres er kjempe god. 

Anonymkode: 88130...aef

AnonymBruker
Skrevet

Ovnsbakte kikerter med paprikakrydder, salte edamame bønner, mager vaniljekesam eller skyr luftig med bær, grønnsaker og dip.  

Anonymkode: a0c8a...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glemte grønnkålchips. Det er faktisk ganske digg. Ellers nå i sommertiden blir det litt asparges (dampet) surret i spekeskinke i varmen selv om dette ikke direkte erstatter søtsaker så er det utrolig godt med noe salt mens man koser seg i sol og varme. 

Skrevet

Youplait vaniljeyoghurt med 2-3 knuste valnøtter og en liten mengde akasiehonning over. Snadder!! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri det mest populære svaret i denne typen tråder.

Men venne seg av med vanen.

Ellers begynner man med noe sunnere, går på en smell, spiser mer, har et søt/saltsug som uansett ikke forsvinner.

Det er faktisk en befrielse å aldri føle behov for å putte noe i munnen når man sitter i solveggen, eller etter middag, eller foran TVen. 

Anonymkode: 23aad...b75

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Pisk 1 eggehvite stiv, visp inn et beger YT proteinpudding sjokolade el vanilje. Topp med bær og evt nøtter

Blend fryst jordbær, kaffefløte og kokosmasse. Blir deilig is.

Anonymkode: 2f678...4be

Skrevet

Frukt og grønnsaker funker fjell for meg, men jeg er nok også over gjennomsnittet glad i slikt 😊 Her går det i alt fra epler, gulrøtter, cherrytomater, vannmelon, cantaloupe, stangselleri, druer, jordbær, bringebær, blåbær, smoothie, ananas, mango, agurk og mye mer 🙃 Det viktigste er å finne noe som er sunt, men som du selv opplever som "belønning"! Anbefaler også å gå på butikken når du må tisse og ikke når du er sulten, med en planlagt handleliste og kjøpe kun det som står på lista. Så lenge jeg bare har sunn snacks i hus, så spiser jeg bare det i alle fall :fnise:  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Friggs maiskaker med et tynt lag hjemmelagd nøttesmør og eple eller jordbærskiver.

Nicecream

Pakistansk mango som er i sesong nå 😍

Anonymkode: f8c41...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Et eple skåret i båter, lagt på en tallerken med kanel og sukrin, i mikroen til de er bløte. Blir som eplekake epler. 

Anonymkode: 38d66...9bf

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at sunn snacks finnes ikke. Foretrekker the real thing, men sjelden og i små mengder

Anonymkode: feb92...622

AnonymBruker
Skrevet

Mørk sjokolade, nøtter og dadler, fruktsalat, smoothie, smoothie-is, peanøttkuler fra Life, google raw cake så finner du nok nyegodt du kan lage:)

Anonymkode: 0343f...ed4

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Glemte grønnkålchips. Det er faktisk ganske digg. Ellers nå i sommertiden blir det litt asparges (dampet) surret i spekeskinke i varmen selv om dette ikke direkte erstatter søtsaker så er det utrolig godt med noe salt mens man koser seg i sol og varme. 

Jeg elsker grønnkålchips og lager det ofte.  Da pleier jeg gjerne å kjøpe billig grønnkål i Danmark, hele bunter med blader. De renser og deler jeg opp.   Jeg finner liksom ikke noe som ser egnet ut for det her. Alt ligger i plastposer, bitte smått,  hvordan er kvaliteten? Og prisen?  Jeg har bare gått forbi.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset går det i ulike meloner, jordbær, grønnsaker og dip, eller popcorn i helgene (ikke mikro) :)

Anonymkode: 9e79f...9c7

Skrevet

Jeg kan spise uhorvelige mengder med vannmelon når det er varmt og jeg vil ha noe godt. 

Godteri søtet med stevia kan også funke. 

Zeroh iskrem er også godt. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Siden jeg ikke er så mye på det man vanligvis forbinder med snacks... jeg kutter opp litt rå salmalaks og legger på et blad med hjertesalat.  Lager littegrann parmesanchips i mikro, grønnkålchips, en pose ferske reker og en øl eller hvitvin.  Peller i ei kokt krabbe, Eller grønnsakstenger og en liten dip av yoghurt, buljongpulver, hvitløk og urter.

AnonymBruker
Skrevet

Hummus. Spiser det nesten hver dag. 

Anonymkode: b1b0e...ab3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (9 minutter siden):

Jeg elsker grønnkålchips og lager det ofte.  Da pleier jeg gjerne å kjøpe billig grønnkål i Danmark, hele bunter med blader. De renser og deler jeg opp.   Jeg finner liksom ikke noe som ser egnet ut for det her. Alt ligger i plastposer, bitte smått,  hvordan er kvaliteten? Og prisen?  Jeg har bare gått forbi.

Finnes hele blader, på Meny.

I kalorier er dette like ille som potetgull, og mye av næringsstoffene er borte etter varmebehandlingen. Men mulig du tenker det er sunt fordi man spiser mindre mengder av dette? 

Anonymkode: 23aad...b75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...