AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Jeg er alenemor med et barn som snart skal blid 2 år. Vi har ingen familie i Norge og har ikke noe venner her. Jeg skal ha operasjon snart og ruller på hvordan skal jeg passe på han mens jeg er sengeliggende ?Faren vill ikke ha noe og gjøre med meg eller barnet. Anonymkode: dfddd...ea1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Kanskje en ansatt i bhg ønsker å stille opp. En som barnet kjenner. Eller så kan det hende barnevernet kan stille med beredskapshjem. Anonymkode: 7b72a...cef 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Her må du alliere deg med noen. Hvor lenge skal du være sengeliggende? Kan en venn komme og bli noen dager? En nabo? Eller kan barnet få være hos bestevennen i barnehagen, eventuelt betale en av de som jobber i barnehagen for å hjelpe? Kan du få utsatt operasjonen hvis dette ikke er mulig, og få på plass noe i mellomtiden? Som alenemor MÅ du alliere deg med noen som kan være der hvis noe skulle skje. Noe annet er direkte uansvarlig. Kontakt nærmeste forening for aleneforeldre, og bygg et nettverk! Anonymkode: 0efa1...7a8 3
Kanutte Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Dette er også et tilfelle hvor beredskapshjem kan bistå. Da er det eventuelt via barnevernet. 10
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Kanutte skrev (7 timer siden): Dette er også et tilfelle hvor beredskapshjem kan bistå. Da er det eventuelt via barnevernet. Og barnevernet vil først og fremst prøve å finne noen barnet kjenner, som f.eks ansatte i barnehagen. Anonymkode: be9a2...e26 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Forsøkte å google for deg, men det var vanskelig å finne noe om dette. Du må nesten ta en ringerunde, og jeg ville faktisk begynt med å spørre helsestasjonen. Du kan også spørre i barnehagen, ikke om de kan passe barnet ditt, men om de vet hvor du kan henvende deg. Anonymkode: fc56c...da1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Det spørs jo litt på hvor lang tid det tar før du er frisk. Er det snakk om noen dager/en uke, er det jo unødig opprivende å sende vekk barnet, da hadde det vært best om noen kunne være hos deg mest mulig... Men må man, så må man. Anonymkode: fc56c...da1
GammelKaktus Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Du må jo enten spør noen du kjenner eller ta kontakt med barnevernet og be om hjelp. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok spurt en i barnehagen ansatt eller en av foreldrene om hen har mulighet. Hadde sagt ja til det om jeg fikk en slik forespørsel. Så prøv der først. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Barnevernet må i bildet. Anonymkode: 53a65...1d2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 Det er ikke sånn at man kan ringe barnevernet fordi man skal opereres. Da må man skaffe barnevakt selv. Anonymkode: d4a28...7fd 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Ta det opp med ped leder. Ikke spørre direkte om hen vil passe, men spørre om de ansatte kunne diskutert det, og gi tilbakemelding til deg når det er avklart. I barnehagen er det mange voksne å ta av hvis de spør på tvers av avdelingene. I vår barnehage kjenner alle ansatte mine barn. Anonymkode: 09d1f...a4e 1
Olaug Olsen Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ta det opp med ped leder. Ikke spørre direkte om hen vil passe, men spørre om de ansatte kunne diskutert det, og gi tilbakemelding til deg når det er avklart. I barnehagen er det mange voksne å ta av hvis de spør på tvers av avdelingene. I vår barnehage kjenner alle ansatte mine barn. Anonymkode: 09d1f...a4e Denne, og med litt betaling vil jeg tippe det kan ordne seg!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er alenemor med et barn som snart skal blid 2 år. Vi har ingen familie i Norge og har ikke noe venner her. Jeg skal ha operasjon snart og ruller på hvordan skal jeg passe på han mens jeg er sengeliggende ?Faren vill ikke ha noe og gjøre med meg eller barnet. Anonymkode: dfddd...ea1 Vet om flere som spør ansatte i barnehagen. Jeg har selv passet i slike situasjoner fra tiden jeg jobbet i barnehage. Anonymkode: 53e29...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Her må du alliere deg med noen. Hvor lenge skal du være sengeliggende? Kan en venn komme og bli noen dager? En nabo? Eller kan barnet få være hos bestevennen i barnehagen, eventuelt betale en av de som jobber i barnehagen for å hjelpe? Kan du få utsatt operasjonen hvis dette ikke er mulig, og få på plass noe i mellomtiden? Som alenemor MÅ du alliere deg med noen som kan være der hvis noe skulle skje. Noe annet er direkte uansvarlig. Kontakt nærmeste forening for aleneforeldre, og bygg et nettverk! Anonymkode: 0efa1...7a8 For en kommentar til en dame som kommer med en helt forståelig og legitim problemstilling. Er det ansvarsløst å ha blir forlatt av barnefar og alene i et nytt land? Til TS. Lurer også på hvor lenge du blir på sykehuset. Kan man søke noe avlastning fra NAV? Kanskje fastlegen din vet noe om dette? Når det gjelder barnevernet blir dette behovet kanskje litt for spesifikt knyttet til denne operasjonen. Du kan be om hjelp fra barnevernet om du har generelle problemer med omsorgssituasjonen. Ellers er det jo ikke forbudt å bare ringe til dem og spør om hvor ellers du kan henvende deg i en slik situasjon. De vet kanskje 👍 Anonymkode: a01ba...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For en kommentar til en dame som kommer med en helt forståelig og legitim problemstilling. Er det ansvarsløst å ha blir forlatt av barnefar og alene i et nytt land? Ja, det er jo selve definisjonen på å være ansvarsløs! Anonymkode: 53a65...1d2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er jo selve definisjonen på å være ansvarsløs! Anonymkode: 53a65...1d2 Hvordan er det å leve uten empati? Anonymkode: 53b32...99c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Her må du alliere deg med noen. Hvor lenge skal du være sengeliggende? Kan en venn komme og bli noen dager? En nabo? Eller kan barnet få være hos bestevennen i barnehagen, eventuelt betale en av de som jobber i barnehagen for å hjelpe? Kan du få utsatt operasjonen hvis dette ikke er mulig, og få på plass noe i mellomtiden? Som alenemor MÅ du alliere deg med noen som kan være der hvis noe skulle skje. Noe annet er direkte uansvarlig. Kontakt nærmeste forening for aleneforeldre, og bygg et nettverk! Anonymkode: 0efa1...7a8 Ikke så lett i disse tider. Vet ikke hvor TS bor, men jeg er alenemor som bor i Oslo. Alt har vært stengt ned siden november (mer eller mindre). Det har ikke vært så mange streder å knytte kontakter. Det er ganske hjerteløst å kalle det uansvarlig, man gjør stort sett så godt man kan. Anonymkode: beffa...0f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå