Anonymgrytevott Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Den falt av for ca et døgn siden, og babyen har skreket uten stopp siden. Var litt blod i navlen, men trodde ikke det kunne gjøre SÅ vondt... kan dette være grunnen til den uendelige gråten, eller kan han være syk? Og hvordan vet jeg om han er syk? Har ikke termometer, så får ikke målt noen feber.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Nei, det gjør ikke vondt. Men hvordan kan man ha en nyfødt og ikke ha termometer?! Anonymkode: 3f4a7...901 2
Anonymgrytevott Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det gjør ikke vondt. Men hvordan kan man ha en nyfødt og ikke ha termometer?! Anonymkode: 3f4a7...901 Når man aldri har hatt barn før, kan man umulig komme på ALT man trenger på forhånd 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Anonymgrytevott skrev (12 timer siden): Når man aldri har hatt barn før, kan man umulig komme på ALT man trenger på forhånd Jeg hadde heller ikke termometer før jeg faktisk trengte det, send noen for å kjøpe så får du målt. Anonymkode: 5a968...d42 5
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Anonymgrytevott skrev (12 timer siden): Når man aldri har hatt barn før, kan man umulig komme på ALT man trenger på forhånd Men termometer for å finne ut om barnet er sykt, kommer vel ganske høyt på lista? Og nei, det skal ikke gjør vondt å miste navlestumpen. 3
GammelKaktus Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Termometer er vel en av tingene som står høyt på listen når man handler inn men det er nå en annen diskusjon. Baby skal ikke ha vondt når hen mister navlestumpen og jeg kjenner jeg blir litt bekymret over at babyen har grått i et døgn uten at tiltak er blitt gjort. Hvordan er formen på den lille nå? Regner med du har ringt lege eller helsestasjon? 2
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): jeg kjenner jeg blir litt bekymret over at babyen har grått i et døgn uten at tiltak er blitt gjort. Huff ja, denne situasjonen er lite beroligende.
Moonies Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Dersom baby har skreket i ett døgn anbefaler jeg deg sterkt å ta kontakt med helsestasjon for hjelp ❤️ 2
Anonymgrytevott Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2021 Synes dere kan spare dere for spydigheter. Er faen meg ikke lett å være nybakt mor. 3
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 Anonymgrytevott skrev (1 minutt siden): Synes dere kan spare dere for spydigheter. Er faen meg ikke lett å være nybakt mor. Spydigheter - det er da bare normal bekymring... Du har vel tenkt å ta kontakt med helsepersonell når babyen din har gått konstant i ett døgn? (ikke spydighet, bare spørsmål)
solmåneogstjerner Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Det er ikke vondt å miste navlestumpen, men det kan ha blitt betennelse der. Det kan også være noe helt annet som er galt, og også kolikk/annet ubehag. Du kan fint kjenne om barnet har feber av betydning, uten termometer. Ta kontakt med lege om du er bekymret.
Anonymgrytevott Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2021 Babyer gråter. En nybakt mor vet ikke hva som er unormalt mye eller lite 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Anonymgrytevott skrev (4 minutter siden): Synes dere kan spare dere for spydigheter. Er faen meg ikke lett å være nybakt mor. Sånn må du bare regne med her inne! Har du fått tak i et termometer? Hvis ikke så gjør det! Har babyen feber er det å ringe legevakten umiddelbart, babyer under 3 måneder skal IKKE ha feber. Husk at du også kan ringe helsestasjonen om det er noe du lurer på, er du bekymret for at det er noe alvorlig så ringer du legevakten! De er der for å svare på spørsmål, og de er vante til bekymrede førstegangsforeldre❤️ Og husk - det er bedre å ringe legevakten en gang for mye! Anonymkode: 779e7...78f 5
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Anonymgrytevott skrev (2 minutter siden): Babyer gråter. En nybakt mor vet ikke hva som er unormalt mye eller lite Da gir jeg deg et velment råd - ta kontakt med helsesøster. PS: Gråter babyen fortsatt? 3
Anonymgrytevott Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #15 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn må du bare regne med her inne! Har du fått tak i et termometer? Hvis ikke så gjør det! Har babyen feber er det å ringe legevakten umiddelbart, babyer under 3 måneder skal IKKE ha feber. Husk at du også kan ringe helsestasjonen om det er noe du lurer på, er du bekymret for at det er noe alvorlig så ringer du legevakten! De er der for å svare på spørsmål, og de er vante til bekymrede førstegangsforeldre❤️ Og husk - det er bedre å ringe legevakten en gang for mye! Anonymkode: 779e7...78f Takk for ordentlig svar ❤ jeg har fått tak i termometer. Han har ikke feber, og har vært blid og grei i dag. 2
Anonymgrytevott Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #16 Skrevet 1. juni 2021 Teatrica skrev (2 minutter siden): Da gir jeg deg et velment råd - ta kontakt med helsesøster. PS: Gråter babyen fortsatt? Takk. Han er god nå
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 Anonymgrytevott skrev (7 minutter siden): Synes dere kan spare dere for spydigheter. Er faen meg ikke lett å være nybakt mor. Hvorfor har du latt babyen ligge og hylgråte i et helt døgn? Vanlige foreldre tar kontakt med helsestasjon/legevakt når barnet har såpass vondt. Det er like før jeg kaller dette omsorgssvikt. Du klarer ikke å se barnets behov. Stakkars barn. Anonymkode: 50a19...2fc
Maleficenta Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 Teatrica skrev (2 timer siden): Men termometer for å finne ut om barnet er sykt, kommer vel ganske høyt på lista? Og nei, det skal ikke gjør vondt å miste navlestumpen. å herregud slutt da 5
Anonymgrytevott Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #19 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor har du latt babyen ligge og hylgråte i et helt døgn? Vanlige foreldre tar kontakt med helsestasjon/legevakt når barnet har såpass vondt. Det er like før jeg kaller dette omsorgssvikt. Du klarer ikke å se barnets behov. Stakkars barn. Anonymkode: 50a19...2fc Du er en usympatisk og elendig person. Skaff deg hjelp 2
Anonymgrytevott Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #20 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor har du latt babyen ligge og hylgråte i et helt døgn? Vanlige foreldre tar kontakt med helsestasjon/legevakt når barnet har såpass vondt. Det er like før jeg kaller dette omsorgssvikt. Du klarer ikke å se barnets behov. Stakkars barn. Anonymkode: 50a19...2fc Tror du virkelig han har ligget i ro og hylgrått i et døgn? Jeg har matet ham, kost med ham, gynget ham, og gjort så godt jeg kunne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå