AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år, og vi har det svært fint sammen. Han er utrolig omtenksom, god og jeg har aldri følt jeg kunne snakke med noen på den måten jeg gjør med han. Føler han er lite dømmende og liker meg slik jeg er. Han har lagt fra seg «fylla» og ønsker ett seriøst liv og fremtid. Men den siste måneden har vi hatt to store krangler, som gikk ut på hvordan han oppførte seg i sinne. Han sa noen svært grove og frekke ting, og truet med å gjøre det slutt da jeg ikke orket å diskutere mer. Dette var etter vi hadde delt to flakser vin, og han blir ofte hissig når han drikker. Etter dette ble jeg usikker på han, og oss, og om han ønsker å gå fra meg. Han har grått og sier han ikke kommer til å klare å være uten meg, og sagt unnskyld. Likevel var tingene han sa såpass stygg at jeg har grått i flere dager etterpå, og føler meg derfor dårlig og nedfor. Dette fører igjen til at jeg tenker alt for mye på småting når vi prøver å få det bra igjen, og da ender det opp med at jeg tar opp ting. Han er nå konstant redd for at jeg skal gå, fordi han føler det bare blir mer og mer negative ting etter disse hendelsene. Det er han jeg ønsker å være med, og jeg ønsker derfor å snu dette dårlige mønsteret jeg har kommet inn i med å tenke negativt om forholdet pga min egen usikkerhet rundt det han sa. Hvordan kan jeg snu min tankegang? Jeg vet han er fryktelig lei seg og ikke oppfører seg slik til vanlig. Har heller ikke truet med å gå fra han, men han er redd for dette pga han føler jeg bare er negativ og usikker nå Anonymkode: 1161e...7a4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Jeg forstår godt at du blir lei deg av dette, og at forholdet kanskje føles utrygt når han kan slenge ut av seg slike kommentarer. Men jeg blir nysgjerrig på hva han selv synes om sin egen oppførsel? Har han kommet med en ordentlig unnskyldning? Har han gjort sitt ytterste for å reparere? Klarer han å opptre rolig og fornuftig når dere snakker sammen om hvordan hans oppførsel påvirker deg? Aksepterer, respekterer og anerkjenner han dine følelser i forbindelse med dette? Har han planer om å slutte helt å drikke? Ettersom du skriver at han ofte blir hissig når han drikker tenker jeg at hvis han er en ansvarlig mann som ønsker et stabilt liv og et trygt parforhold, så bør han ta ansvar og slutte helt å drikke alkohol. Men noe slikt må komme som et ønske fra ham selv, det nytter ikke om det er noe han blir påtvunget fra deg eller andre, for da vil han antagelig oppleve at han ofrer noe for deg og vil antagelig ikke se sin egen rolle i det. Anonymkode: c024d...10d 5
Jaytee Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Høres ut som alkohol får fram det verste i han, og det kan ikke være særlig sunt, hvis dere har tenkt et langt og lykkelig liv sammen. Helt enig med ab over her, at dette er noe han selv må ønske å slutte med, og ikke noe som skal komme fra deg eller andre. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Han høres ikke ut som han tåler å drikke alkohol. Anonymkode: d2c80...44a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Han har sagt han ikke skal drikke alkohol mer, vært lei seg og fortvilet og jeg vet han prøver. Derfor ønsker jeg også råd til hvordan jeg kan slutte å hele tiden tenke negativt og ta opp små ting hele tiden som følge av usikkerheten jeg fikk i disse situasjonene. Men setter pris på alle råd selvfølgelig:) Anonymkode: 1161e...7a4 1
Jaytee Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har sagt han ikke skal drikke alkohol mer, vært lei seg og fortvilet og jeg vet han prøver. Derfor ønsker jeg også råd til hvordan jeg kan slutte å hele tiden tenke negativt og ta opp små ting hele tiden som følge av usikkerheten jeg fikk i disse situasjonene. Men setter pris på alle råd selvfølgelig:) Anonymkode: 1161e...7a4 Er ingen fasitsvar her. Du får nesten snu det negative til det positive. Er jo forsvarsmekanismen i deg, som gjør at du ikke klarer å legge det fra deg. Fokuser på de positive tingene han gjør for deg, og stol på magefølelsen din.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Det er et utrykk som heter "fra fulle folk og unger skal du høre sannheten", vet ikke hva han sa, men kan det være noe som har lagt og ulmet og rusen fikk han til å plumpe ut med det. Kanskje han ser i ettertid at det ikke kom ut riktig, men allikevel så fikk han blåst ut og er ferdig med det. Ville kanskje tatt tak i det han sa og diskutert det rolig med han og spurt om det har vært noe som har irritert han, rett og slett utfordre han litt på det, det blir kanskje litt ubehagelig, men dere får i hvert fall satt en strek og tatt en resett. Anonymkode: bb7c8...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er et utrykk som heter "fra fulle folk og unger skal du høre sannheten", vet ikke hva han sa, men kan det være noe som har lagt og ulmet og rusen fikk han til å plumpe ut med det. Kanskje han ser i ettertid at det ikke kom ut riktig, men allikevel så fikk han blåst ut og er ferdig med det. Ville kanskje tatt tak i det han sa og diskutert det rolig med han og spurt om det har vært noe som har irritert han, rett og slett utfordre han litt på det, det blir kanskje litt ubehagelig, men dere får i hvert fall satt en strek og tatt en resett. Anonymkode: bb7c8...5bf Jeg er enig med deg, og var redd for dette. Han avkreftet det etterpå og at han hadde sagt det i ren sinne for å være stygg med meg. Jeg må tro på han da han ellers er god og snill, og det han sa er nok til å gå fra han om det skulle vært sant. Anonymkode: 1161e...7a4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er han jeg ønsker å være med, og jeg ønsker derfor å snu dette dårlige mønsteret jeg har kommet inn i med å tenke negativt om forholdet pga min egen usikkerhet rundt det han sa. Hvordan kan jeg snu min tankegang? Ved å gå. Mulig dere får det til på sikt, men det kommer ALDRI til å gå dersom han skal mase seg til det. Hvis han ikke takler at hans handlinger får konsekvenser, da er han heller ingen mann. Ditt negative mønster er jo at du forsøker å presse deg til å være i noe du har det vondt i. Anonymkode: c6634...1b8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er enig med deg, og var redd for dette. Han avkreftet det etterpå og at han hadde sagt det i ren sinne for å være stygg med meg. Jeg må tro på han da han ellers er god og snill, og det han sa er nok til å gå fra han om det skulle vært sant. Anonymkode: 1161e...7a4 Ikke bit på denne avkreftelsen, det er bare noe han sier for at du ikke skal gå. Ikke vær blind eller naiv nå, bare for at du ikke skal ødelegge forholdet. Det er han som har ødelagt det. Anonymkode: c6634...1b8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er et utrykk som heter "fra fulle folk og unger skal du høre sannheten", vet ikke hva han sa, men kan det være noe som har lagt og ulmet og rusen fikk han til å plumpe ut med det. Kanskje han ser i ettertid at det ikke kom ut riktig, men allikevel så fikk han blåst ut og er ferdig med det. Ville kanskje tatt tak i det han sa og diskutert det rolig med han og spurt om det har vært noe som har irritert han, rett og slett utfordre han litt på det, det blir kanskje litt ubehagelig, men dere får i hvert fall satt en strek og tatt en resett. Anonymkode: bb7c8...5bf Min dame sier også ekstremt mye stygt til meg ved inntak av alkohol. Ikke bare stygge ting, men også sårende ting. Har tatt det opp, og sagt hva som skjer når du drikker. Mener ingen ting med det som ble sagt, og det er bare tull. Sa at jeg liker virkelig ikke at du drikker. Da fikk jeg beskjed om at dama måtte ha alkohol noen ganger. Anonymkode: 17595...fdb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Han har sagt han ikke skal drikke alkohol mer, vært lei seg og fortvilet og jeg vet han prøver. Derfor ønsker jeg også råd til hvordan jeg kan slutte å hele tiden tenke negativt og ta opp små ting hele tiden som følge av usikkerheten jeg fikk i disse situasjonene. Men setter pris på alle råd selvfølgelig:) Anonymkode: 1161e...7a4 Har dere vurdert å forsøke parterapi? Det kan gi dere noen lure tips og kan gjøre at dere får en bedre kommunikasjon. Anonymkode: c024d...10d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå