Gå til innhold

Dere som har vært permittert lenge, hva har dere fått gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har vært permiterte i nesten ett år, men de har egentlig ikke gjort noe «nyttig». Min bestevenn har sovet til langt på dag (12-14) nesten hver eneste dag. Snakker ustanselig at han vasker tøy og rydder, men det ser like rotete ut. Altså, den samme pappesken med rot står på kjøkkengulvet som den gjorde for ett år siden. Soverommet ser lite innbydende ut, og stua har mange glemte soner. Ingen betydning for meg, men det er trist å observere.

Det blir kanskje sånn at jo bedre tid en har, jo mindre får en gjort?

Anonymkode: a2e44...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjenner flere som har vært permiterte i nesten ett år, men de har egentlig ikke gjort noe «nyttig». Min bestevenn har sovet til langt på dag (12-14) nesten hver eneste dag. Snakker ustanselig at han vasker tøy og rydder, men det ser like rotete ut. Altså, den samme pappesken med rot står på kjøkkengulvet som den gjorde for ett år siden. Soverommet ser lite innbydende ut, og stua har mange glemte soner. Ingen betydning for meg, men det er trist å observere.

Det blir kanskje sånn at jo bedre tid en har, jo mindre får en gjort?

Anonymkode: a2e44...dcb

Om man har jobbet i mange år og får et slikt avbrekk er det fort gjort å bli litt lat.

Skrevet (endret)

Hvorfor er det trist for deg å observere? Om du blir så følelse ustabil at du blir trist av at andre sover lenge og har en rotekasse på kjøkkenet sitt så bør du nesten bygge opp et bedre følelse forsvar enn dette.

Jeg var lenge permittert..  

Jeg gjekk igjennom livet mitt på mange områder, valgte vekk venner, valgte andre prioriteringer i form av hva som fikk meg til å føle meg bra og ha energi.. jeg gikk mye på tur, brente bål og inviterte gode fordomsfrie venner til skvalder på seine nattetimer. Kanskje du ts aldri blir bedt med på slikt? Av en grunn...

Jeg sov lengre om morningen (har alltid vært et B menneske og har både en Jobb og liv der dette kler meg til vanlig men nå var det plutselig "lov"). Jeg malte mye mer, fikk ordnet opp i mange papirer, rydet boden, omøblert og stresset ned samtidig.

Klokken utgikk, det var ingenting jeg skulle nå.. Bedre tid og ikke minst bedre kvalitetstid.. jeg gjorde et par livsendringer, sluttet i jobben f eks og har fått meg ny jobb + studier mot høsten..

Gode ting😊

Hva andre har eller ikke har gjort i pandemien bryr jeg meg ikke noe om, blir iallefall ikke "trist" om de ikke har gjort de samme som meg eller gjort ingenting. Mennesker trenger av og til å gjøre "ingenting" uten at jeg skal legge meg opp i det.

Jeg har til og med fått ryddet opp i den evinente"-en sokk- hvor er den andre-" hyllen min :bond:så jeg har fått fullt utbytte...

Endret av skreppamedleppa
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet ts rolig på fordommene nå... 

Har selv får gjort mye igjennom pandemien da jeg var permittert uten at det burde bry noen

Anonymkode: f4181...6db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...