AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Når ting åpner mer opp, vurderer jeg å reise på en arrangert tur for single, f.eks via Carpe Diem (https://www.carpe-diem.no). Er turene verdt pengene? Kan sikkert reise billigere om jeg bestiller alt selv, men jeg er ikke så glad i å reise alene. Jeg er forresten en skilt kvinne i 40-årene. Jeg er ikke ute etter å finne en kjæreste på slike turer, men mer det å ha noen å reise på utflukter med, spise måltider med osv. Jeg har ingen venninner som er single og har lyst å reise med meg, de prioriterer naturlig nok ferier med mann og barn. Jeg reiser også litt med barna mine, men da blir det steder som passer dem (de er i skolealder) og nødvendigvis ikke det jeg vil. Anonymkode: 5effd...f64 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Har vært på to turer med de. Begge var fantastiske 😊 Har fortsatt gode venner etter de turene, men kjæreste får man nok ikke for det er 95% damer, og de få mennene som var med var eldre. Har ikke testet de under 45-turene, men kan hende de er enda bedre. Genialt å kunne dra på tur uten å planlegge så mye, maten var god og opplevelsene mange! Anonymkode: 953df...364 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har vært på to turer med de. Begge var fantastiske 😊 Har fortsatt gode venner etter de turene, men kjæreste får man nok ikke for det er 95% damer, og de få mennene som var med var eldre. Har ikke testet de under 45-turene, men kan hende de er enda bedre. Genialt å kunne dra på tur uten å planlegge så mye, maten var god og opplevelsene mange! Anonymkode: 953df...364 Takk for svar. Så kjekt å høre at du har så gode erfaringer fra turene Anonymkode: 5effd...f64 2
enkefru Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Har ikke prøvd selv, men vet om flere som har reist med disse og har vært strålende fornøyd https://www.jomfrureiser.no/ 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Fjugur skrev (På 2.6.2021 den 13.18): Har ikke prøvd selv, men vet om flere som har reist med disse og har vært strålende fornøyd https://www.jomfrureiser.no/ Takk for tips Anonymkode: 5effd...f64 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Disse turene er veldig dyre, du reiser mye billigere på egenhånd. Men dette er jo for de som har lite reise erfaring. Anonymkode: e1c12...369 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 15.56): Disse turene er veldig dyre, du reiser mye billigere på egenhånd. Men dette er jo for de som har lite reise erfaring. Anonymkode: e1c12...369 Uenig. Det virker kanskje dyrt når man ser totalprisen, men nesten alt av mat, inngangspenger, guider etc er inkludert. Man slipper å bruke tid på å gjøre research, og slipper å gjøre så mange feil underveis og bruke tid på å lete frem stasjoner, billettluker og hoteller. Med Carpe Diem var det bra innhold fra morgen til kveld, og minimalt med verdifull ferietid gikk med til administrasjon (billettkjøp, venting, leting, research etc) Rundtur i Vietnam i 12 dager kostet ca 20.000, brukte 1600 i lommepenger. Synes det er veldig innafor. Anonymkode: 953df...364 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Og har masse reiseerfaring, derfor jeg vet hvor genialt det er å dra på en sånn tur 😉 Anonymkode: 953df...364
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Jeg har også sett på desse turene, men det virker nesten som om det er mest venninner som reiser sammen? Jeg orker ikke reise på tur og ende opp med å føle meg utenfor🙈 Anonymkode: a3f73...380 3
Cata Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Jeg har reist med Jomfrureiser to ganger og var veldig fornøyd begge ganger. Det stemmer at det er en del venninner som reiser sammen men for det første har det også vært enslige reisende med og for det annet har venninnegjengene hatt åpning for oss alenereisende. Jeg er ikke den som lettest kommer i kontakt med folk uten grunn, men jeg har aldri gått ufrivillig alene på slike turer. Det som er greit er at man kan velge å gå sammen med noen, eller man kan velge å være alene en kveld om det passer bedre. Husker med stor glede første turen jeg var med på (båt og sykkel langs Donau). Der bodde vi på elvebåt og syklet langs elva om dagen. Felles middag på båten om kvelden. Det var andre reisende også med selvsagt og en kveld fikk jeg spørsmålet: "Dere ser ut som dere har det så hyggelig ved bordet deres. Er dere en venninnegjeng på tur?" Jeg måtte svare som sant var: "Noen er det, men de fleste av oss møttes for første gang på lørdag." Så vidt jeg husker fikk jeg spørsmålet tirsdag kveld . 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 15.56): Disse turene er veldig dyre, du reiser mye billigere på egenhånd. Men dette er jo for de som har lite reise erfaring. Anonymkode: e1c12...369 Godt mulig jeg kan reise billigere alene, men jeg betaler gjerne litt for å slippe å være helt alene på tur Anonymkode: 5effd...f64 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 På Carpe Diem-turene reiser de fleste alene. Var vel to som kjente hverandre fra før på begge turene jeg har vært på, men resten var ukjente. Felles for folk som drar på sånne turer er jo at det er interesserte og åpne mennesker, har fått venner for livet på begge 😊 Anonymkode: 953df...364
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 Faren min fikk jeg kjæreste på en sånn tur, de var sammen i mange år. Så det er ikke umulig. Anonymkode: 36570...2df
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 Liker veldig godt å reise på egenhånd siden jeg kan sitte på pub hele dagen. Anonymkode: 1011e...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 Jeg er også nysgjerrig på sånne turer. Synes det er kjedelig å reise og oppleve ting alene, vil helst dele det med noen. Men samtidig trenger jeg litt alenetid så er skeptisk til disse oppleggene der man må dele hotellrom med en fremmed person. Hva er deres erfaringer med å dele hotellrom? Anonymkode: 2eab6...eee 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er også nysgjerrig på sånne turer. Synes det er kjedelig å reise og oppleve ting alene, vil helst dele det med noen. Men samtidig trenger jeg litt alenetid så er skeptisk til disse oppleggene der man må dele hotellrom med en fremmed person. Hva er deres erfaringer med å dele hotellrom? Anonymkode: 2eab6...eee Vil aldri mer dele rom med fremmede. Er sammen med folk hele dagen. Rommet er mitt lille "pustehull", der vil jeg være i fred. Har jeg ikke råd til å betale enkeltromstillegget, venter jeg med å dra til jeg får råd. Anonymkode: 95a34...690 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Godt mulig jeg kan reise billigere alene, men jeg betaler gjerne litt for å slippe å være helt alene på tur Anonymkode: 5effd...f64 Da bør du prøve å reise på egenhånd, er jo det som er "ekte" reising. Utfordre deg selv som menneske, du vokser helt sinnsykt som person Bestemmer alt selv, blir selvstendig. Du er helt fri som menneske. Oppdaget en ny verden etter jeg startet det, i stedet for å være en sau på slep der alt er tilrettelagt og planlagt. Men smak og behag såklart. Anonymkode: e1c12...369
Cata Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er også nysgjerrig på sånne turer. Synes det er kjedelig å reise og oppleve ting alene, vil helst dele det med noen. Men samtidig trenger jeg litt alenetid så er skeptisk til disse oppleggene der man må dele hotellrom med en fremmed person. Hva er deres erfaringer med å dele hotellrom? Anonymkode: 2eab6...eee Hater også å dele rom så på mine turer har jeg gladelig betalt enkeltromstillegg. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Da bør du prøve å reise på egenhånd, er jo det som er "ekte" reising. Utfordre deg selv som menneske, du vokser helt sinnsykt som person Bestemmer alt selv, blir selvstendig. Du er helt fri som menneske. Oppdaget en ny verden etter jeg startet det, i stedet for å være en sau på slep der alt er tilrettelagt og planlagt. Men smak og behag såklart. Anonymkode: e1c12...369 Jeg forstår hva du mener, men jeg er en selvstendig kvinne allerede. Jeg har reist alene tidligere og det var alltid jeg som planla og organiserte alt da jeg reise sammen med eksen min. Jeg har ingen problemer med å finne ut hva som er verdt å se på egenhånd eller dra på utflykter alene, men av en eller annen grunn føler jeg det er litt utrygt for en blond, vesteuropeisk kvinne å reise alene. Slike singelturer virker på meg som en tryggere måte å feriere på. Anonymkode: 5effd...f64 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg forstår hva du mener, men jeg er en selvstendig kvinne allerede. Jeg har reist alene tidligere og det var alltid jeg som planla og organiserte alt da jeg reise sammen med eksen min. Jeg har ingen problemer med å finne ut hva som er verdt å se på egenhånd eller dra på utflykter alene, men av en eller annen grunn føler jeg det er litt utrygt for en blond, vesteuropeisk kvinne å reise alene. Slike singelturer virker på meg som en tryggere måte å feriere på. Anonymkode: 5effd...f64 Føler ikke det blir reising når man har med seg nordmenn ut av norge, da forsvinner spenningen med det ukjente. Ha med seg norsk mentalitet på tur kan bli slitsomt. Men har reist på gruppeturer med andre selskaper ute i verden, der møter man jo helt andre mennesker. Anonymkode: e1c12...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå