NorthernLight Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 (endret) Så latterlig.... Men er ikke veldig overrasket over MDG.... Sitat Den verdenskjente tenåringen har allerede talt til nasjonalforsamlinger over hele verden, ifølge MDGs fungerende partileder Arild Hermstad. I år håper vi det blir vår tur, sier han til NTB. initiativet får imidlertid Frp-leder Sylvi Listhaug til å steile.Hva i alle dager har Greta Thunberg å gjøre på Stortingets talerstol? sier hun til NTB. https://www.dagbladet.no/nyheter/listhaug-raser-mot-mdg/73841608 Endret 31. mai 2021 av NorthernLight 8
Apis Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Skjønner ikke problemstillingen? Hun har vel verken mer eller mindre rett en andre som blir invitert? 15
Gjest Trynefaktor Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Jeg synes det er mer latterlig å bli så provosert over en engasjert ungdom. For ikke å snakke om alt hatet mot MDG. Jeg stemmer ikke på dem, nei.
CAPS LOCK Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 (endret) Tåpelig overskrift og ingress i Dagbladet. Det er ingenting i det Listhaug siteres på, som er i nærheten av at hun "raser" og "ser rødt". Hun stiller bare spørsmålet "Hva i alle dager har Greta Thunberg å gjøre på Stortingets talerstol? " og "Stortinget og det norske folk har ikke behov for å bli belært av Thunberg om hvordan vi skal leve våre liv. Vi trenger klimaløsninger som reelt kutter utslipp og bruker ny teknologi, ikke enda flere dommedagsprofetier og klimaforslag som skal piske og plage folk." Endret 31. mai 2021 av CAPS LOCK 17
Gab Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 (endret) Jeg viste ikke at ikke-politikere kunne tale fra Stortingets talerstol. Men hvis man først skal invitere noen, så hvorfor ikke? Hun har lykkes med å engasjere millioner av unge og eldre verden rundt for en sak, klimaet, som avgjort er viktig. Og når man hører hva enkelte norske politikere kan finne på å si så tror jeg virkelig ikke at Greta kommer så mye dårligere ut i forhold. Endret 31. mai 2021 av Gab 7
CAPS LOCK Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Gab skrev (1 time siden): Jeg viste ikke at ikke-politikere kunne tale fra Stortingets talerstol. Ikke jeg heller, og jeg tror det er feil. Jeg tror bare stortingsrepresentanter og medlemmer av regjeringen kan tale fra Stortingets talerstol. Kanskje det er snakk om at hun skal tale for stortingsrepresentantene, men et annet sted 2
Drizzt Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 (endret) Hvis hun opptrer saklig og gir reelle og gode løsninger uten emosjonelle utbrudd og dommedagsprofetier - hvorfor ikke? Men jeg er redd for at det blir en storm av sterke følelser, tårer og mangel av saklighet. Alt i alt synes jeg at man skal være veldig selektiv i hvem som får tale fra Stortingets talerstol. Heller en anerkjent forsker som kommer med gjennomførbare løsninger enn henne. Endret 1. juni 2021 av Drizzt 4
Bag Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 13 minutter siden, Drizzt said: Hvis hun opptrer saklig og gir reelle og gode løsninger uten emosjonelle utbrudd og dommedagsprofetier - hvorfor ikke? Men jeg er redd for at det ikke blir en storm av sterke følelser, tårer og mangel av saklighet. Alt i alt synes jeg at man skal være veldig selektiv i hvem som får tale fra Stortingets talerstol. Heller en anerkjent forsker som kommer med gjennomførbare løsninger enn henne. De annerkjente forskerne bryr ikke folk seg om. De har advart i lang tid. Greta kommer ikke med egne løsninger men refererer kun til annerkjent kunnskap. Men hun motiverer folk. Det er tydeligvis et behov både for både kunnskap og motivatorer. 12
herzeleid Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Spørsmålet blir fort "hvorfor?". Det virker lite sannsynlig at hun kommer til å bidra med noe nytt, og en sitter da igjen med lite annet enn et PR-stunt med noen som lever av aktivisme. Det tenker jeg ikke vi trenger mer av i Stortinget, så med mindre en har noe mer konkret en ønsker å samarbeide om synes jeg slikt passer bedre på samlinger, demonstrasjoner og konferanser. Å få innspill av eksperter eller representanter for grupper kan være nyttig og nødvendig, men her er det vanskelig å se nytten. Stusser for øvrig i likhet med andre over de dramatiske overskriftene. Det er ikke rart en ser et polarisert debattklima om alle reaksjoner er å "steile" og "se rødt". 4
Momma Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 Thunberg gjør en bra jobb når det gjelder å engasjere ungdommen i miljøspørsmål, men dette blir litt skivebom av MDG. 2
Callisto83 Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Enden på visa blir vel at mediene kommer til å skrive om all hetsen som oppstår pga dette tullete forslaget, så til slutt blir det vel duett med Greta og Tix på talerstolen. Ingenting forundrer meg lengre. Her er jeg fullstendig enig med Sylvi Listhaug. Vi trenger ikke flere dommedagsprofeter nå. At MDG kaller det "vitaminsprøyte" sier litt om politikken. Jeg vil heller kalle det en iffy dose Astra Zeneca.. 5
NorthernLight Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2021 (endret) CAPS LOCK skrev (10 timer siden): Tåpelig overskrift og ingress i Dagbladet. Det er ingenting i det Listhaug siteres på, som er i nærheten av at hun "raser" og "ser rødt". Hun stiller bare spørsmålet "Hva i alle dager har Greta Thunberg å gjøre på Stortingets talerstol? " og "Stortinget og det norske folk har ikke behov for å bli belært av Thunberg om hvordan vi skal leve våre liv. Vi trenger klimaløsninger som reelt kutter utslipp og bruker ny teknologi, ikke enda flere dommedagsprofetier og klimaforslag som skal piske og plage folk." At Dagbladet elsker venstresiden er ikke noe nytt. MSM vrir og vender på rimelig mye.. Endret 1. juni 2021 av NorthernLight 6
Apis Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 CAPS LOCK skrev (10 timer siden): Tåpelig overskrift og ingress i Dagbladet. Det er ingenting i det Listhaug siteres på, som er i nærheten av at hun "raser" og "ser rødt". Hun stiller bare spørsmålet "Hva i alle dager har Greta Thunberg å gjøre på Stortingets talerstol? " og "Stortinget og det norske folk har ikke behov for å bli belært av Thunberg om hvordan vi skal leve våre liv. Vi trenger klimaløsninger som reelt kutter utslipp og bruker ny teknologi, ikke enda flere dommedagsprofetier og klimaforslag som skal piske og plage folk." Og hvorfor føler Listhaug hun trenger å belære meg i hva jeg trenger å høre eller ikke? 2
ops2 Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Hun er en bløff, som ikke gjorde annet i FN enn å komme med en emosjonell, gråtende, usammenhengende tale og direkte løgn. Færre mennesker dør av sult enn før, færre dør av naturkatastrofer, og den teknologiske utviklingen hun angriper, står for dette. Greta satt og skrek at "People are dying". Alt Greta Thunberg gjør, er å få hundretusener av barn til å tro at kloden koker, og at den blir ødelagt før de blir voksne. Hysteriske aktivister har ikke noe å gjøre i Stortinget. Det blir en ny emosjonell strøm av angrep og kanskje noen tårer, mens idioter sitter og sier hun er så modig. Hva så om jorden varmes bittelitt? Jorden har vært varmere før. Teknologien kan håndtere det. Selv om verdenshavene stiger med noen få millimeter hvert år, er det mer enn nok ubebygget og uutnyttet land. Påstander fra 10-20 år tilbake om at Maldivene skal oversvømmes, har vist seg å være feil. At polene skal smelte likeså. Menneskene kan håndtere klimaøkning som skjer så gradvis. Vi trenger ikke dommedagsprekener fra forvirrete aktivister. De kan stå ute i gata, ikke tale i Stortinget. 8
ops2 Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 Den virkelige faren, er ukontrollert vekst i befolkningen i Afrika og Asia (Araberverdenen) hvor de bruker hva de har tilgang på, som kull og ved. At Norge skulle slutte å utvinne olje, betyr ingen ting i forhold til Afrikas og araberverdenens befolkning som vil dobles i løpet av 20-30 år. Heller ikke at milevis av sårbart landskap i Norge forurenses med vindmøller. Det er så liten innsats at den ikke er målbar, sett i verdensperspektiv. Det man burde jobbe med, er solteknologi i varme land hvor det virkelig går at å utnytte den, for å erstatte kullfyrte fabrikker og milliarder av ildsted. 7
ops2 Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 Men emosjonelle aktivister som Greta Thunberg og MDG, ser ikke lenger til sin egen nesetipp. 9
NorthernLight Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #17 Skrevet 1. juni 2021 (endret) ops2 skrev (1 time siden): Men emosjonelle aktivister som Greta Thunberg og MDG, ser ikke lenger til sin egen nesetipp. Enig! Endret 1. juni 2021 av NorthernLight 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 Apis skrev (2 timer siden): Og hvorfor føler Listhaug hun trenger å belære meg i hva jeg trenger å høre eller ikke? Det synes jeg er det beste spørsmålet i denne saken her. Jeg synes Listhaug forenkler og setter alt på spissen. Klarer ikke folk tenke selv?
Stina234 Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 Det er viktig å fokusere på miljø og klima men det må gjøres på en saklig og fornuftig måte. Verken MPDG eller Thunberg har noen som helst virkelighetsforståelse her. Det blir bare å fordumme temaet. 6
Justlooking Skrevet 1. juni 2021 #20 Skrevet 1. juni 2021 (endret) Ser at det kun er TO utenforstående som har vært på Stortingets talerstol, Churchill var den første i 1948. Her er jeg enig i dette innlegget - Thunberg har ingen ting der å gjøre. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/aPm9a4/nei-til-thunberg-paa-tinget Endret 1. juni 2021 av Justlooking Satte linken på egen linje 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå