Gå til innhold

Hodeplagg etter hårtap ved cellegift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å finne hodeplagg jeg kan bruke når jeg mister håret. Jeg har kreft og får cellegift så kommer til å miste håret veldig snart. Men alt jeg finner er så dyrt. Jeg vil gjerne ha nå noen så jeg har de tilgjengelig når det skjer. Noen som vet om noen butikker som kan ha noen fine? Oslo/Østfold området eller på nett. 

Anonymkode: 7003a...4ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg med å sy noen skaut kanskje? Husker moren min kjøpte et tynt stoff og sydde noen til meg. Det var veldig fint, spesielt da det også var på sommeren. 

God klem til deg!

Anonymkode: 73736...f9c

• Liker 1
Skrevet

Støtter forslaget om skaut. Evt finnes det mange fine, myke, tynne luer. Se litt på diverse nettbutikker som Zalando osv. kan finne mye fint for en rimelig penge nå som det ikke er sesong.

Bare som et lite ps, så er det ikke sikkert du ønsker å bruke hodeplagg når cytostatika har begynt å forårsake håravfall. Mange som skal i gang med cytostatikabehandling tenker på forhånd at de må ha hodeplagg, parykk etc, men ender opp med ikke å bruke det, eller langt mindre en hva man trodde.

Masse lykke til og riktig god bedring 🙏🏼

Skrevet

Caps? 

AnonymBruker
Skrevet

Se etter youtube videoer for å knytte sjal på hodet, mye pent og det er litt inn i år tror jeg :) Stilig er det hvertfall.

Bilderesultat for hode skjerf Se kildebildet

Anonymkode: feac6...801

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noe som er billig, er buff. De finnes i mange farger og mønstre, og er ofte i et tynt bommullstoff, noe som er en fordel i sommervarmen. For å gjøre en buff om til en lue, så vrenger du den. Vri den på midten, og brett den dobbelt. 

47799351-5D44-4182-9609-5BB398D2707A.jpeg

Endret av Hulderen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (6 timer siden):

Det finnes mange fine turbaner

http://www.parykksalongen.no/hodeplagg/dame/turban

Disse er ikke billige, men som nevnt over kan du få støtte fra NAV.

Vet jeg kan få støtte, men det kan jeg ikke søke om før håret faktisk begynner å falle av og legen dokumenter det med søknaden. Ikke noe forskudd

AnonymBruker
Skrevet
Morpheus skrev (6 timer siden):

Caps? 

Nei. Jeg må ha noe som dekker hodet helt. Bak i nakken og helt ned til nesten over ørene

AnonymBruker
Skrevet

Parykk?

Anonymkode: 0fcdd...e57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet håret to ganger i forb. med cellegift behandling og fikk bestille parykk lenge før jeg mistet håret. Så det var rart at legen ikke skriver på søknaden din. Ellers så brukte jeg mye vanlige skjerf/sjal som jeg knyttet på hodet. 

Anonymkode: 4190c...4ed

Skrevet

Jeg fikk påvist kreft i fjor, og fikk umiddelbart bekreftelse til Nav fra legen, før jeg begynte med cellegift og håret forsvant. Så da jeg mistet håret så hadde jeg allerede hodeplagg klare til bruk (jeg har valgt å ikke bruke parykk)

Så dette ville jeg ha sjekket opp; antar at du har fått en kreft-koordinator? Hun/han kan ordne sånne ting for deg, Evt en av sykehuset sosionomer. Man har nok å tenke på i en sånn situasjon, så kontakt kreft-koordinatoren så blir det ordnet for deg🥰

Nav forskutterer ikke ut på forhånd, men du kjøper inn det du vil ha, også sender du kvitteringen og dokumentasjon fra legen og får deretter refundert beløpet fra Nav. Men dette kan du gjøre i god tid før håravfall 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...