Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 7. september 2005 #1 Skrevet 7. september 2005 Skal kjøpe en Troll parkdress til jenten min på 4 og tre mnd. Har ikke hatt Troll før, og vet derfor ikke om de er store eller små i str. Må bestille fra nett, da jeg bor langt utpå landet. "Problemet" mitt er altså om jeg skal gå for 110 som hun bruker en del av nå, eller 116 for å ha den eventuelt ett år til. Er kanskje litt redd for at 116 blir i største laget? Noen med erfaring som kan hjelpe meg litt?? :rosasmil:
Gjest Gjestelisa Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Jeg kjenner ikke til Troll sine størrelser, men målene er jo i cm, så det kan ikke være for store forskjeller. Jeg ville kjøpt 110 hvis det er den størrelsen hun bruker nå. Store klær er tyngre å bevege seg i, og det er såpass stor sjanse for at vinterklær til barna bare tåler en vinter med lek i barnehagen, at jeg heller ville satset på å kjøpe ny hvert år, og muligens heller prøvd å få solgt de gamle om de fremdeles var brukbare.
Gjest Primula Skrevet 7. september 2005 #3 Skrevet 7. september 2005 jeg ville i allefall gått for 116. Da jeg skulle kjøpe vinterdress til jenta mi ifjor, fikk jeg nøye forklart hvilke str man skal kjøpe på dresser. Jenta mi var da tre år, men vi fikk beskjed om å kjøpe 110. Grunnen til dette er at barna skal kunne bøye seg i dressene. Derfor må den være lengre enn høyden deres. Den dressen vi kjøpe i fjor var på ingen måte for lang for henne.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #4 Skrevet 7. september 2005 Ifjor var jenta mi 4 år og 9 mnd. Jeg kjøpte Troll dress str. 116 og den var absolutt ikke for stor. Andre merker (Reima) har jeg kjøpt i den størrelsen de er - altså når de fyller 4 år passer str. 104 osv. Føler Troll dressen er litt trang å få på med tanke på foret, og derfor vil jeg absolutt si du bør ha 116. Lykke til!
14062003 Skrevet 7. september 2005 #5 Skrevet 7. september 2005 Kjøper du på nett, har du angrefrist. Så om du får plagget og det er helt feil i størrelsen, kan du returnere det til selger. Produktet må være ubrukt og med merkelapper og om nødvendig i original embalasje da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå