Gå til innhold

Hva kjøper du på internasjonale matbutikker for å spare penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper frukt/grønt, krydder og linser/bønner/ris fra slike steder da dette er billig der. Melkeprodukter ikke nødvendigvis billigere der om man er medlem i andre butikker som Kiwi or Rema 1000 har jeg gått inntrykk av? Jeg har ikke sjekket ut kilopris på alt mulig. Hva av matvarer og type rengjøringsmidler/hygiene produkter kjøper dere hvor?

Anonymkode: e94e9...3aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

-Linser, bønner og kikerter

-Soyasaus, sesamolje, ingefærpaste, tahini, og lignende

-"Spennende" pasta

-Krydder og krydderblandinger

-Nudler til lo mein og lignende 

-Risnudler

Min nærmeste internasjonale matbutikker har nokså dyre priser på frukt og grønt, så det tar jeg heller på rema eller kiwi

Anonymkode: 95b55...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Nudler, soyasaus , oystersaus , visse grønnsaker, krydder...linser

Anonymkode: 5ddbe...ab7

Skrevet

Soyasaus, sriraccasaus, buljong, oliven, kikerter, hummus, libabrød og krydder. Krydder er kanskje ikke spesielt billig, men utvalget er veldig bra. I tillegg plukker jeg ofte med meg litt frukt og grønt når jeg allikevel er innom, så slipper jeg flere butikker den dagen.

Skrevet

Handler ikke på "innvandrerbutikker" for å spare penger, men fordi de ofte har en helt annen varepalett enn de gjengse supermarkedene. Selvsagt, jeg betaler heller 20 kroner for et kilo tapioka-mel enn 60 kroner for 500 gram i supermarkedet. Eneste forskjellen er at den billige utgaven ikke har like "pen" innpakning som den i butikken. Eller 70 kroner for et kilo assam-te hos innvandreren i stedet for matbutikkens ågerpris for samme vare. Frukt, grønnsaker, og spesielt krydder/urter har ofte lik pris som på supermarkedet (unntaket er urter - ti kroner for en stor bunt persille hos innvandreren versus 30 kroner for en liten pakke på butikken). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke min nærmeste grønnsaksbutikk er spesielt billig på alt, men jeg handler krydder i poser, det er billigere enn krydderglass på Rema, men hovedgrunnen er jo det store utvalget. Tørkede linser kjøper jeg også, det er billig, og igjen. det selges ikke på min Rema.  Grønnsaker er ikke spesielt mye billigere enn på Rema (der er det jo 10% med Æ), men jeg setter pris på at jeg får kjøpt f.eks gulrøtter i løsvekt, og store bunter med dill, mynte og koriander til en svært rimelig penge og av mye bedre kvalitet enn de halvvisne pottene på Rema. 

Så plukker jeg av og til med meg oliven i løsvekt, liba- og pidebrød, gresk feta, ajvar, diverse currypastaer/sauser på glass og pasta, f.eks papardelle og annet som min Rema ikke har. 

Anonymkode: 8263c...28f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...