AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg er barnehagelærer, men tror ikke jeg klarer å stå i yrket over lang tid. Jeg er glad i jobben min, men stressnivået/lydnivået + aldri nok bemanning gjør at jeg ser meg om etter andre ting. -Hvilke muligheter har jeg for videreutdanning som tar meg ut av barnehagen? (Kan gjerne jobbe med barn) Tenker max to år til med utdanning. -Eller hvilke andre jobber kan jeg søke med barnehagelærer utdanningen min? Håper noen har noen tips ❤ Anonymkode: 33888...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Barnehagelærer i samme situasjon. Følger. Er det noen her som har tatt master og har fått jobb utenfor barnehagen? Anonymkode: 0036c...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Del Skrevet 31. mai 2021 Stå på! Samfunnet trenger flinke barnehagetanter! Anonymkode: bf177...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Del Skrevet 31. mai 2021 Den gode nyheten er at det er mange ulike videreutdanninger å ta, og at barnehagelærerutdanningen er ganske anvendelig med tanke på å jobbe med mennesker. Du kan prøve å søke jobb i omsorgsboliger (gjerne for barn), avlastningsinstitusjoner, enkelte barneavdelinger på sykehus, skole, helsestasjon, sykehjem... Vil påstå det lønner seg å ha en tanke om hvor du vil ende opp når du velger videreutdanning. Enkelte årskurs innenfor spesifikke tema kan gjøre deg mer kvalifisert til eksempelvis lærer eller omsorgsbolig, eller du kan velge å bygge opp til en master innen et fagområde, slik som eksempelvis pedagogikk, spesialpedagogikk, logopedi... AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stå på! Samfunnet trenger flinke barnehagetanter! Anonymkode: bf177...2f0 Vet ikke om du er sarkastisk eller ikke, men vil gjøre deg oppmerksom på at "barnehagetante" er en utdatert terminologi. Bruk gjerne barnehagelærer, barnehageansatt, pedagog eller lignende. Anonymkode: 8be6f...fa4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Stå på! Samfunnet trenger flinke barnehagetanter! Anonymkode: bf177...2f0 Det er faktisk et nedlatende ord mot oss.. Skjerp deg Anonymkode: f9345...ec1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er barnehagelærer, men tror ikke jeg klarer å stå i yrket over lang tid. Jeg er glad i jobben min, men stressnivået/lydnivået + aldri nok bemanning gjør at jeg ser meg om etter andre ting. -Hvilke muligheter har jeg for videreutdanning som tar meg ut av barnehagen? (Kan gjerne jobbe med barn) Tenker max to år til med utdanning. -Eller hvilke andre jobber kan jeg søke med barnehagelærer utdanningen min? Håper noen har noen tips ❤ Anonymkode: 33888...11a Spesialpedagoger trenger vi mange av ❤️ Hilsen mamma til et barn i STA. Anonymkode: 5929b...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk et nedlatende ord mot oss.. Skjerp deg Anonymkode: f9345...ec1 Barnehagetante er IKKE et nedlatende ord og på 80-90 tallet het de ansatte barnehagetante og ungene forbandt det med en snill og god og kjær omsorgsperson. Anonymkode: 5929b...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnehagetante er IKKE et nedlatende ord og på 80-90 tallet het de ansatte barnehagetante og ungene forbandt det med en snill og god og kjær omsorgsperson. Anonymkode: 5929b...6cd Er nedlatende i dagens barnehage samfunn. Fakta. Det sa professorer på høgskolen da jeg utdannet meg i 2016 Anonymkode: f9345...ec1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnehagetante er IKKE et nedlatende ord og på 80-90 tallet het de ansatte barnehagetante og ungene forbandt det med en snill og god og kjær omsorgsperson. Anonymkode: 5929b...6cd Du sier det selv - det var en positiv betegnelse på 80- og 90-tallet. Barnehagen er noe helt annet i dag en for 30 og 40 år siden. Det er helt andre og mange flere krav, lovverk og mengder kompetanse som preger barnehagehverdagen, og de ansatte har større krav til utdanning og mange pedagogiske funksjoner i dagens Norge med full barnehagedekning. For 25 år siden var det i større grad vanlig å være hjemme med barna sine til de var 3 år, og barnehage var for barna hvor begge foreldrene hadde fulltidsjobb. I dag er stort sett alle barn i barnehage, selv om foreldre er arbeidsledige - og utvidede åpningstider og flere arbeidsoppgaver preger en presset yrkesgruppe. For å få endret trenden med at de dyktige barnehagelærerne forsvinner fra barnehagene må vi få annerkjennelse: vi må få yrkestittelen vår og vi må få status. Det er vanskelig når folk aller helst vil titulere barnehagelæreren som "barnehagetante". Anonymkode: 8be6f...fa4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Stå på! Samfunnet trenger flinke barnehagetanter! Anonymkode: bf177...2f0 🤦🏼♀️ Det heter barnehagelærer, og det er en bachelorgrad. At det går an å ikke vite såpass en gang. Selv jeg, som ikke jobber med barn en gang, har fått med meg såpass. Anonymkode: 2c0ca...b5d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Barnehagetante er IKKE et nedlatende ord og på 80-90 tallet het de ansatte barnehagetante og ungene forbandt det med en snill og god og kjær omsorgsperson. Anonymkode: 5929b...6cd På 80-90 tallet sang vi om negerkongen og hottentotter, men folk flest skjønner at man ikke gjør det lengre. Anonymkode: 2c0ca...b5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Del Skrevet 1. juni 2021 Jeg er barnehagelærer og jeg syntes det er stas når noen kaller meg tante. I mine øyne er det en måte å vise respekt på, at de stoler på meg og opplever meg som trygg og god. Har også jobbet med et barn som kalte meg «barnehagemamma» fordi han mente jeg var mammaen hans i barnehagen. men over til det ts spør om: jeg har master i spesped, men jobber fortsatt i barnehage. Ikke som pedleder. Anonymkode: b458c...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er barnehagelærer og jeg syntes det er stas når noen kaller meg tante. I mine øyne er det en måte å vise respekt på, at de stoler på meg og opplever meg som trygg og god. Har også jobbet med et barn som kalte meg «barnehagemamma» fordi han mente jeg var mammaen hans i barnehagen. men over til det ts spør om: jeg har master i spesped, men jobber fortsatt i barnehage. Ikke som pedleder. Anonymkode: b458c...f3f Slutt 🤦♀️ Anonymkode: 01629...80f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Del Skrevet 1. juni 2021 Dette var jo nyttig, kan dere diskutere hvorvidt familierelaterte titler er en hedersutmerkelse eller nedlatende et annet sted? Anonymkode: 0036c...1fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Del Skrevet 1. juni 2021 Spes.ped eller logoped? Søke jobb i f.eks PPT? Anonymkode: 16ae3...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Del Skrevet 1. juni 2021 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen! Master i spes ped tenker jeg mye på, er bare redd det er vanskelig å få jobb. Hører om flere med den utdannelsen som jobber i barnehagen som ped ledere f.eks. (Som en over her og sa..) Og takk for tips om hvor jeg kan søke, skal søke på sånne stillinger selv om de ikke direkte søker barnehagelærerer. Og forøvrig; Enig med alle som er lei av å bli kalt tante. Vi tar ikke tre års utdannelse for å bli kalt tanter 😅 -Ts Anonymkode: 33888...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Barnehagelærer i samme situasjon. Følger. Er det noen her som har tatt master og har fått jobb utenfor barnehagen? Anonymkode: 0036c...1fc Noen? Dette lurer jeg og på. -Ts Anonymkode: 33888...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 7. juni 2021 #18 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 20.58): Noen? Dette lurer jeg og på. -Ts Anonymkode: 33888...11a Tar master i utdanningsledelse og har desverre 3 år igjen (deltid) Gleder meg til jeg er ferdig og kan jobbe med noe annet enn barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Del Skrevet 8. juni 2021 Spes.ped eller logoped? Selv var jeg forsynt etter 14 år i bhg (7 siste som barnehagelærer og ped.leder), av bla. de samme grunnene som deg, pluss annet. Jeg jobber nå i bolig for døv/blinde 😊 (har tatt to tegnspråkkurs, og det første tok jeg før jeg fikk jobb, så jeg kunne øke sjansen min på å bli prioritert). It worked👍 Stortrives! Lite støy, rolige dager, turnus, bedre lønn, varierte dager og spennende med tegnspråk mm. Dagene flyr avgårde! Anonymkode: 4603a...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå