Gå til innhold

Har du en vellykket fasade? Som skjuler hvem du er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger du ut bilder av deg selv på sosiale medier der du smiler og alt er bra selv om livet suger?

Anonymkode: df645...01d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger ikke ut bilder hvor jeg surver og sutrer nei. Trekker frem det positive og fremhever det som er godt og fint. 

Anonymkode: 66bdb...78b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legger du ut bilder av deg selv på sosiale medier der du smiler og alt er bra selv om livet suger?

Det motsatte er jo at folk ler av en fordi en er så dum at man blottlegger seg, så skjønner ikke hvorfor det skal være så negativt å forhindre negativ oppmerksomhet ved å fremstille seg som "bedre" enn man er. Er det slik at du på bryllupsbildet ditt eller på familieportretter ditt liksom har en flekk på genseren fordi du skal være så forbanna ærlig? Eller droppe å dusje fordi du skal være så forbanna naturlig? 

Anonymkode: 1f70e...0c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det en gang. På bursdagen min. Tok et nydelig bilde av utsikten fra hotellrommet mitt, i en europeisk by. Skrev at det var litt av et syn å våkne opp til på bursdagen min, imens jeg fikk gratulasjoner på veggen. Alle trodde sikkert jeg hadde reist for å feire anledningen.

Sannheten var at jeg var i medisinsk behandling, og var helt alene.

For meg var det nok viktig at den anledningen virket litt bedre enn det faktisk var.

Anonymkode: 7b887...393

• Liker 8
Skrevet (endret)

For å si det sånn: her er alle velkommen, jeg bjuder på og der det er hjerterom er det husrom om huset er ganske sjabbi.. Jeg er ikke prippen, vandrer inn med sko av og til og lar det hele stå til. 

Men jeg har aldri postet et bilde av et rotete hjem, tårer og snått og slikt på noen some..  

Jeg legger ut bilder av meg selv der jeg smiler selv om livet griner, jeg legger ut bilde av meg selv på fjelltur selv om det er rotete hjemme og jeg legger ut bilder som er fine og sosiale selv om folk eventuelt måtte bli støtt av dette, (hvorfor aner jeg ikke- har bare sett noen tråder her i det siste av at folk ikke klarer å se at andre har det gøy i sommervarmen uten at de føler synd på seg selv)..

Jeg kan selv like en viss type ærlighet i some, men det må bli gjort med en viss type verdighet likevel.. for noen som legger ut alt av mismodighet, og kjipe ting så tenker jeg at de skulle blitt vernet fra seg selv...

Men nå er jeg ikke av den kategorien som blir støtt av some, hverken hva den typiske baben legger ut eller annet.. some er gøy, et tidsfordriv, en inspirasjonskanal, osv.. ikke noe jeg tar blodseriøst, når jeg ser alle trådene her inne om folk som klager på some er jeg selv glad for det, for pokker til klaging enten på det ene eller det andre..

Men jeg sjuler ikke hvem jeg er blant mine venner. Da har en fulstendig misforstått some om en tror dette bare fordi en ikke legger ut bæsjebleier til ungen sin, snått og rotete hjem.. Da føler jeg en ikke er voksen nok til å ha some om det er dette en går rundt og tror og føler på.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Er ikke typen til å sutre så mye, så da er det ikke naturlig å gjøre det på some heller. Det blir litt sånn at man velger litt selv også, hva man velger å gi fokus i sitt liv. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja... Legger ikke ut all elendigheten min. Men de glimtene av lykke som vises er ekte. 

Anonymkode: 3e10e...fff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som feks bilder fra fin ferie, ikke noe fra de fire forrige årene hvor vi ikke har hatt råd til ferie...

Anonymkode: 3e10e...fff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ut bilder av de fine øyeblikkene i livet. Minnene som jeg er stolt av og ønsker å dele med andre. 

Gidder liksom ikke å knipse et bilde av broren min som ligger i respirator etter nok en overdose. 

Det handler jo ikke om fasade, de fleste mennesker ønsker jo ikke å dyrke det negative. Det må jo man bare stå igjennom når man opplever det. 

Anonymkode: e7f9e...1bb

• Liker 11
Skrevet

Jeg er det motsatte, jeg legger ikke ut en dritt på sosiale medier selv om livet leker.

Jeg er får nærmest kjeft av venner for at jeg aldri sender bilder når jeg er på ferie og smyger unna når folk vil ta bilder av meg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg legger aldri ut noe på sosiale medier. Aldri. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender smilende bilder på sosiale medier, selvom jeg ikke har det bra. Nå for tiden sliter jeg litt, har det ikke bra mentalt og har vært nedfor i noen uker. Er student, har vært mye alene og syns livet butter i mot, men jeg sender smilende bilder på snap hvor det ser ut som jeg har det bra. Greia er at komplimentene jeg får gjør dagene mine litt bedre. Jeg vet jeg er pe og er trent og sender jeg slike bilder (bare til familie og nære venner + noen jeg har flørtet med) får jeg fine ord i respons. Sannheten er at jeg har hatt det så tungt at jeg vurderer at livet ikke er verdt å leve mer. Har ingen selvmordstanker, men livet er tøft. 

Anonymkode: 7dc50...e88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke lagt ut bilde av meg på insta eller face siden 2015. Og da måtte jeg skifte profilbilde fordi det fra 2007 var utdatert og 40 kg mer på kroppen enn nå. 

Mine profiler ligger brakk overalt. Gikk lei av alt allerede i 2010. 

Anonymkode: 3d50e...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal diskutere fasade er det jo mer interessant hva du sier og gjør foran dine nærmeste enn hva du gjør i some. 

Om du har det elendig, vet dine venner det? Hvor mye forteller du, og pynter du på sannheten? 

Og hvor mye forteller du familien din og slekt? 

Anonymkode: b3b52...a81

• Liker 2
Skrevet

Niks. Dette er jeg ganske bevisst på. Morsfamilien min er ganske høyt på strå, og som barn beundret jeg tantes familie stort. Bra familie, men veldig opptatt av fasade. Først viste det seg at de skjulte sykdom, senere store depresjoner. Så jeg har rett og slett landet på at det er best å bare være seg selv, og å våge å vise litt svakhet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man skal diskutere fasade er det jo mer interessant hva du sier og gjør foran dine nærmeste enn hva du gjør i some. 

Om du har det elendig, vet dine venner det? Hvor mye forteller du, og pynter du på sannheten? 

Og hvor mye forteller du familien din og slekt? 

Anonymkode: b3b52...a81

:pls:

This...

Å legge ut noe posetivt på some er ikke nødvendigvis å pynte på noe men det å være ekte med dine nærme, væe sårbar med flokken sin, gi og ta, være behjelpelig, invitere til gode dialoger, spørre, si ting som de er med dine nærmeste.. En kan godt slenge ut posetive ting og bilder på some og gå igjennom dritt som dødsfall/skilsmisse/psykisk sykdom/ensomhet/fysisk sykdom etc men prate med de nærmeste om dette! Uten at det er falskt eller noe fasade greie...

AnonymBruker
Skrevet

På jobben og med kolleger later jeg som jeg har full kontroll på økonomien, sannheten er at jeg inne i en gjeldsordning gjennom namsfogden. 

Anonymkode: 00976...e44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del, har lite behov for å legge ut for bekreftelse og skryt da det viktigste ved en flott reise eller begivenhet f.eks blir på en måte egen opplevelsen og personlig tilfredsstillelse. Har mye mer behov for ekte og real sosial kontakt, enn dette selvskrytet og updates på teite daglige syssler. For det er vel egentlig det det er? 🙈 Flere burde bare gi blaffen, for  hvem bryr seg? Trolig kun de aller nærmeste. Samtidig blir du en gedigen forbruker av varer og produkter, der s.mediers formål er å tjene penger på deg. Ergo, lite miljøvennlig også. Finn heller glede og styrke i selvrealisering, personlig glede og tilfredsstillelse og ekte og dype relasjoner til andre. For ingen har vel egentlig noen gang likt selvskryt, eller hva? 

Anonymkode: 11dee...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke noe særlig bildedeling på some. Men i virkeligheten bruker jeg flere uttrykk og "personligheter" som fasade. Det er en viss mulighet for at folk ikke helt skjønner hvem jeg er fordi jeg bytter mellom flere ganske gjennomførte måter å være på. Jeg skulle gjerne spurt men det ville virket svært egosentrisk og dessuten ganske merkelig 😎🥳🤠💩👽🤖

Anonymkode: ceeb9...a3a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ut bilder av de fine øyeblikkene i livet. Minnene som jeg er stolt av og ønsker å dele med andre. 

Gidder liksom ikke å knipse et bilde av broren min som ligger i respirator etter nok en overdose. 

Det handler jo ikke om fasade, de fleste mennesker ønsker jo ikke å dyrke det negative. Det må jo man bare stå igjennom når man opplever det. 

Anonymkode: e7f9e...1bb

Hehe. DET var jo IKKE morsomt det med broren din. Men må le litt fordi du har et godt poeng du skrev på en litt artig måte. Det er visse ting man ikke deler i offentlighet men kun med de nærmeste. 

Anonymkode: ceeb9...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...