Gå til innhold

Etter din mening: Hvor vondt gjør en utskrapning/utsuging etter abort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele sine erfaringer? 

Tenker altså ikke på kirurgisk abort som utføres i narkose, men inngrepet der man etter mislykket tablettabort må inn og fjerne rester (uten bedøvelse).

Anonymkode: 0cc5e...2fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utskrapning etter medisinskabort, bruker å bli utført på samme måte. Har du fått beskjed om at du ikke får bedøvelse? 

Anonymkode: 184c3...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir vel også utført i narkose, det ble det hvertfall med meg. 

Var ikke vondt i det hele tatt, ikke etterpå heller. 

Anonymkode: 723b6...6c2

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er forskjell på dette altså.

Skrevet

Jeg hadde en tablettabort av ett dødt foster. Det endte med ambulanse og sykehus hvor jeg måtte skrape ut restene og jeg syntes det var veldig ubehagelig. (Ser flere over her sier at man blir lagt i narkose, men jeg ble ikke det og ikke fikk jeg noe bedøvelse heller) Besvimte når jeg skulle reise meg opp når legen var ferdig.  Alt i alt, så var det en veldig vondt opplevelse for meg.

AnonymBruker
Skrevet
Bellaaa skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde en tablettabort av ett dødt foster. Det endte med ambulanse og sykehus hvor jeg måtte skrape ut restene og jeg syntes det var veldig ubehagelig. (Ser flere over her sier at man blir lagt i narkose, men jeg ble ikke det og ikke fikk jeg noe bedøvelse heller) Besvimte når jeg skulle reise meg opp når legen var ferdig.  Alt i alt, så var det en veldig vondt opplevelse for meg.

Er akkurat dette jeg også opplevde, etter en MA. 
Leit å lese du hadde samme dårlige erfaring som meg. 

Det er altså noe annet enn det som skrives over her ja. Jeg fikk heller ingen bedøvelse, var aldri snakk om det. De brukte en slags klype for å «fiske» ut rester av levret blod i livmorhalsen, og deretter en stor sprøytelignende sak som de kalte for EndoVac. Den dannet et slags vakuum inni livmoren slik at det kunne tømmes ut blodrester. Opplevde særlig det vakuum-greiene det som fryktelig ubehagelig.

Gynekologen som utførte dette kom dagen etter inn på rommet mitt og spurte om det hadde vært fælt. Visste ikke helt hva jeg skulle si. Var egentlig bare glad jeg hadde fått hjelp til å stoppe blødningene siden jeg måtte ha to poser med blodoverføring etterpå. Men synes egentlig det gjorde mye mer vondt enn jeg ville gi uttrykk for. I journalen har gynekologen skrevet «Pasienten tolererer behandlingen godt». Føltes ikke akkurat sånn :( 

ts

Anonymkode: 0cc5e...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...