AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 1. Driver et lite enkeltmannsforetak. (Fakturerer og betaler moms). Holder på å fylle ut næringsoppgave nå og står litt fast. Skal inntekten for selskapet jeg fører opp være inkludert momsbeløpet? Det skal vel ikke det for jeg betaler vel ikke skatt av momsen? 2. I selvangivelsen min er det et felt som heter "næring". Her er det videre to felt: "Overskudd annet næring" og "personinntekt fra jordbruk, skifer og annen næring" Skal beløpet jeg tror jeg kommer til å tjene i år stå begge plasser? Eller bare på "overskudd annet næring"? Skriver diverse artikler for et nettsted.. Noen som kan dette her? Anonymkode: 7413f...582
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Nettoinntekt av salg Anonymkode: 88fd0...a6d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Inntekten du skal føre er uten mva altså nettobeløpet. Overskuddet du har regnet ut for i fjor (ikke det du tror du kommer til i tjene i år) skal føres på begge postene. Posten Overskudd annen næring er grunnlag for inntektsskatt, mens posten Personinntekt er grunnlag for trygdeavgift. Les rettledningen - der står hvilke poster i næringsoppgaven som skal overføres til hvilke poster i skattemeldingen. Anonymkode: 792ad...836 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Hvorfor har du ikke regnskapsfører? Anonymkode: 2e19b...40a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå