Gå til innhold

Flere som "benytter anledningen" til å ha lite bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koronapandemien er jo en gylden anledning til å kjøre et lite bryllup med få gjester, uten at noen leer på et øyelokk.

Noen flere som benytter anledningen til å ha et lite bryllup?

Anonymkode: f1098...7e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp🙋‍♀️

Anonymkode: 89dc5...6f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvtillit nok til å kjøre lite bryllup før dette traff.

Anbefales. Da klarer du også å sette ned foten når det gjelder krav til barnedåp, jubileum, runde dager, og alt mulig annet i livet. 

Anonymkode: 2ecae...ac4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde selvtillit nok til å kjøre lite bryllup før dette traff.

Anbefales. Da klarer du også å sette ned foten når det gjelder krav til barnedåp, jubileum, runde dager, og alt mulig annet i livet. 

Men det hjelper tydeligvis ikke på folkeskikk og høflighet. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi hadde planlagt lite bryllup (20 gjester) uansett, men avlyste ikke bare fordi det ble mindre :) Kjenner tre andre par som heller tar et lite bryllup nå enn noe stort senere. Noen skal nok ha større fest senere, men ikke alle, og ikke vi i alle fall.

Anonymkode: fd503...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det hjelper tydeligvis ikke på folkeskikk og høflighet. 

Hva er feil med å sette ned foten først som sist?

I stedet for å vente på en ny epidemi hver gang det er en sosial setting man ønsker å slippe? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte å planlegge et relativt lite bryllup (under 50 gjester) før pandemien. Satser på at vi får gjennomført det som planlagt i sommer. Synes likevel det er greit å kunne "skylde på" pandemien for at vi ikke inviterer alle kolleger, naboer og bekjente, normen her er minimum 100-150 bryllupsgjester. :bond:

Anonymkode: 32f67...596

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva er feil med å sette ned foten først som sist?

I stedet for å vente på en ny epidemi hver gang det er en sosial setting man ønsker å slippe? 

Jeg siktet til måten du svarte på i denne tråden.

• Liker 4
Skrevet

Ja :) ikke lenge til dagen nå :) Men at vi gifter oss nå er ikke motivert av restriksjonene, det bare gjør det lettere for oss når vi går ut med den kort gjestelisten. Vi tar en større feiring senere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg siktet til måten du svarte på i denne tråden.

Hæ? Svaret er da helt i ånd med spørsmålet i HI.  

Anonymkode: c61a6...e3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ? Svaret er da helt i ånd med spørsmålet i HI.  

Nei, du svarer ikke på det TS spør om, men kritiserer TS sitt valg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*Den brukeren 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle jeg gifte meg nå, ville jeg absolutt utnyttet det, ja :) Men uansett hadde vi et fint lite bryllup bak i sin tid fordi vi valgte det på denne måten og forklarte til alle at vi skulle ha maks 20 gjester.

Anonymkode: ec025...b04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 19.53):

Koronapandemien er jo en gylden anledning til å kjøre et lite bryllup med få gjester, uten at noen leer på et øyelokk.

Noen flere som benytter anledningen til å ha et lite bryllup?

Anonymkode: f1098...7e4

Nei. Jeg er voksen og tåler fint å si «glem det - jeg gidder ikke opprettholde gamle tradisjoner fra den gang kvinner var en handelsvare. Blir du sur? Ok. Du blir blid igjen.» og ta konsekvensene av å si det. Går veldig bra å si det man tenker. Jeg anbefaler å, fordi man da slipper tonnevis av drama og får luket vekk de som egentlig ikke liker en fra kategoriene slekt og venner.

Anonymkode: 1c1a5...f9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg svarer på at jeg ikke utnyttet muligheten, da jeg ikke er avhengig av en pandemi for å sette grenser. 

Jeg synes det er merkelig at en pandemi skal styre bryllupsdatoen. Og er spent på hvordan man løser fremtidige feiringer om man behøver slike unnskyldninger for å redusere antall gjester. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, det er et svar på hva TS spør om. (Har noen brukt pandemien som unnskyldning for å ha lite bryllup?). Svaret var 'nei' med forklaring på hvorfor. Det står ingenting i HI om hva TS selv har valgt å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg svarer på at jeg ikke utnyttet muligheten, da jeg ikke er avhengig av en pandemi for å sette grenser. 

Jeg synes det er merkelig at en pandemi skal styre bryllupsdatoen. Og er spent på hvordan man løser fremtidige feiringer om man behøver slike unnskyldninger for å redusere antall gjester. 

For de som står opp i det (press fra familiene om kjempestore bryllup) er det nok mer en nødløsning enn en løsning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For de som står opp i det (press fra familiene om kjempestore bryllup) er det nok mer en nødløsning enn en løsning. 

Det er ganske rart å legge seg opp i størrelsen på bryllupet til folk. 

Anonymkode: 0b1da...0a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 8.43):

Jo, det er et svar på hva TS spør om. (Har noen brukt pandemien som unnskyldning for å ha lite bryllup?). Svaret var 'nei' med forklaring på hvorfor. Det står ingenting i HI om hva TS selv har valgt å gjøre. 

Nei, TS spør om det er noen flere som benytter anledningen til å ha lite bryllup. Altså en tråd for de som benytter anledningen til å ha et lite bryllup.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 6.24):

Men TS spør de andre som har benyttet muligheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...