AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Jeg bruker kredittkort kun på to måter. Netthandel og kontantuttak utenlands Hvilket kredittkort er gebyrfritt ved kontantuttak. Jeg er klar over at noen regner renter fra tidspunktet for uttak. Anonymkode: 2fe26...942
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Ingen, så vidt jeg vet Anonymkode: ec5ba...560 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Santander har gebyrfritt visa, jeg pleier å bruke det til kontantuttak i utlandet. Rentene starter med en gang, men jeg overfører bare samme dag jeg har tatt ut hvis det er større summer. (Ved småsummer samler jeg opp noen dager, da blir det ikke mye i renter uansett.) Anonymkode: 5eab9...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Bank Norwegian kortet. Man betaler ikke gebyr eller renter ved uttak i utlandet. Anonymkode: 74e99...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Bank Norwegian kortet. Man betaler ikke gebyr eller renter ved uttak i utlandet. Anonymkode: 74e99...0c2 Blir helt oppgitt over all ukunnskap her inne. Selvsagt betaler du rente fra 1. dag ved kontantuttak. Og de bankene som ikke tar uttaksgebyr tar oftest høyere "valutagebyr". Anonymkode: af052...b56
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Valutapåslag 1,75 % https://www.banknorwegian.no/kredittkort/ Anonymkode: 36296...5a8 3
newman01 Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Alle transaksjoner med VISA og Mastercard har valutapåslag når det kommer til kontantuttak. BankNorwegian har ikke renter fra 1.dag på kontantuttak i utlandet, kun ved uttak i Norge. For utenlandsbruk løper renter fra forfallsdato på faktura
Gjest Blondie65 Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Her er BankNorwegians betingelser: NB! Valutapåslaget betyr at det ikke er gebyrfritt selv om de kaller det det.
newman01 Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 (endret) 1 hour ago, Blondie65 said: Her er BankNorwegians betingelser: NB! Valutapåslaget betyr at det ikke er gebyrfritt selv om de kaller det det. Kommer litt an på hvordan man ser på det. Men det valutapåslaget er det ikke kortutsteder/banken som tar, men Visa/Mastercard/AmEx/diners. Hva er valutapåslag på kreditt- og debetkort? • Dinero.no Du kan i veldig mange utenlandske banker velge en fastsatt konverteringskurs også, men den er som regel flere prosenter dyrere for kunden. Men da slipper man "gebyret" som du kaller det. Man kan jo velge om man vil betale i NOK eller SEK når man harryhandler på Nordbysenteret. Bare dumme tullinger velger å betale i NOK Endret 1. juni 2021 av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå