Gå til innhold

jobbintervju

oliverxd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som er ennda ikke kommet seg i arbeidslivet. jeg har søkt sykt mange plasser til jeg har blitt innkalt til intervju hos Shell idag. jeg skal møte med sjefen imorgen, men jeg er veldig nervøs og stressa siden jeg har ikke så mye tid til å forberede meg. og som jeg sa  jeg har aldri vært på jobbintervju før, jeg har hatt praksis-intervju men e vet ikke om det er det samme. 

jeg trenger hjelp med å vite hva slags spørsmål spørr de i et jobbintervju? please noen hjelp meg, det er min eneste sjanse å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vanlige spørsmål: 

- fortell om deg selv. (Hobby, interesser, familie).

- egenskaper du har som er viktige for den jobben du skal utføre

-erfaring fra andre jobber

-positive og negative sider 

- hva du ser på som mulige utfordringer i jobben

Viktigste er at du er smilende og oppriktig interessert i jobben, vis at du kommer til å stille opp når det trengs.

Lykke til☺️

Anonymkode: cdabf...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det den over sa, og ikke si at du er en 20 år gammel gutt, du er en voksen mann. 

Anonymkode: 16bee...805

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanlige spørsmål: 

- fortell om deg selv. (Hobby, interesser, familie).

- egenskaper du har som er viktige for den jobben du skal utføre

-erfaring fra andre jobber

-positive og negative sider 

- hva du ser på som mulige utfordringer i jobben

Viktigste er at du er smilende og oppriktig interessert i jobben, vis at du kommer til å stille opp når det trengs.

Lykke til☺️

Anonymkode: cdabf...d73

men tror du at det er en dårlig ting at jeg ikke har noe erfaring med kassa?  fordi alt erfaring jeg har, har ingenting med kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det den over sa, og ikke si at du er en 20 år gammel gutt, du er en voksen mann. 

Anonymkode: 16bee...805

problemet er at en mann hadde kunnet få seg en jobb, jeg har prøvd i 7år siden jeg kom til norge. men ingen lykke. tror ikke jeg kan kalle meg selv en mann etter det som har skjedd med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oliverxd skrev (11 minutter siden):

Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som er ennda ikke kommet seg i arbeidslivet. jeg har søkt sykt mange plasser til jeg har blitt innkalt til intervju hos Shell idag. jeg skal møte med sjefen imorgen, men jeg er veldig nervøs og stressa siden jeg har ikke så mye tid til å forberede meg. og som jeg sa  jeg har aldri vært på jobbintervju før, jeg har hatt praksis-intervju men e vet ikke om det er det samme. 

jeg trenger hjelp med å vite hva slags spørsmål spørr de i et jobbintervju? please noen hjelp meg, det er min eneste sjanse å få jobb.

Les stillings instruksen nøye og tenk gjennom det de spør om. Antagelig er det å stå i kassen, så service er et punkt jeg vil tippe er viktig. Samtidig selger de jo ikke bare boller og pølser, men også rekvisita til bil. Noe du kan noe om? 

Hvordan takler du stress, hektisk og mange folk? 

Og så sier du til deg selv at dette kommer til å gå strålende, ha det i tankene. Og vedkommende som intervjuer deg er ikke ute etter å "ta deg", men å finne en kvalifisert person.

Lykke til.

Anonymkode: fa995...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oliverxd skrev (2 minutter siden):

men tror du at det er en dårlig ting at jeg ikke har noe erfaring med kassa?  fordi alt erfaring jeg har, har ingenting med kassa.

Det får du opplæring i. Si at du er motivert til å lære og tar ting kjapt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er fremdeles ganske ung. 
Dette er IKKE den siste sjansen din for å få en jobb, selv om du kanskje føler det slik.

De fleste av oss i dag må søke på hundrevis av jobber for å få napp. Mange av oss er eldre enn deg.

Fortell gjerne at du er nervøs, på jobbintervjuet, prøv å få det til sammen med en lett tilforlatelig latter der du samtidig sier at «men dette går nok bra» (eller lignende).

Vær rak i ryggen.

Smil!

Anonymkode: 228c1...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er fremdeles ganske ung. 
Dette er IKKE den siste sjansen din for å få en jobb, selv om du kanskje føler det slik.

De fleste av oss i dag må søke på hundrevis av jobber for å få napp. Mange av oss er eldre enn deg.

Fortell gjerne at du er nervøs, på jobbintervjuet, prøv å få det til sammen med en lett tilforlatelig latter der du samtidig sier at «men dette går nok bra» (eller lignende).

Vær rak i ryggen.

Smil!

Anonymkode: 228c1...fb7

det jeg sliter med er spørsmåla de kommer til å spørre meg. jeg kunne så vidt svare noen av de idag når e hadde en forberedelse med ei dame fra nav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oliverxd skrev (53 minutter siden):

det jeg sliter med er spørsmåla de kommer til å spørre meg. jeg kunne så vidt svare noen av de idag når e hadde en forberedelse med ei dame fra nav. 

Er det i ulike settinger du føler det stopper opp eller er det generelt?

Om en tilfeldig person hadde stilt deg de samme spørsmålene hadde du opplevd det som vanskelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det i ulike settinger du føler det stopper opp eller er det generelt?

Om en tilfeldig person hadde stilt deg de samme spørsmålene hadde du opplevd det som vanskelig ?

Jeg kommer til å oppleve vansker ja, men jeg har forberedt meg litt, så

jeg tror jeg vil klare å si noe i hvertfall. Men genereltsett som vil jeg oppleve vansker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...