Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært samboer med dama i snart 1 år og ofte blir jeg fortalt fra henne at føler seg alene. 

Som igjen skjedde i dag. Da jeg kom hjem fra jobb, spiste vi. Spurte meg om vi skal gå til gymmen etter middag. Ja, det vill jeg. Gikk så til stua og da sa henne at jeg forstår ikke hvorfor jeg skal gå til gymmen, hjelper ikke uansett, er så feit. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt. Så jeg kan komme med hva jeg tror er grunnen, men du vill ikke like det. Og du er heller ikke feit. 

Var greit, så jeg fortalte hva jeg mente årsaken var. Ja, du spiser ikke alltid mye mat, men du spiser mye søtsaker, potetgull osv. Vi burde begrenset det til 1 dag i uka. 

Nei, det var ikke problemet, det er mye dypere enn det. Du vet ikke hva du snakker om. 

Dette er en av grunnene at jeg aldri vill si noe hjemme, for uansett om jeg kommer med råd, bare sitter der og lytter, så finner henne noe som er feil. Som igjen kommer med kommentaren jeg føler meg alltid alene, du støtter meg aldri. 

Når man får dette slengt i trynet gang etter gang, og jeg ikke aner hva jeg gjør feil, blir jeg frustrert og lei meg. 

Har tatt det opp om hva jeg kan gjøre, får svar at det må du finne ut selv, eller det har jeg sagt før. Og nei, har ikke blitt fortalt det før. 

Jeg gjør det jeg kan med mer, om dama er syk, drar jeg hjem fra jobb, om jeg ikke har mulighet så tar jeg en rask tur hjem, med mat eller noe fra apoteket. Jeg takker nei ofte til å gjøre ting med venner kollegaer grunnet at jeg har blitt fortalt føler seg alene. Dette er bare noen eksempler. 

Jeg får bare ikke noe svar hva jeg kan gjøre annerledes, hva jeg gjør feil, har prøvd alt og vet ikke om jeg orker mer. 

Anonymkode: eafb5...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gramatikken din er utrolig dårlig, vanskelig å forstå hva du skriver.

• Liker 10
Skrevet

Jeg skjønte fint hva du mente, selv om grammatikken ikke var helt hundre. 

Så for svare på spørsmålet ditt: Vær litt hard du trenger konkrete forslag.  Ta en "alvorsprat". Hvis hun nekter må jeg være litt kg-aktig og si at du må tenke nøye gjennom om hun er verdt det. Begge parter skal bli hørt og sett i et forhold, det virker som hun kun fokuserer på seg selv nå.

Synes ikke du skal nedprioriter venner og familie. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Huff, her får du en virtuell klem ❤️ Du virker som en veldig snill og omtenksom kjæreste, som forsøker å være tilstede for kjæresten din. Hun selv vet sikkert innerst inne at du har rett i de rådene du forsiktig nevner, men sliter nok en del med selvtilliten. Det virker som du gjør alt du kan. Har hun bare deg og ingen venner? Om hun ikke vil trene på gym fordi hun føler seg feit, kanskje dere kan gjøre en annen fysisk aktivitet et par ganger i uken til å begynne med. Du skal uansett ikke utslette deg selv i forholdet. Du må bare føle hva som kjennes rett og huske på å tenke på hva som er best for deg også :)

Anonymkode: 536ee...0dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var jeg også før. Jeg stress-spiste mat med mye karbohydrater. Ingenting hjalp før stresset gikk ned dvs begynte i ny jobb. 

At hun føler seg aleine henger nok sammen med problemene hun har. 

Anonymkode: b4603...921

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun, og hvor emosjonelt moden er hun?

Anonymkode: 11140...051

• Liker 2
Skrevet

Hmm... har du prøvd å lære deg hennes kjærlighetsspråk?

For meg høres det ut som om hun er usikker og trenger å få bekreftet at du elsker henne. Og da tenker jeg ikke at du skal bare si ordene, men at du lærer deg hvordan du kan formidle dem på en måte der du blir forstått. Jeg vet det har hjulpet mange par, så kanskje verd et forsøk? 💜

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som bun sliter med noe men hun klarer ikke snakke om det. Du burde spørre henne "Hva er egentlig galt, jeg skjønner du sliter med noe, og om du vil jeg skal forstå så må du være ærlig. Jeg er ingen tankeleser"

Anonymkode: c49ef...dbd

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det å føle seg alene handler ofte mer om manglende emosjonell kontakt enn manglende fysisk tilstedeværelse. Noen spørsmål som dere kan tenke på: Prater dere godt sammen? Er dere interessert i hverandres meninger og tanker? Planlegger dere aktiviteter sammen og tenker dere på fremtid sammen? 

Endret av PM75
  • Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet

Hun virker utrolig needy og selvsentrert. Er hun noen gang bekymret for hvordan DU har det? Ikke det, nei....

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, mmn said:

Jeg skjønte fint hva du mente, selv om grammatikken ikke var helt hundre. 

Så for svare på spørsmålet ditt: Vær litt hard du trenger konkrete forslag.  Ta en "alvorsprat". Hvis hun nekter må jeg være litt kg-aktig og si at du må tenke nøye gjennom om hun er verdt det. Begge parter skal bli hørt og sett i et forhold, det virker som hun kun fokuserer på seg selv nå.

Synes ikke du skal nedprioriter venner og familie. 

Er liksom alltid sånn at jeg ikke forstår, jeg ikke bryr meg. Hadde jeg ikke brydd meg, hadde jeg ikke gjort dem tingene jeg gjør. Så mulig jeg burde revurdere alt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Huff, her får du en virtuell klem ❤️ Du virker som en veldig snill og omtenksom kjæreste, som forsøker å være tilstede for kjæresten din. Hun selv vet sikkert innerst inne at du har rett i de rådene du forsiktig nevner, men sliter nok en del med selvtilliten. Det virker som du gjør alt du kan. Har hun bare deg og ingen venner? Om hun ikke vil trene på gym fordi hun føler seg feit, kanskje dere kan gjøre en annen fysisk aktivitet et par ganger i uken til å begynne med. Du skal uansett ikke utslette deg selv i forholdet. Du må bare føle hva som kjennes rett og huske på å tenke på hva som er best for deg også :)

Anonymkode: 536ee...0dd

Har egentlig aldri tenkt på meg selv etter vi ble samboere. Har alltid prioritert henne foran alt. Enda får jeg tilbake at jeg ikke bryr meg, og at føler seg alene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel er hun, og hvor emosjonelt moden er hun?

Anonymkode: 11140...051

Er 28 snart 29,føler innimellom at alderen er mellom 5-10. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Fioljenta said:

Hmm... har du prøvd å lære deg hennes kjærlighetsspråk?

For meg høres det ut som om hun er usikker og trenger å få bekreftet at du elsker henne. Og da tenker jeg ikke at du skal bare si ordene, men at du lærer deg hvordan du kan formidle dem på en måte der du blir forstått. Jeg vet det har hjulpet mange par, så kanskje verd et forsøk? 💜

Takk. Denne har vi begge lest. Jeg prøver på alle måter å vise, forklare egentlig alt. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, PM75 said:

Det å føle seg alene handler ofte mer om manglende emosjonell kontakt enn manglende fysisk tilstedeværelse. Noen spørsmål som dere kan tenke på: Prater dere godt sammen? Er dere interessert i hverandres meninger og tanker? Planlegger dere aktiviteter sammen og tenker dere på fremtid sammen? 

Vi prater ikke alltid bra sammen, så dette kunne vært bedre. Jeg er alltid villig til å lytte, og være der med hennes meninger, men motsatt kan jeg ikke si er det samme. Føler noen ganger at henne har en konkurranse med meg om å overgå hva jeg gjør. Om jeg forteller en historie, så er hennes historie bedre. Om jeg er syk, dagen etter gjett hvem som også er syk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Alterego666 said:

Hun virker utrolig needy og selvsentrert. Er hun noen gang bekymret for hvordan DU har det? Ikke det, nei....

Haha. Vet du hva, tror du treffer blink. Aldri noen ting om hvordan jeg har det. Men var en gang veldig dårlig og måtte på sykehuset. Fikk mye støtte da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er 28 snart 29,føler innimellom at alderen er mellom 5-10. 

Ikke rart hun har det tungt med deg, du høres ikke ut som en bra mann! 

Jeg tenker at DU er problemet, at hun har prøvd hinte at ting ikke er ok, men du ser ikke det for du tror du er guds gave til den kvinnen du er sammen med. Mange menn tror de er så flotte kjærester, men så er det mye de ikke ser som faktisk er sårende for parnteren. I know, been there....måtte mate samboeren med teskje for at han skulle forstå hva han gjør feil og som gjorde at jeg følte meg alene og ikke sett. Hinting funket ikke. Prat funket ikke, måtte gå i detaljer for at mannehjernen skulle fatte problemet. Er slik emd veldig mange menn, de må mates med teskje for å i det hele tatt skjønne problemet. 

Anyway. repeterer det jeg skrev litt lenger oppe:

Høres ut som bun sliter med noe men hun klarer ikke snakke om det. Du burde spørre henne "Hva er egentlig galt, jeg skjønner du sliter med noe, og om du vil jeg skal forstå så må du være ærlig. Jeg er ingen tankeleser"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke rart hun har det tungt med deg, du høres ikke ut som en bra mann! 

Jeg tenker at DU er problemet, at hun har prøvd hinte at ting ikke er ok, men du ser ikke det for du tror du er guds gave til den kvinnen du er sammen med. Mange menn tror de er så flotte kjærester, men så er det mye de ikke ser som faktisk er sårende for parnteren. I know, been there....måtte mate samboeren med teskje for at han skulle forstå hva han gjør feil og som gjorde at jeg følte meg alene og ikke sett. Hinting funket ikke. Prat funket ikke, måtte gå i detaljer for at mannehjernen skulle fatte problemet. Er slik emd veldig mange menn, de må mates med teskje for å i det hele tatt skjønne problemet. 

Anyway. repeterer det jeg skrev litt lenger oppe:

Og jeg tenker du høres bitter ut. Jeg er en dårlig mann for at jeg føler samboer er ett barn noen ganger i diskusjoner? Wow,okey.

Aldri sagt at jeg er perfekt. Men når du gang på gang prøver å prate, men ikke får ut noe, når du skriver ned ting på ark, for at det kanskje er lettere å skrive ting ned, men ikke det heller fungerer. Når du daglig prøver å rette deg til samboeren, slutter å gjøre mye av det jeg selv liker for å prise samboer. Prøver å finne på ting som turer, reiser, konsert, filmkveld, eller bare sitte å høre på hva samboer sier. Pluss mye annet. 

Ja, du har nok helt rett. Jeg er en dårlig mann. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slutt med dine egne ting, det hjelper ikke henne. 

Anonymkode: b4603...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi prater ikke alltid bra sammen, så dette kunne vært bedre. Jeg er alltid villig til å lytte, og være der med hennes meninger, men motsatt kan jeg ikke si er det samme. Føler noen ganger at henne har en konkurranse med meg om å overgå hva jeg gjør. Om jeg forteller en historie, så er hennes historie bedre. Om jeg er syk, dagen etter gjett hvem som også er syk. 

Det er lettere å lese om du kan skrive «hun» i stedet for «henne». 

Anonymkode: 2661c...a5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...