Gå til innhold

Middag i sommervarmen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til lunsj blir det barndommens sommermat; kavring med surmelk og sukker. I kveld blir det stekt ris. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Summeer skrev (På 31.5.2021 den 18.14):

Idag grillet jeg laks og hadde salat av mango/avocado/rødløk/chili/limesaft til. Det er det beste jeg vet i varmen!  Helst vil jeg ha koriander også i, men da klikker 11åringen, så der bøyer jeg av. 

Hvis jeg ikke tror vi kommer til å spise opp mangosalaten dropper jeg rødløk i, for da går restene i en smoothie til kveldsmat , og der passer ikke rødløken inn 😉

Ellers er jeg veldig glad i "bland din egen middag". Salat med alle ingrediensene i hver sin skål, pasta,  og feks spekeskinke, kyllingvinger, haloumi,  scampi i skåler. Da tar man det man vil, og det blir ikke uhåndterlige rester siden ting holder seg bedre når det ikke er blandet. 

Den salaten høres skikkelig god ut. Jeg ville også hatt masse koriander i 😅

AnonymBruker
Skrevet

Spekemat spiser vi mye. Egg,spekeskinke, salat, kokt potet med smør. Veldig enkelt.

Anonymkode: ecfb2...347

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser mindre måltider under dagen, mye frukt, salat, bær, mat fra koldtbord feks laks, potetsalat osv. så spiser vi varm middag senere på dagen, feks ved 20-21. 

Anonymkode: 454e3...043

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 0.44):

I morgen skal jeg lage dette, veldig enkelt og ikke så mektig. 
https://www.altasiatisk.no/2021/04/vietnamesiske-grillspyd/

Anonymkode: 83961...21c

Ååå, jeg digger altasiatisk! :hjerte: Så mye god mat og gode oppskrifter. Anbefaler alle som liker asiatisk mat å følge henne på instagram og/eller blogg. 

Jeg spiser en del spekeskinke med potetsalat, salat og/eller eggerøre når det er så varmt. Hvis jeg ikke gidder/orker stå ved komfyren, lager jeg fisk i form i stekeovnen. Fisken kan byttes ut med kylling for variasjon. Burger med salat er også grei sommermat. 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir mye salat når det er varmt.

I dag blir det salat med hjertesalat, tomat, rødløk, agurk, scampi, varmrøkt laks og salatost.

Anonymkode: f52ca...bf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...