AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Er ikke så glad I å lage eller spise store tunge middager nå i varmen. Hva lager du som typisk sommermat.. Anonymkode: f93f7...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Salat Hjemmelaget pasta med pesto, cherrytomat, babyspinat, parmesan og noe kjøtt Anonymkode: cbd72...2ff 3
skreppamedleppa Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Jeg kan også "slite" litt med dette i sommervarmen, men tror det er et vanlig fenomen.. ingen har lyst på tunge gryter kl 16 midt i sommervarmen.. (av de jeg omgåes iallefall) tror dette faller utenfor normalen Lette ting på dagtid, som en salat eller bare litt jordbær med melk eller cornflakes, smoothie etc.. kanskje litt gillmat eller reker eller annen sjømat på kveldstid.. Er ikke så middagsregid men både salater, grillmat, omeletter går an å variere i det uendelige.. Ellers kyllingspyd og laks med rømme og agurksalat. scampi og pasta form..
Summeer Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Idag grillet jeg laks og hadde salat av mango/avocado/rødløk/chili/limesaft til. Det er det beste jeg vet i varmen! Helst vil jeg ha koriander også i, men da klikker 11åringen, så der bøyer jeg av. Hvis jeg ikke tror vi kommer til å spise opp mangosalaten dropper jeg rødløk i, for da går restene i en smoothie til kveldsmat , og der passer ikke rødløken inn 😉 Ellers er jeg veldig glad i "bland din egen middag". Salat med alle ingrediensene i hver sin skål, pasta, og feks spekeskinke, kyllingvinger, haloumi, scampi i skåler. Da tar man det man vil, og det blir ikke uhåndterlige rester siden ting holder seg bedre når det ikke er blandet.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Cæsarsalat med hallomni og syltet løk i dag. Resten av uka blir det lammekoteletter med gresk salat, grillet lyr med kål og urtesmør, vårruller med sataysaus, bowl med laks og grønnsaker, tacos med ceviche av kveite. Anonymkode: 0e8aa...89f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Sliter litt med dette jeg også. Sitter i en kokvarm leilighet og har ikke lyst til å gå ut i en park og grille for der er jo alle andre. Så for min del blir det mye salat. Cæsarsalat. Pastasalat. Skinke- og ost. Salat med reker. Kokte egg. Bønner. Anonymkode: a8500...df9 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 Summeer skrev (5 timer siden): Idag grillet jeg laks og hadde salat av mango/avocado/rødløk/chili/limesaft til. Det er det beste jeg vet i varmen! Helst vil jeg ha koriander også i, men da klikker 11åringen, så der bøyer jeg av. Hvis jeg ikke tror vi kommer til å spise opp mangosalaten dropper jeg rødløk i, for da går restene i en smoothie til kveldsmat , og der passer ikke rødløken inn 😉 Ellers er jeg veldig glad i "bland din egen middag". Salat med alle ingrediensene i hver sin skål, pasta, og feks spekeskinke, kyllingvinger, haloumi, scampi i skåler. Da tar man det man vil, og det blir ikke uhåndterlige rester siden ting holder seg bedre når det ikke er blandet. Vi har også ofte laks med mangosalat. Har rødløken ved siden av, barna vil ikke ha om jeg har det i. Chili vil de ha da. Diverse salater har vi også, så blir det gjerne nok rester til dagen etter. Ellers pleier vi ha frosne burgere i fryseren, er aldri feil det. Anonymkode: f00e2...706
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 Definitivt salat her også. Mange gode oppskrifter hvis man søker på engelsk. Her er f.eks. en kald nudelsalat. Kjempegod Godt med hardkokte egg oppå og kan lages med vanlige nudler også. https://www.allrecipes.com/recipe/83087/thai-inspired-noodle-salad/ Man kan også lage gode baguetter, f.eks. philly cheesesteak (mer grønt og mindre kjøtt på min takk! eller veggis versjonen med sopp), banh mi, eller salatkylling med grønt og chilimajones. Er egentlig ikke så glad i brødmat men sånt synes jeg er digg! Her er noen andre forslag: https://www.budgetbytes.com/hot-weather-recipe-roundup/ Anonymkode: b8ece...1a7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 Glemte sånne vårruller lagd av rispapir! Nam! Nå ble jeg sulten... Anonymkode: b8ece...1a7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Glemte sånne vårruller lagd av rispapir! Nam! Nå ble jeg sulten... Anonymkode: b8ece...1a7 De heter sommerruller. Nammenam. https://www.nrk.no/mat/sommerruller-med-peanottdipp-1.12969933 Anonymkode: ea6af...911
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 I morgen skal jeg lage dette, veldig enkelt og ikke så mektig. https://www.altasiatisk.no/2021/04/vietnamesiske-grillspyd/ Anonymkode: 83961...21c
Arkana Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Salater, er det skikkelig varmt synes jeg gazpacho med godt brød er nydelig og enkel tapas i en eller annen form har vi når ingen orker matlaging (da kjøper vi f.eks. ulike typer spekemat, oliven, et par oster, druer, melon, oppskårne grønnsaker, aïoli og en god baguette). 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Flere tips? Hva har folk i dag feks? Anonymkode: 72ef5...022 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 Flintsteik, potetsalat og maiskorn. Anonymkode: c9b58...90a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 Dette er noe av det vi spiser når varmen slår inn Couscous salat med granateple Sommerruller med peanøttsaus Lun quinoasalat Kald avocadosuppe med focaccia Buddahbowl med grønnsaker og risnudler Maki med avocado og mango Anonymkode: b14f5...378
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 Går mye i dette her https://norsktradisjonsmat.no/oppskrift/flatbrodsoyll-flatbrodsoll Ellers så blir det salater, kalde supper o.l. Anonymkode: a619a...f82
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 I går spiste vi dette og det var såå digg: Marinade av sennep, soyasaus og honning blandet på slump. Rikelig. Helte den over kyllingfileter og blandet godt. Stekte så kyllingfiletene i ovnen, skar dem i biter og serverte i salat. Anonymkode: 3285f...b73
Brunhilde Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 I går lagde jeg meg en tallerken med melon og spekeskinke, så hadde jeg en bagettbit ved siden av. Det var godt i varmen. Kjeks med hvitmuggost og jordbær til dessert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 Grilling, salater, frukt (mango/melon/appelsin/moreller etc), reker og annet skalldyr er noen forslag. Jeg skjønner absolutt hva du mener, og jeg er helt enig, Jeg sliter med matlyst i sommervarmen, og til min forskrekkelse er jeg nesten utelukkende glad i varmmat. Så det blir mye drikke, isbiter, frukt og slikt ved siden av dette. Anonymkode: 32ce8...122
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå