Hoppetuss Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hva forteller lønnsperiode på en lønnslipp? Hvis det står 1.-31. mai, er det da disse dagene jeg skal ha betalt for? Grunnen til at jeg spør er (skal prøve å være kort): Da jeg startet i 2015 fikk jeg første lønn 20. april. Den var på en full månedslønn. Altså etterskudd fra 1.-20 og deretter forskudd ut måneden. Den gangen sa arbeidsgiver at det var slik de gjorde, og jeg har alltid hatt det sånn de stedene jeg har hatt fastlønn. Nå, etter å ha vært syk ett år, kjører de plutselig lønn fra 21.-20. Fortsatt med utbetaling 20. Men på lønnslippen står det lønnsperiode 1.-31. mai. Arbeidsgiver mener de aldri har betalt etterskudd og forskudd, og nekter for dette enda jeg viser til min første lønn. Selvfølgelig «husker ikke» arbeidsgiver at hun har sagt noe i 2015. Hun hater folk som er sykemeldt og er derfor helt umulig å snakke med. Kan legge til at det ikke var latskap som gjorde at jeg var borte, så er den spekulasjonen lagt død. 😊 Har forsøkt å google hva lønnsperiode innebærer, men finner ikke noe svar. 😭 På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Ta kontakt med lønningskontoret på arbeidsplassen din. De vil gi deg skikkelig forklaring på hva som gjelder der du jobber Anonymkode: ed919...869
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Det er vel det som står på lønnsslippen som er riktig, altså 1-31. mai...? Vi har det sånn at vi får lønn 20, da får vi fastlønn for den måneden + det vi eventuelt jobbet overtid eller andre "endringer" i fastlønn (trekk/tillegg) som skjedde mellom 20 i forrige måned og 1. denne måned. Så det er jo en kombinasjon av 1.-30/31. og 21.-20. da. Anonymkode: 63022...d85
Hoppetuss Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ta kontakt med lønningskontoret på arbeidsplassen din. De vil gi deg skikkelig forklaring på hva som gjelder der du jobber Anonymkode: ed919...869 Hadde selvfølgelig gjort det om det var så enkelt. Vi har et eksternt byrå, og de sier visstnok at det er 21.-20. som gjelder. Men jeg kjøper ikke den uten å sjekke.
Hoppetuss Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vel det som står på lønnsslippen som er riktig, altså 1-31. mai...? Vi har det sånn at vi får lønn 20, da får vi fastlønn for den måneden + det vi eventuelt jobbet overtid eller andre "endringer" i fastlønn (trekk/tillegg) som skjedde mellom 20 i forrige måned og 1. denne måned. Så det er jo en kombinasjon av 1.-30/31. og 21.-20. da. Anonymkode: 63022...d85 Jeg trodde også det, men jeg vil være sikker. Derfor håpet jeg noen visste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå