Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater ikke nå for tenker at siden ingen er interessert er det ikke vits, så da unngår jeg heller dating og beskytter meg selv. Har tidvis men ikke ofte sex, siden det gir stor midlertidig glede og dekker behov, men unngår da de jeg ligger med i etterkant av sex i frykt for å bli avvist. Men hører lite etterpå, så de var nok bare ute etter sex de også.

Men lurer av og til på hvor mye av dette som er i eget hode eller reelt, om det virkelig stemmer at ingen er interessert eller er det også dårlig selvtillit som snakker? Virker kanskje som et overfladisk tema å trekke kort på, men er litt trist i dag

Anonymkode: 02208...987

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja... Religionsforum er rette forumet

Anonymkode: 90d26...ba5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke til noe med en negativ holdning. Og holdning sitter i hue

Anonymkode: 041b8...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff da, ts. Du har fått deg en knekk? Det som er så forbasket er at dårlig selvtillit kan fungere som selvoppfyllende profeti. Hvis du sender sterke signaler om at du er en person som ikke er verdig den andre, så blir det kanskje slik, dvs. det blir vanskelig å få til et forhold som fungerer. 

Du fortjener en partner som er glad i deg og respekterer deg - du som alle andre. Hva gjør at du har dårlig selvtillit? Kanskje det er andre områder i livet du må prioritere nå, fremfor å definere verdien din ut fra hell i dating? Mener ikke dette sarkastisk i det hele tatt men jeg jar tro på at den nokså overfladiske datingtrenden hvor vi shopper på Tinder & co ikke nødvendigvis er veldig helsefremmende om man allerede er usikker. 

Anonymkode: ded6e...1f9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff da, ts. Du har fått deg en knekk? Det som er så forbasket er at dårlig selvtillit kan fungere som selvoppfyllende profeti. Hvis du sender sterke signaler om at du er en person som ikke er verdig den andre, så blir det kanskje slik, dvs. det blir vanskelig å få til et forhold som fungerer. 

Du fortjener en partner som er glad i deg og respekterer deg - du som alle andre. Hva gjør at du har dårlig selvtillit? Kanskje det er andre områder i livet du må prioritere nå, fremfor å definere verdien din ut fra hell i dating? Mener ikke dette sarkastisk i det hele tatt men jeg jar tro på at den nokså overfladiske datingtrenden hvor vi shopper på Tinder & co ikke nødvendigvis er veldig helsefremmende om man allerede er usikker. 

Anonymkode: ded6e...1f9

Ja, en liten knekk. Syns det er synd at jeg blir mer og mer unnvikende for å beskytte meg selv. Var alt for dårlig til å beskytte meg selv i flere år, så snudde det og nå er jeg for god. Så når jeg er med menn på date eller seksuell relasjon går jeg automatisk inn i en slags «persona» hvor jeg er selvsikker og storkoser meg med sex og flørt, men så kommer den enorme frykten etter jeg har kommet hjem så jeg gir ikke et pip fra meg i frykt for å få gjensvar at de ikke er interessert. Oppsøker på ingen måte dating nå som jeg er sånn her, prøver å bruke tiden på å si fine ting til meg selv og løfte meg opp fremfor å angste over en date. Helt enig med deg at tinder er krise når man er usikker :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får ikke til noe med en negativ holdning. Og holdning sitter i hue

Høres kanskje rart ut men er egentlig ikke en negativ holdning for er ikke sånn bitter hvor jeg føler noen skylder meg noe. Syns mer at det bare er trist at en mann ikke kan bli glad i meg, men prøver å akseptere det. Setter grenser og tar bedre vare på meg selv enn noen gang, så akkurat det er jo positivt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres kanskje rart ut men er egentlig ikke en negativ holdning for er ikke sånn bitter hvor jeg føler noen skylder meg noe. Syns mer at det bare er trist at en mann ikke kan bli glad i meg, men prøver å akseptere det. Setter grenser og tar bedre vare på meg selv enn noen gang, så akkurat det er jo positivt 

Man kan ha negativ holdning selv om man ikke er bitter 😕 Særlig slik du snakker om deg selv «ingen mann kan bli glad i deg», er veldig veldig styggen på ryggen og negativ tanke og holdning... Er veldig fint at du tar vare på deg selv ❤️ Egenpleie er noe av det jeg mener er det viktigste i verden 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan ha negativ holdning selv om man ikke er bitter 😕 Særlig slik du snakker om deg selv «ingen mann kan bli glad i deg», er veldig veldig styggen på ryggen og negativ tanke og holdning... Er veldig fint at du tar vare på deg selv ❤️ Egenpleie er noe av det jeg mener er det viktigste i verden 

Jo, jeg ser den 😊 Men er litt der jeg er i tenkeboksen, om jeg hadde fått et fasitsvar (som selvsagt er vanskelig å få) på om det er mulig at en mann kan bli det hadde jeg fått closure i det og fokusert mindre på det. Tviler ikke på at menn kan føle seg tiltrukket av meg, men vet ikke om grunnen til at jeg sjeldent hører noe igjen er fordi jeg ubevisst gjør noe som støter de vekk eller om det bare rett og slett ikke går an å bli glad i meg med mindre man er av samme kjønn/venninne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, jeg ser den 😊 Men er litt der jeg er i tenkeboksen, om jeg hadde fått et fasitsvar (som selvsagt er vanskelig å få) på om det er mulig at en mann kan bli det hadde jeg fått closure i det og fokusert mindre på det. Tviler ikke på at menn kan føle seg tiltrukket av meg, men vet ikke om grunnen til at jeg sjeldent hører noe igjen er fordi jeg ubevisst gjør noe som støter de vekk eller om det bare rett og slett ikke går an å bli glad i meg med mindre man er av samme kjønn/venninne. 

Om man gir menn sex for tidlig, så kan løpet være kjørt... fint at du er tiltrekkende, bruk det som din fordel, ikke ha sex med mannen før han har utviklet følelser for deg 🙈 På den måten så blir båndet deres sterkere. Ingen lovnader, men jeg vil si det er en 70 % bedre sjanse å finne seg en mann på den måten. 

Vi kvinner styres mer av følelser, og menn i starten av relasjoner kan styres mer av deres seksuelle instinkt... om de får sex før følelser er involvert fra deres side, så ser de på en måte ikke noe mer å hente... 

Så jeg vil råde deg å flørte med menn slik du har tidligere forført dem til sengs, men IKKE ha sex med de før du vet det er et sterkere bånd der. Med de mennene du er interessert i noe mer selvfølgelig. 

Man kan aldri få et fasit svar fra en mann om man gir bort sex for tidlig... det fungerer dårlig 😩 Finnes selvfølgelig noen FÅ unntak, men de er sjeldnere altså. Om du gir bort sex for tidlig og føler de mister interessen for deg, mens du søker bekreftelse, så skjønner jeg at du er motløs. Men prøv heller teknikken jeg fortalte om lenger opp i teksten min her 😊

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man gir menn sex for tidlig, så kan løpet være kjørt... fint at du er tiltrekkende, bruk det som din fordel, ikke ha sex med mannen før han har utviklet følelser for deg 🙈 På den måten så blir båndet deres sterkere. Ingen lovnader, men jeg vil si det er en 70 % bedre sjanse å finne seg en mann på den måten. 

Vi kvinner styres mer av følelser, og menn i starten av relasjoner kan styres mer av deres seksuelle instinkt... om de får sex før følelser er involvert fra deres side, så ser de på en måte ikke noe mer å hente... 

Så jeg vil råde deg å flørte med menn slik du har tidligere forført dem til sengs, men IKKE ha sex med de før du vet det er et sterkere bånd der. Med de mennene du er interessert i noe mer selvfølgelig. 

Man kan aldri få et fasit svar fra en mann om man gir bort sex for tidlig... det fungerer dårlig 😩 Finnes selvfølgelig noen FÅ unntak, men de er sjeldnere altså. Om du gir bort sex for tidlig og føler de mister interessen for deg, mens du søker bekreftelse, så skjønner jeg at du er motløs. Men prøv heller teknikken jeg fortalte om lenger opp i teksten min her 😊

Takk for fint svar 😊 problemet ligger nok litt der at jeg unngår menn så lenge av gangen, så når jeg først møter noen og kjemien er der er jeg så umettet på sex at det er umulig å la være, blir fort en fem runder på èn dag for å ta igjen seksuell frustrasjon over tid, så vet jeg det blir lenge til neste gang så blir et voldsomt seksuelt fokus fra min side og jeg deler ikke noe autentisk og sårbart fra min side. Så er jeg kjempe godt humør etterpå, men så slår det voldsom sorg inn ca 12 timer etterpå.  Og angrer ikke etterpå, for det gjør jo at jeg holder ut uten menn for en stund etterpå, og har fått noe positivt ut av det. Men hater den sorgfølelsen.

Men er en evig sirkel der dette skjer, de gir alltid en god og lang klem samt kyss før jeg går, og koser mye med meg dagen etter sånn at jeg føler meg ikke totalt brukt heldigvis. Er da også menn jeg kjenner og ikke bare masse fremmede.

Er vanskelig å finne motivasjon til å ikke ha sex når jeg tenker det uansett ikke vil føre til noe, for de kan ikke bli ordentlig glad i meg uansett. Den siste gangen noen likte meg var faktisk i 2013 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...