AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hei, Etter å ha lest noen tråder her, begynner jeg å lure litt på dette med nakenhet. Slik jeg har forstått det så vil mange foreldre normalisere "kropp", og derfor blir nakenhet naturlig. En slags kroppspositivisme. Det er jo fint at barn lærer at alt er normalt og at vi alle ser forskjellige ut😊 Men likevel, så lurer jeg på, hvorfor er det viktig for dere å lære dette ved hjelp av nakenhet? Hvorfor holder det ikke å fortelle barnet at alle ser forskjellige ut, men at man bruker klær (til anledningen)? Hvorfor mener noen at det er feil å ikke ha nakenhet i hjemmet? Feks at det er feil å kle på seg på badet før man går ut osv.. Anonymkode: fc05a...97b 1
Jadzia Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 For min den handler det ikke om å fly naken rundt til alle døgnets tider, men at man har et valg om man vil kle seg på badet eller rommet. Og at uansett valg, så er det greit. Jeg har et barn som elsker å være naken. Og jeg vil han skal føle at det er helt greit så lenge vi ikke har eller er på besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Jeg lærer ikke barna mine at det er feil å ikke være naken hjemme. De får velge selv hvor de kler av/på seg eller om de vil gå nakne hjemme eller ute i hagen, men som forelder og rollemodell er det viktig at teori og praksis går hånd i hånd. Man kan ikke si én ting og så gjøre noe helt annet. Hvis det er viktig å vise barna at alle kropper er fine og normale og at nakenhet er naturlig må man også vise det selv. Det er ingen motsetning mellom å gå foran med et godt eksempel og samtidig la barna velge selv. Anonymkode: 2dcf0...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Jeg har vokst opp med at nakenhet er tabu og noe som må skjules. Husker jeg måtte kle av meg hos legen som 5-6 åring og at det var flaut at moren min var i rommet. Min mann har heldigvis et normalt forhold til kropp og har hjulpet meg med å normalisere det. Mine barn ser meg naken fra soverom til badet, hvis vi bader på vår øde hytte etc. I situasjoner hvor det kan være naturlig å være naken (mine foreldre ville unnlatt å bade uten badetøy) Anonymkode: f0bd6...42d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå