AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Mamma er sammen med en mann som ikke er snill mot søstern min. Han har alltid vært sykelig sjalu på henne og tåler ikke at hun prater og holder henne nede. Som barn var søstern min blid og glad og sprudlende, og hun var så glad i mamma og satt ofte på fanget hennes. Og de lo og tullet og hadde det hyggelig. Stefar kunne ofte bli sur og sjalu på henne pga hun fikk oppmerksomhet av mamma og si dumme ting til henne som trykket henne ned. Som å "La mora di være i fred" og sånt. Søstern min har alltid hatt en sterk personlighet og har alltid sagt ifra om ting hun ikke liker, men hun er veldig snill og omsorgsfull og om noen rundt henne har det vondt, har hun det vondt. En gang hadde søstern min tatt på seg en fin olabukse som er litt sånn slitt på knærne og under rompa, men den er veldig fin. Hun var 15 år og hadde nettopp begynt på vgs, og gjorde seg klar til å gå om morgenen. Så ser stefaren min buksa og tordner sint "DU SER UT SOM EN ØSTEUROPEISK HORE!" Han kan si mye stygt til henne, og drikker ofte seg full og påvirker henne negativt. Mamma gjør ingenting. Han har prøvd å ødelegge meg også, det virker som han vil oss vondt. Pga hans dårlige oppførsel har jeg alltid holdt han på avstand, og da sier han at jeg er slem mot han. Hva kan man stille opp mot slike mennesker? Anonymkode: 4356d...14f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Søstern min er veldig pen. Har et naturlig pent utseende, og bruker ikke sminke. Hun er høy og slank, med fine former. Så det kan tenkes at han ser på henne på de måten. Anonymkode: 4356d...14f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 O.G. skrev (Akkurat nå): En bekymringsmelding til BV kanskje? Det vil ikke søstern min. Hun vil bare komme seg bort fra han, så hun bor hos meg nå og da når det blir for mye. Hva feiler det han? Er det en personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 4356d...14f
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vil ikke søstern min. Hun vil bare komme seg bort fra han, så hun bor hos meg nå og da når det blir for mye. Hva feiler det han? Er det en personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 4356d...14f Jeg vil du skal klandre mora deres like mye siden det er henne som har brakt den der tullingen inn i huset til ungene sine. Hun er ei veik velg meg, velg meg kjerring og dere kan ikke stole på henne.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 O.G. skrev (4 minutter siden): Jeg vil du skal klandre mora deres like mye siden det er henne som har brakt den der tullingen inn i huset til ungene sine. Hun er ei veik velg meg, velg meg kjerring og dere kan ikke stole på henne. Ja, jeg har prøvd å få mamma til å kaste han ut. Han sier at mamma er økonomisk avhengig av han og at vi ikke klarer oss uten han, men sannheten er at han snylter på mamma og har ikke én krone å bidra med. Mamma har alltid jobbet 110% og slaver for han. Virker som mamma er avhengig av han på en eller annen måte? Anonymkode: 4356d...14f
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har prøvd å få mamma til å kaste han ut. Han sier at mamma er økonomisk avhengig av han og at vi ikke klarer oss uten han, men sannheten er at han snylter på mamma og har ikke én krone å bidra med. Mamma har alltid jobbet 110% og slaver for han. Virker som mamma er avhengig av han på en eller annen måte? Anonymkode: 4356d...14f Hun er av typen kvinne som er avhengig av å ha kar i huset. Det spiller ikke noen rolle hvordan han er så lenge hun kan si hun er en del av et par.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 O.G. skrev (2 minutter siden): Hun er av typen kvinne som er avhengig av å ha kar i huset. Det spiller ikke noen rolle hvordan han er så lenge hun kan si hun er en del av et par. Ja, det virker sånn. Hun føler seg trygg når hun kan ha med noen. At de er et par. Det er helt rett. Han gjør sånne tekniske ting og vedlikehold av hus og hage. Og betaler regninger. Tror han bruker mamma sine penger på å betale noen av sine regninger også. Anonymkode: 4356d...14f 2
Hannah80 Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det vil ikke søstern min. Hun vil bare komme seg bort fra han, så hun bor hos meg nå og da når det blir for mye. Hva feiler det han? Er det en personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 4356d...14f Spiller ingen rolle hvilken diagnose han har. En drittsekk er han uansett. Vet du, jeg kjenner blodet bruser i meg ved tanken på at moren din velger denne mannen, foran ungene sine. 20
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Spiller ingen rolle hvilken diagnose han har. En drittsekk er han uansett. Vet du, jeg kjenner blodet bruser i meg ved tanken på at moren din velger denne mannen, foran ungene sine. Ja, jeg har vært rasende mange ganger og kjeftet på han, men da er jeg slem og han manipulerer mamma til å kjefte på meg. Jeg og søstern min har pratet om at han virker litt narsissistisk? Anonymkode: 4356d...14f
PM75 Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Så leit at moren deres setter en slik mann foran barna sine! Han oppfører seg som en skikkelig drittsekk! Det er bra at dere søstrene kan ta vare på hverandre! Har dere annen familie sol kan støtte dere? 7
Brunello Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 Viser igjen at voksne som får ny partner ofte tenker mest på seg selv. Barnets beste vurderes ikke. 5
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 Brunello skrev (8 minutter siden): Viser igjen at voksne som får ny partner ofte tenker mest på seg selv. Barnets beste vurderes ikke. Ja, du får be dine medmenn om å gi fanden i å gi ungene sine stemødre.
Brunello Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 O.G. skrev (Akkurat nå): Ja, du får be dine medmenn om å gi fanden i å gi ungene sine stemødre. Det er flest kvinner som tar ut skilsmisse. Når det gjelder kjønn og hvem som er skyld i skilsmisser forholder jeg meg til mitt generelle syn på mennesket. Det finnes mange idioter og de er fordelt ganske jevnt på begge kjønn. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 Hva med å bare la søsteren din flytte inn til deg? Det er ikke noe godt for henne å vokse opp der. Evt bekymringsmelding til barnevernet, eller anmelde han eller kontakte krisesenteret for hjelp. Uansett, få søsteren din ut av det huset når deres mor er såpass tafatt! Og jo, en bekymringsmelding til bv er på sin plass, mulig du kan være "fosterhjem" for søsteren din, så du kan få litt betalt for å ha henne der..? Anonymkode: 5cadb...d2b 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva med å bare la søsteren din flytte inn til deg? Det er ikke noe godt for henne å vokse opp der. Evt bekymringsmelding til barnevernet, eller anmelde han eller kontakte krisesenteret for hjelp. Uansett, få søsteren din ut av det huset når deres mor er såpass tafatt! Og jo, en bekymringsmelding til bv er på sin plass, mulig du kan være "fosterhjem" for søsteren din, så du kan få litt betalt for å ha henne der..? Anonymkode: 5cadb...d2b God idé, men jeg og søstern min er redd for barnevernet. Redd de skal ta henne bort fra meg. Klarer ikke stole på at de har god nok dømmekraft. Tror du de vil la en 15 åring, som blir 16 sent iår, bo hos søstern sin som er 21? Anonymkode: 4356d...14f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 PM75 skrev (6 timer siden): Så leit at moren deres setter en slik mann foran barna sine! Han oppfører seg som en skikkelig drittsekk! Det er bra at dere søstrene kan ta vare på hverandre! Har dere annen familie sol kan støtte dere? Nei, det er bare oss. Anonymkode: 4356d...14f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #18 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, jeg har prøvd å få mamma til å kaste han ut. Han sier at mamma er økonomisk avhengig av han og at vi ikke klarer oss uten han, men sannheten er at han snylter på mamma og har ikke én krone å bidra med. Mamma har alltid jobbet 110% og slaver for han. Virker som mamma er avhengig av han på en eller annen måte? Anonymkode: 4356d...14f Har du mulighet til å la søsteren din bo hos deg til hun er 18? Kan dere ta kontakt med NAV og se om dere kan kreve moren deres bidrag? Det mest optimale er nok at hun flytter fra moren deres hvis hun er noe oppegående. Eller tar kontakt med barnevernet. Anonymkode: fa152...e3f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): God idé, men jeg og søstern min er redd for barnevernet. Redd de skal ta henne bort fra meg. Klarer ikke stole på at de har god nok dømmekraft. Tror du de vil la en 15 åring, som blir 16 sent iår, bo hos søstern sin som er 21? Anonymkode: 4356d...14f Ja det tror jeg. Det er mye fokus på at fosterhjem skal være så nært familie som mulig. Det gjør også jobben for BV langt lettere. Anonymkode: c86c2...302 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #20 Skrevet 1. juni 2021 For en merkelig fyr. Anonymkode: 7cd3f...9a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå