AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Sliter skikkelig for tiden. Baby er 3 mnd, og hadde kolikk. Men nå sover baby lenge og bra. Problemet er at jeg får ikke sove. Er totalt utslitt. Lever på 2-5 timer søvn i døgnet. Ikke sammenhengende. Er på randen hele tiden. Akkurat som om kroppen min er på "alert" hele tiden, og jeg klarer ikke slappe av. Altså selv om baby sover, så får jeg det ikke til. Er så utrolig trøtt 😭 Babyen skifter på når hun sover. Og tror det kan ha noe med det å gjøre. At det ikke er noen rutine på når jeg kan sove. Baby har sovet nesten 12 timer i dag. Bare våknet opp for mat og bleiskift. Men jeg har sovet 2 timer. Og det nærmer seg at hun vil våkne, og da vil hun være helt propell til hun vil ha en liten lur, så helt propell igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre slik at jeg sovner? Anonymkode: 821a9...a0f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter skikkelig for tiden. Baby er 3 mnd, og hadde kolikk. Men nå sover baby lenge og bra. Problemet er at jeg får ikke sove. Er totalt utslitt. Lever på 2-5 timer søvn i døgnet. Ikke sammenhengende. Er på randen hele tiden. Akkurat som om kroppen min er på "alert" hele tiden, og jeg klarer ikke slappe av. Altså selv om baby sover, så får jeg det ikke til. Er så utrolig trøtt 😭 Babyen skifter på når hun sover. Og tror det kan ha noe med det å gjøre. At det ikke er noen rutine på når jeg kan sove. Baby har sovet nesten 12 timer i dag. Bare våknet opp for mat og bleiskift. Men jeg har sovet 2 timer. Og det nærmer seg at hun vil våkne, og da vil hun være helt propell til hun vil ha en liten lur, så helt propell igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre slik at jeg sovner? Anonymkode: 821a9...a0f Er far i bildet? Kan det hjelpe for deg å få noe sovetabletter fra legen og stikke på hotell en natt? Pump deg før du drar, så far kan gi flaske. Eller kast ut mannen, send han til svigers med baby slik at du er alene hjemme. Anonymkode: 915b3...c35 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er far i bildet? Kan det hjelpe for deg å få noe sovetabletter fra legen og stikke på hotell en natt? Pump deg før du drar, så far kan gi flaske. Eller kast ut mannen, send han til svigers med baby slik at du er alene hjemme. Anonymkode: 915b3...c35 Ja, men han takler ikke at baby gråter og vekker meg. Men kanskje jeg skal la meg selv få mentalt sammenbrudd slik at han forstår alvoret. Blir jo helt rar i hodet når jeg sover så lite. Anonymkode: 821a9...a0f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Føler med deg, ts! Jeg har ikke sjans til å sovne på dagtid, og null hjelp i mannen. Må bruke en time på å vekke han om han skal stå opp med baby, så det har jeg bare gitt opp. Jeg har dratt til mine foreldre med baby, så har de tatt baby på natten når jeg er helt utkjørt. Og det har hjulpet voldsomt! Har du den muligheten? Anonymkode: a659c...64d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Jeg klarte ikke å slappe helt av så lenge jeg vet ansvaret var mitt om barna våknet, det er som en del av hjernen min må være våken. Det jeg trengte var at mannen tok en trilletur når mini sov langlur eller tok ungen med ut av huset. Senere gikk jeg over til å kunne sove med ørepropper mens han hadde ungene og når klarer jeg endelig å koble dem helt ut og stole på at mannen våkner. Få ham og ungen ut av huset, det høres ut som begge trenger det (du for søvn mens han trenger selvtillit på at han kan fiske de når ungen gråter i steder for å vekke deg) Anonymkode: f5ac6...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Sliter skikkelig for tiden. Baby er 3 mnd, og hadde kolikk. Men nå sover baby lenge og bra. Problemet er at jeg får ikke sove. Er totalt utslitt. Lever på 2-5 timer søvn i døgnet. Ikke sammenhengende. Er på randen hele tiden. Akkurat som om kroppen min er på "alert" hele tiden, og jeg klarer ikke slappe av. Altså selv om baby sover, så får jeg det ikke til. Er så utrolig trøtt 😭 Babyen skifter på når hun sover. Og tror det kan ha noe med det å gjøre. At det ikke er noen rutine på når jeg kan sove. Baby har sovet nesten 12 timer i dag. Bare våknet opp for mat og bleiskift. Men jeg har sovet 2 timer. Og det nærmer seg at hun vil våkne, og da vil hun være helt propell til hun vil ha en liten lur, så helt propell igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre slik at jeg sovner? Anonymkode: 821a9...a0f Du har holdt på sånn over tid så kroppen din har blitt vandt med det. Har akkurat samme problem. Far til barnet går og sier jeg kan sove da og da, så tar han baby, men det er akkurat som jeg aldri er trøtt og får benyttet sjansen. Typisk når baby er propell og jeg er alene kan jeg bli styrttrøtt men da kan jeg jo ikke sove Du ble gradvis vandt med de ville søvnrutinene. Vil ta like lang tid å normalisere det,med mindre du får piller av lege. Det er drittøft. Søk hjelp hvis du sliter. Anonymkode: e430b...3d9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Føler med deg, ts! Jeg har ikke sjans til å sovne på dagtid, og null hjelp i mannen. Må bruke en time på å vekke han om han skal stå opp med baby, så det har jeg bare gitt opp. Jeg har dratt til mine foreldre med baby, så har de tatt baby på natten når jeg er helt utkjørt. Og det har hjulpet voldsomt! Har du den muligheten? Anonymkode: a659c...64d Blir helt sjokkert over alle disse ubrukelige mannfolkene som beskrive på dette forumet. Hvorfor blir de fedre. Virker som de ikke skjønner hva de går til overhode. Det er skremmende. Anonymkode: e430b...3d9 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir helt sjokkert over alle disse ubrukelige mannfolkene som beskrive på dette forumet. Hvorfor blir de fedre. Virker som de ikke skjønner hva de går til overhode. Det er skremmende. Anonymkode: e430b...3d9 Ja, jeg og, er helt sjokkert over hvor hjelpesløs og drittunge mannen ble s fort ungen var pressa ut. Skjønner ikke hvordan han trodde livet med baby skulle bli. Anonymkode: a659c...64d 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 Si til far at han må faktisk være en forelder her, ta seg av ungen. Du pumper melk, og reiser til et hotell for en natt (evt. et eller annet sted) for å sove. Totalt sove å slappe av uten å tenke på at baby er der. Du går mot å knekke sammen, og det ønsker ingen. Ta deg en pause. Anonymkode: c7a70...c76 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 Jeg hadde det på samme måte, bare at min sov mindre da, men jeg fikk uansett ikke sove når jeg hadde mulighet. Kroppen blir vandt til å ikke sove, selv om den sårt trenger søvn. Jeg sluttet å kjenne meg trøtt, jeg følte meg bare totalt utslitt og dårlig. Jeg måtte få hjelp av mannen. Tok litt tid før han skjønte alvoret. Jeg måtte både kjefte, banne og gråte (hadde lagt det fram på en rolig måte flere ganger tidligere uten hell). Mannen tok da nesten alt ansvar én hel uke, utenom mating og nattevåk, når han ikke var på jobb. Han fikk sove 8 timer i fred og ro på natta, mens jeg fikk ligge i fred noen timer ettermiddag og kveld. Det tok litt tid, men jeg klarte etterhvert å koble ut og bare fokusere på meg og min søvn. Jeg sov mer og mer hver gang og begynte etterhvert å føle på vanlig trøtthet igjen, så det ble mye lettere å sovne. Anonymkode: 80686...8a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå