marsvin Skrevet 31. mai 2021 #1 Del Skrevet 31. mai 2021 Hei, jeg har lenge tenkt på et husholdnings-produkt jeg tror vil komme til å slå ann. Det er lite, og lages hovedsaklig i tre. Én ting er å lage prototypen selv, det kan jeg nok klare å snekre. men hvordan går man frem etterpå ? noen med erfaring? jeg er helt grønn. Er det slik at jeg finner en produsent/verksted som kan lage produktene, så finner jeg en butikk som vil selge det videre ? Med at produsent får en andel, jeg får, og butikk får? når i løpet tar man patent? how to do trenger noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Sjekk hos patentkontoret. Tror du kan ta patent på idé, og/eller produkt. Og om det kun skal gjelde i Norge osv. Pluss pris og annen info. I tillegg ville jeg foretatt en markedsundersøkelse for å se om noen i det hele tatt vil kjøpe produktet. Og hva foll er villige til å gi for det. Du må regne på om det blir lønnsomt. Hva vil det koste å produsere, hva vil en butikk ta for å selge det osv. Du kan ta kontakt med innovasjon Norge eller næringskontoret i kommunen for evt hjelp og støtte. Noen steder finnes det hub'er for gründere hvor du kan få råd. NTNU har flere muligheter hvor du som gründer kan få hjelp. Anonymkode: e3af8...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk hos patentkontoret. Tror du kan ta patent på idé, og/eller produkt. Og om det kun skal gjelde i Norge osv. Pluss pris og annen info. I tillegg ville jeg foretatt en markedsundersøkelse for å se om noen i det hele tatt vil kjøpe produktet. Og hva foll er villige til å gi for det. Du må regne på om det blir lønnsomt. Hva vil det koste å produsere, hva vil en butikk ta for å selge det osv. Du kan ta kontakt med innovasjon Norge eller næringskontoret i kommunen for evt hjelp og støtte. Noen steder finnes det hub'er for gründere hvor du kan få råd. NTNU har flere muligheter hvor du som gründer kan få hjelp. Anonymkode: e3af8...f22 takk for gode tips 😊! TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå