AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hvor lenge varte det hos dere? Har nå pågått i 3 uker hos meg, men mistenker at det er angst da jeg går rundt og tenker på det hele tiden og uroer meg. Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Får det når jeg er stresset , er ganske normalt Anonymkode: 14498...15a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 3 uker er ingenting. Jeg holdt på i 3-4 mnd i vinter. Det ga seg like plutselig som det kom. Leste et sted at magnesium kunne hjelpe, så jeg begynte å ta det hver morgen. Det ga seg etterhvert, om det var tilfeldig eller pga magnesium vet jeg ikke. Hold ut, vet hvor irriterende det er. Anonymkode: 318f3...2a1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 uker er ingenting. Jeg holdt på i 3-4 mnd i vinter. Det ga seg like plutselig som det kom. Leste et sted at magnesium kunne hjelpe, så jeg begynte å ta det hver morgen. Det ga seg etterhvert, om det var tilfeldig eller pga magnesium vet jeg ikke. Hold ut, vet hvor irriterende det er. Anonymkode: 318f3...2a1 Samme her, kunne gå flere måneder. Jævlig! Anonymkode: 60ad4...e9f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Samme her, kunne gå flere måneder. Jævlig! Anonymkode: 60ad4...e9f Seriøst, så lenge? Var det angst hos deg og? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): 3 uker er ingenting. Jeg holdt på i 3-4 mnd i vinter. Det ga seg like plutselig som det kom. Leste et sted at magnesium kunne hjelpe, så jeg begynte å ta det hver morgen. Det ga seg etterhvert, om det var tilfeldig eller pga magnesium vet jeg ikke. Hold ut, vet hvor irriterende det er. Anonymkode: 318f3...2a1 Såpass, lenge ja.. Men vet du årsaken til at det var slik hos deg? Jeg har helsenagst fra før, så det å få slike rykk hjelper ikke akkurat på, en går hele dagen og tenker når neste rykk kommer, som jeg mistenker gjør vondt verre. Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Samme her, kunne gå flere måneder. Jævlig! Anonymkode: 60ad4...e9f Samme her. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Seriøst, så lenge? Var det angst hos deg og? Anonymkode: 2a280...f10 Ikke meg du spør men ingen angst her. Bare anspent og mye stress. Er ikke uvanlig å ha leamus. Anonymkode: 16297...12d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Ikke meg du spør men ingen angst her. Bare anspent og mye stress. Er ikke uvanlig å ha leamus. Anonymkode: 16297...12d Mistenker sykt angst her. Er anspent også. Var det mest i øyet du hadde det? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 Jeg hadde ekstrem leamus i det ene øyelokket mitt i over ett år. Skjønner fremdeles ikke helt hva det var, og det har ikke gitt seg helt enda. Dro til legen med diverse problemer, inkludert øyelokket, men den delen der glemte hen å sjekke da de andre problemene ble prioritert med god grunn. Det så ut som om jeg endelig hadde oppdaget blunking som flørteteknikk. Anonymkode: c3b9f...ef2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ekstrem leamus i det ene øyelokket mitt i over ett år. Skjønner fremdeles ikke helt hva det var, og det har ikke gitt seg helt enda. Dro til legen med diverse problemer, inkludert øyelokket, men den delen der glemte hen å sjekke da de andre problemene ble prioritert med god grunn. Det så ut som om jeg endelig hadde oppdaget blunking som flørteteknikk. Anonymkode: c3b9f...ef2 Så lenge ja. Var det slik at du blunket hver eneste dag over flere timer? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge ja. Var det slik at du blunket hver eneste dag over flere timer? Anonymkode: 2a280...f10 Det kom i bølger, men var ganske konstant, med alt fra noen få minutter til et kvarters pauser imellom. Begynte rolig og "normalt" og ble verre utover året. Da jeg kontaktet legen etter et halvt år kunne man ikke unngå å se rykningene. Nå rykker det kun som regel litt ekstra når jeg blunker hardt. Anonymkode: c3b9f...ef2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kom i bølger, men var ganske konstant, med alt fra noen få minutter til et kvarters pauser imellom. Begynte rolig og "normalt" og ble verre utover året. Da jeg kontaktet legen etter et halvt år kunne man ikke unngå å se rykningene. Nå rykker det kun som regel litt ekstra når jeg blunker hardt. Anonymkode: c3b9f...ef2 Hva sa legen? Merkelig at han ikke sendte deg videre til en nevrolog f.eks? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva sa legen? Merkelig at han ikke sendte deg videre til en nevrolog f.eks? Anonymkode: 2a280...f10 Legen sa ingenting, så da tenkte jeg at det kanskje ikke var så farlig, og at dette er noe de opplever ofte i forbindelse med pasienter og hektiske hverdager. Det roet seg sakte men sikkert etter legebesøket, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Men jeg har vært skikkelig nede de tre siste årene, så det kan jo være at jeg har vært mer stressa enn jeg tror. Kan også hende legen trakk en rød tråd mellom problemene mine og valgte å ta tak i det som kan være årsaken, livet jeg lever. Jeg har ikke tatt kontakt igjen fordi øyelokket har roet seg betraktelig. Men heller en legesjekk for mye enn for lite! Anonymkode: c3b9f...ef2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Legen sa ingenting, så da tenkte jeg at det kanskje ikke var så farlig, og at dette er noe de opplever ofte i forbindelse med pasienter og hektiske hverdager. Det roet seg sakte men sikkert etter legebesøket, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Men jeg har vært skikkelig nede de tre siste årene, så det kan jo være at jeg har vært mer stressa enn jeg tror. Kan også hende legen trakk en rød tråd mellom problemene mine og valgte å ta tak i det som kan være årsaken, livet jeg lever. Jeg har ikke tatt kontakt igjen fordi øyelokket har roet seg betraktelig. Men heller en legesjekk for mye enn for lite! Anonymkode: c3b9f...ef2 Leser på reddit, og det virker som et svært, svært vanlig problem. Veldig vanlig angstproblem visstnok, og ha rykk i øyelokket. Føler selv de forsvinner når jeg ikke tenker på rykningene. Usikker om magneisum kan hjelpe? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leser på reddit, og det virker som et svært, svært vanlig problem. Veldig vanlig angstproblem visstnok, og ha rykk i øyelokket. Føler selv de forsvinner når jeg ikke tenker på rykningene. Usikker om magneisum kan hjelpe? Anonymkode: 2a280...f10 Verdt å prøve magnesium! Jeg begynte med det en liten stund før legesjekken, så kanskje det er det som har stoppet det verste. Det glemte jeg helt, faktisk! Anonymkode: c3b9f...ef2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 Jeg har hatt dette i mange år. Det kommer og går. Har hatt det i hele kroppen egentlig, fra topp til tå. Men for tiden får jeg det spesielt i venstre øyelokk etter at jeg har tatt Mirtazapine. Har skjedd hver kveld etter jeg har tatt medisinen, siden jeg trappet opp dosen. Magnesium kan det godt hende jeg mangler, men litt rart at det skal komme etter jeg har tatt medisin. Anonymkode: 05943...3ea
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Verdt å prøve magnesium! Jeg begynte med det en liten stund før legesjekken, så kanskje det er det som har stoppet det verste. Det glemte jeg helt, faktisk! Anonymkode: c3b9f...ef2 Brukte du vanlig magnesium man får kjøpt på kiwi/coop, eller en spesiell variant? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #18 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt dette i mange år. Det kommer og går. Har hatt det i hele kroppen egentlig, fra topp til tå. Men for tiden får jeg det spesielt i venstre øyelokk etter at jeg har tatt Mirtazapine. Har skjedd hver kveld etter jeg har tatt medisinen, siden jeg trappet opp dosen. Magnesium kan det godt hende jeg mangler, men litt rart at det skal komme etter jeg har tatt medisin. Anonymkode: 05943...3ea Helt ufattelig irriterende. Hos meg har jeg hatt en syk angst for als, for 1 mnd siden, angsten har roet seg ned. Er først da jeg begynte å få øyerykningene. Mulig en sammenheng der? Anonymkode: 2a280...f10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #19 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Brukte du vanlig magnesium man får kjøpt på kiwi/coop, eller en spesiell variant? Anonymkode: 2a280...f10 Ja, helt vanlig type, kjøpte fra et av apotekene:-) Anonymkode: c3b9f...ef2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #20 Skrevet 31. mai 2021 Jeg og hadde leamus under øyet i flere uker. Kjøpte magnesium på apoteket. De har noe flytende også, hvis jeg husker rett. Aner ikke om det var det som hjalp, men leamusen forsvant etterhvert. Det er uansett en fin følelse å "ta en tablett" mot leamusen. Selv om det kanskje bare er placebo, så hjelper det uansett på stresset, synes jeg. Man kan lempe det over på "medisinen" og slippe å gå rundt og tenke så mye på det. Var forresten ikke stress som var årsaken til at jeg fikk det tror jeg, men man blir jo litt stressa av det. Anonymkode: 4589d...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå