Gukki92 Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Jeg beklager på forhånd om noen spørsmål er dumme eller at jeg kanskje virker litt kort, but i have never done this before Vi overtar hus 14 juni, og har ikke brydd oss med å måle opp o.l før vi flytter da vi har greit med tid etter dette. MEN lurer på siden vi skal ha helt nytt kjøkken, og mest sansynlig legge opp ny strøm o.l, hvem booker man først? måler og tegner man kjøkken før man har revet, og SÅ snekker/elektriker/rørlegger? Booker man først snikker for å rive vegger, så elektriker for å legge ny strøm, snekker for å tett igjen og elektriker for å koble strøm ? Vi vurderer kjøkken fra IKEA, og spandere på oss hvitevarer med bedre kvalitet (som passer ikea) Eller overtenker jeg noe så inn i granskauen at jeg bare kan bestille snekker og forklare hvordan vi vil ha det og kjøre på ? Kjøkkenet fra 78 skal vekk og nytt kjøkken skal opp og vi skal b.la Blokkere en dør og få vegg Ta bort en innhykk i gangen slik at kjk blir ¨firkantet¨og uten en utstikker Nytt kjøkken Rive vegg slik at vi får åpen løsning
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Jeg ville nok startet med å måle opp og få tegnet et kjøkken dere vil ha, og deretter kontakte to-tre entreprenører for pristilbud på oppgaven. Å rive en vegg må sjekkes av fagfolk i tilfelle denne har bæring. En entreprenør koordinerer snekker, rørlegger, elektriker og kjøkkenmontør. Viktig her at dere tegner opp det kjøkkenet dere vil ha, men venter med å bestille til dere har avtale med entreprenør og vet at de endringene dere ønsker å gjøre er gjennomførbare. Dere får sikkert noen innom på befaring før sommeren, men oppstart ut over høsten. Mange som har mye å gjøre nå. Hvis dere vil ha gode hvitevarer, bør dere bestille disse i god tid. Mange har mange måneder leveringstid. Anonymkode: 9ad95...438
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Jeg ville bare ha tatt kontakt med et snekkerfirma og hørt med de om de planene dere har. Deretter kan dere få et pristilbud, og evt. spørre flere. De vet nok om noen aktuelle rørleggere og elektrikere, som dere kan ta kontakt med etterhvert. Anonymkode: 2e47f...768
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Liten tips, når du uansett skal bruke håndverkere, du kan like godt bruke håndverkere fra selve kjøkkenleverandør for å bygge sammen selve kjøkkenet. Det er fordi det kommer til å gå så mye fortere, fordi de bygger nøyaktig slike kjøkken flere hver uke. Det er spesielt hvis du velger en annen leverandør enn ikea, alle kan vel bygge ikea-kjøkken.. Anonymkode: dc128...d6e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Da vi skiftet kjøkken var det min svoger som tok jobben. Vi tegnet og forklarte, han bestilte varer og avtalte med elektriker og rørlegger. Det gamle kjøkkenet rev vi selv (sparte ganske mye på det). Anonymkode: ebc92...cb5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Hva mener du med "greit med tid" etter overtakelse? Det kan være leveringstid på både kjøkken, hvitevarer, benkeplater etc. og dere overtar jo i det ferien er på trappene, så er ikke sikkert det er enkelt å få en snekker til å ta jobben på flekken nå. Anonymkode: bc6a4...15a
Gjest Albbas Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Kontakt noen entreprenører for befaring. Bare si hva situasjonen deres er, at kjøkken ikke er tegnet ennå, så foreslår de dato for befaring utfra det. De koordinerer med elektriker og rørlegger. Montering av selve kjøkkenet gjøres gjerne av fagfolk som kjøkkenselger har avtale med, altså ikke av entreprenør. Riving av gammelt kjøkken derimot kan gjøres av entreprenør, men det er dyrt. Obs, dette tar fort mye mer tid enn man har tenkt, og med ferien på trappene nå kan det fort hende dere må vente til høsten med å sette i gang. Men da har dere god tid i sommer til å tegne det perfekte kjøkken da, og hente pris fra flere kjøkkenleverandører.
Gukki92 Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva mener du med "greit med tid" etter overtakelse? Det kan være leveringstid på både kjøkken, hvitevarer, benkeplater etc. og dere overtar jo i det ferien er på trappene, så er ikke sikkert det er enkelt å få en snekker til å ta jobben på flekken nå. Anonymkode: bc6a4...15a Jeg mener at vi har et kjøkken der fra før av og har ikke noe spesiellt hastverk med å få ut det gamle kjøkkenet før vi får inn det gamle.
Oppgitt78 Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Gukki92 skrev (4 minutter siden): Jeg mener at vi har et kjøkken der fra før av og har ikke noe spesiellt hastverk med å få ut det gamle kjøkkenet før vi får inn det gamle. Jeg ville ha startet med å finne en snekker, og så tatt det derfra når man har en ordentlig plan på selve rommet. Snekkeren organiserer vanligvis samarbeidet med rørlegger/elektriker, for å minimere ventetidene mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå