Gå til innhold

Venninne droppet avtale til fordel for andre venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg opplever at ved flere anledninger ikke har stilt opp for meg når jeg har hatt behov for det. Selv har jeg stilt opp for henne, føler jeg.

Forrige helg hadde jeg og et par felles venninner en avtale, og hun var invitert. Det virket som om hun kanskje ville komme, og da jeg snakket med henne dagen før sa hun at hun fortsatt sliter med kjærlighetssorg og har det vanskelig, så kanskje hun ble hjemme på grunn av det. 

Da hun avlyste (samme dag) trodde jeg det var derfor, men så ser en felles venninne at hun poster mange bilder med andre venner på Snap. Hun reagerer på det, og jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut selv. 

Lurer litt på om jeg skal ta dette opp med henne, men er usikker på hva jeg vil oppnå med det. Selv synes jeg at det gjorde ting ekstra sårt at hun avlyste samme dag. Da blir det ekstra tydelig at vi andre var en backup. Intensjonen er jo kanskje at hun ser hvordan det oppleves, hun kan være litt egoistisk.

Ville dere tatt det opp, eller latt det ligge?

Anonymkode: 262cd...59c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det opp, derimot hadde jeg sluttet å invitere henne med på ting. Så får heller hun ta kontakt hvis hun vil henge med dere 😊

Anonymkode: 1cb31...c76

• Liker 11
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet. Hadde rett og slett sagt det til henne at det er dårlig gjort. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tror jeg ville droppet den "venninna". 

Endret av Nikea
AnonymBruker
Skrevet

Dropp henne. Bare la vær å invitere, å når/hvis hun spør hvorfor dere ikke inviterer så si sannheten, at det er dårlig gjort å avlyse en avtale med dere til fordel for noen andre. 

Anonymkode: 7c454...37d

AnonymBruker
Skrevet

Huff, det har jeg opplevd flere ganger.

Det var en venninne som hadde tendens til å alltid avlyse ting i siste liten. Sykt irriterende. Jeg tok det opp med henne og hun sa at hun ikke trodde det gjorde noe at hun avlyste, fordi vi/jeg ikke syns det hadde noe å si om hun kom eller ikke. Jeg sa at jeg syns det var kjipt når hun ikke kom, fordi jeg hadde lyst å henge med akkurat henne! 

Etter dette har hun blitt mye bedre på å ikke avlyse. 

Så det kan jo skyldes sånne ting i noen tilfeller, eller bare at hun ikke bryr seg om dere! Du kan jo spørre, på en litt forsiktig måte...?

Anonymkode: 98f7a...55e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...