Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg blir gjeldfri til nyåret og vi tenkte derfor å søke startlån igjen.

Vi er i målgruppen, men hadde for mye gjeld sist (har søkt før).

Spørsmålet er om det er mulig å få dette innvilget sålenge samboer fremdeles har sin gjeld på litt under 200.000?

Eller blir det umulig å få lånet sammen? Må jeg såfall søke alene eller la det så på meg? Erfaringer?

Anonymkode: 6417b...3b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei! Jeg blir gjeldfri til nyåret og vi tenkte derfor å søke startlån igjen.

Vi er i målgruppen, men hadde for mye gjeld sist (har søkt før).

Spørsmålet er om det er mulig å få dette innvilget sålenge samboer fremdeles har sin gjeld på litt under 200.000?

Eller blir det umulig å få lånet sammen? Må jeg såfall søke alene eller la det så på meg? Erfaringer?

Anonymkode: 6417b...3b5

Eneste erfaringen jeg har selv er fra 10 år siden. Var snakk om gjeld på under 15.000 (femtentusen), som min daværende samboer hadde. Dette måtte betales ut før vi kunne få startlån. Fikk startlån siden jeg hadde inntekt, han gikk på aap. 

Er bare å søke, får dere avslag så står det i brevet hva dere kan gjøre. Det er også mulig å prøve å søke alene. Ha en advokat til formaliteter for å minske feildeling ved evt brudd. 

Anonymkode: 18cf2...25f

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dere får så lenge han har gjeld. Eksen min hadde gjeld på 50.000 og fikk beskjed om å betale ned den før han fikk lån.

Kjøp ditt eget. Vil uansett ikke anbefale deg å kjøpe med noen da jeg selv endte opp uten å bli verken kjøpt ut eller sitte igjen med boligen etter å ha hatt startlån med eksen. 

Anonymkode: a59f9...98b

AnonymBruker
Skrevet

Begge må gjeldsfrie før dere får noe som helst lån. 

Anonymkode: d734a...5af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge må gjeldsfrie før dere får noe som helst lån. 

Anonymkode: d734a...5af

Dette er jo feil. Jeg og samboer fikk nylig lån fra husbanken, jeg har studiegjeld på 160 000, han har gjeld på 50 000. Fikk allikevel innvilget startlån på 1,9. 

Anonymkode: bab14...519

AnonymBruker
Skrevet

Det der må jo variere fra kommune til kommune? Vi har studielån på 400.000, billån på 150.000 og forbrukslån på 300.000 som også er annmerkning på. Vi fikk fullfinansiert via husbanken! 

Anonymkode: be7a4...85c

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja, du kan få startlån selv med gjeld. Det kommer an på kommune. Bare å søke og håpe det beste :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er tydeligvis forskjell fra kommune til kommune. Eksen min fikk beskjed om å betale unna gjelden før vi fikk lån. 

Anonymkode: a59f9...98b

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk lån i fjor selv om min samboer hadde gjeld på litt over 100 000 som det var betalingsanmerkning på.

Anonymkode: 2cdb0...641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...