Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan virke som om det er en trend at så mange setter telefonen på høyttalende, jeg synes ikke det er helt Ok, da jeg som regel ønsker at samtalen skal være privat. På samme måte er jeg ikke alltid interessert i å overhøre alle samtaler.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør alltid dette hjemme hos meg selv fordi det er en enkel måte å gjøre flere ting på og så synes jeg jeg hører lyden bedre.. Også når jeg har besøk og det ikke er noe sensetivt det snakkes om. Men dette er jo "mitt hjem, mine regler" greie.. ute i det offentlige rom ville jeg aldri gjort noe slikt og er enig med deg ts.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig noen under 65 som gjør det? 

Anonymkode: a9b29...762

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør aldri det når andre kan høre. Men i eget hjem alene kan jeg ikke se problemet med å ha på høyttaler

Anonymkode: 0c92f...02f

• Liker 4
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg bruker høytaler kun når jeg er alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å bli satt på høyttaler for da hører jeg alle bakgrunnslyder ekstra godt. Synes det er sykt slitsomt å prøve å snakke med noen som holder på med oppvasken og har telefonen på høyttaler, for da hører jeg alle lydene fra oppvasken og personens stemme forsvinner litt. Så jeg pleier å unngå å ringe til de gamlingene som bruker høyttaler, for ja min erfaring er også at det stort sett bare er pensjonister som gjør det.

Anonymkode: bf901...eec

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg går ofte med hunden min langs fortauene her i området jeg bor i Oslo, og jeg møter ukentlig på folk som går og snakker i telefonen på høyttaler så alle kan høre. Det er mulig de gjør det fordi de snakker på et språk ikke alle forstår rundt dem, så de regner samtalen som "privat" likevel? 

Jeg ville uansett ikke gått på gata eller vært i et offentlig rom og hatt på høyttaler. Det er kun noe jeg bruker når jeg er hjemme, innenfor hjemmets fire vegger og ingen andre er her. F.eks som nå nettopp, når jeg snakket med sønnen min på telefonen mens han er på vei hjem.

Hadde blitt en smule støtt om noen jeg snakket med som var ute på offentlige steder, plutselig fortalte at de hadde meg på høyttaler, så alle rundt kunne hørt hva jeg sa. Tenk om jeg plutselig sa noe privat, eller ikke ønsket at andre skulle høre? Nei, det synes jeg er en uting, hvis ikke begge parter er klar over at samtalen foregår på høyttaler.

Endret av Million
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg en sjelden gang har tlf på høyttaler så opplyser jeg den andre om det, synes det er god skikk.

Hater å være på høyttaler i bilen f.eks. når jeg ringer eller blir oppringt av noen med handsfree. Spør i så fall om de kjører eller står parkert så hvem som helst kan høre hva vi snakker om, for det høres for alle som går nærmere enn ti meter fra bilen når man snakker i handsfree i en parkert bil. 

Anonymkode: b040a...b34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme med folk som har på en slags klikke-lyd eller noe, så hver eneste gang de skal skrive / sende en tekstmelding, så kommer det klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk hundre og ørten ganger.        

Til å bli helt sprø av...    

Anonymkode: 70a31...803

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det driter jeg i, mobiler blir gjerne varme på øret.

Anonymkode: a3433...626

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 14.43):

Er det virkelig noen under 65 som gjør det? 

Anonymkode: a9b29...762

Ufattelig mange unge voksne/ungdommer på bussen gjør dette. Det er utrolig provoserende når man sitter rett bak dem.

• Liker 7
Skrevet
kat-e skrev (På 31.5.2021 den 14.32):

Det kan virke som om det er en trend at så mange setter telefonen på høyttalende, jeg synes ikke det er helt Ok, da jeg som regel ønsker at samtalen skal være privat. På samme måte er jeg ikke alltid interessert i å overhøre alle samtaler.

Enig.

selv legger jeg ofte igjen mobilen hjemme når drar på jobb om morningen og om jeg skal ut på noe på ettermiddagen.

Lar også mobilen bli hjemme når jeg drar på ferier noen ganger, en langhelg på hytta etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg er i bilen og har med andre sier jeg alltid "Hei, du er på høyttaler i bilen". 

Er jeg hjemme alene foretrekker jeg å ha i propper. Ellers snakker jeg vanligvis "vanlig" i telefonen. 

Syns det å ha på høyttaler med andre er en uting. Hvis jeg ringer noen for å gi beskjed/bare prate osv anser jeg det som privat og ikke noe alle andre trenger å høre. Datteren min pleier å ha på høyttaler når hun er med venner, da solr jeg alltid "er jeg på høytaler?" hvis ja, skru den av, hvis ikke, ok. 

Anonymkode: 7ff04...47e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

haha, av og til er jeg glad for at jeg er døv siden mange tydeligvis ikke har vett nok til å ta hensyn til andre  😅

Anonymkode: 35bad...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig irriterende å snakke med folk som har deg på speaker mens de vasker huset. Er nesten litt i kategorien folk som surfer på insta mens du prøver å ha en sånn god gammeldags samtale. Sånn med øyekontakt. 

Anonymkode: 5b723...da7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

noen jeg kjenner setter tlf på høytaler mens de holder på med støyende ting i bakgrunnen. Da bare tier jeg til jeg ikke hører bråk mer. Umulig å snakke sånn.

Anonymkode: 9c768...010

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så selvopptatte. De tror alt kretser rundt eget liv. Og alle må innfinne seg med det.

Anonymkode: 9e246...987

AnonymBruker
Skrevet

Spør alltid om jeg er på høytaler om jeg blir usikker -er jeg det så ber jeg de slå av. Er en uting rett og slett. Hater også når mannen glemmer å si at  han har noen med seg når han kjører og jeg havner på handsfree høytaler i bilen, ikke alltid jeg har noe på hjertet som andre en han skal høre🙈

Anonymkode: b9f13...208

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid på høyttaler når noen ringer meg når jeg er hjemme (dog selvsagt aldri når jeg er ute, med mindre jeg er i bilen) Hvorfor? Fordi hverdagen som småbarnsmor er hektisk og det er ikke bare-bare å legge fra meg det jeg holder på med på sekundet når noen ringer. 

Anonymkode: 58e07...077

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre blitt veldig vanlig. Er togpendler og det er vel daglig at jeg har en eller annen smurf i samme vogn som ser på Youtubeklipp eller prater med en venn på høytaler. Enkelte ganger så latterlig høyt at jeg forstår ikke at de har skamvett

Anonymkode: 8f373...3d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...