Cassiopeia Skrevet 7. september 2005 #1 Skrevet 7. september 2005 I siste nr av bladet I form skal det visstnok være en artikkel om stegtelling osv. Der skal det finnes en slags tabell der de oppgir hvor mange steg man skal ta pr.dag for å regnes som f.eks stillestittende, aktiv, meget aktiv osv. Noen som har veldig lyst til å gjengi denne tabellen? Har ikke så veldig lyst til å kjøpe hele bladet bare p.g.a en tabell, siden jeg egentlig ikke liker det.
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Artikkelen har jeg hverken sett eller hørt noe til, men jeg mener å ha hørt en gang at 12000 steg pr. dag regnes som bra; da er du meget aktiv.
Fru Fomle Skrevet 7. september 2005 #3 Skrevet 7. september 2005 Antall skritt og aktivitetsnivå: Under 5000: Stillesittende 5000 - 7499: Lavt 7500 - 9999: Moderat 10 000 og over: Aktiv Over 12 500: Høyt
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2005 #4 Skrevet 7. september 2005 Og hvor mange skritt går man for eksempel på en normal kilometer?
Gjest Revenka Skrevet 7. september 2005 #5 Skrevet 7. september 2005 Skal vi se... Under 5000 skritt: Er aktivitetsnivået ditt helt på bunnen. Det svarer til at du har en stillesittende livsstil. Mellom 5000-7499: Er aktivitetsnivået ditt lavt. Det svarer til en hverdag med aktivitet - men uten mosjon. Mellom 7499-9999: Er aktivitetsnivået ditt moderat. Du går kanskje mye på jobben eller sykler hver dag. 10.000 og over: Er du i kategorien aktiv og beveger deg nok til å styrke helsen og oppfylle minimumsanbefalingene for mosjon. Over 12.500: Er aktivitetsnivået ditt høyt, og kroppen får de utfordringene den trenger for å holde seg frisk.
Fru Fomle Skrevet 7. september 2005 #6 Skrevet 7. september 2005 Og hvor mange skritt går man for eksempel på en normal kilometer? ← 1 km er ca 1000 skritt. Og all mosjon kan regnes om til skritt iflg artikkelen, var en liten tabell for det også...
Cassiopeia Skrevet 8. september 2005 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2005 (endret) Tusen,tusen takk for svarene, folkens! Nå slapp jeg å kjøpe I form bare for den artikkelen. Endret 8. september 2005 av Cassiopeia
Cassiopeia Skrevet 8. september 2005 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2005 (endret) 1 km er ca 1000 skritt. Og all mosjon kan regnes om til skritt iflg artikkelen, var en liten tabell for det også... ← Åh? Er tabellen så liten at den f.eks får plass i denne tråden? Var aller mest interessert i hva sykling vil tilsvare i skritt. *føler meg litt masete nå* Endret 8. september 2005 av Cassiopeia
Brunhilde Skrevet 8. september 2005 #9 Skrevet 8. september 2005 Åh? Er tabellen så liten at den f.eks får plass i denne tråden? Var aler mest interessert i hva sykling vil tilsvare i skritt. *føler meg litt masete nå* ← Hvor mye koster egentlig det bladet? Syns jo det virker som om interessen din er såpass stor at du kanskje burde inverstere....
Cassiopeia Skrevet 8. september 2005 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2005 Hvor mye koster egentlig det bladet? Syns jo det virker som om interessen din er såpass stor at du kanskje burde inverstere.... ← Bladet koster vel bare rundt 50-lappen, men jeg synes faktisk det er litt unødvendig å bruke 50 kr på et blad når du er interessert i noe som står på en eneste side i det bladet. Da kan man jo forsåvidt si det samme når noen spør om kosthold- kjøp en bok om det! Men greit, jeg kan omformulere, jeg: Er det noen som vet hvor mange skritt sykling teller som? Ok nå?
showgirl Skrevet 8. september 2005 #11 Skrevet 8. september 2005 Lån bladet på bibelioteket. Der får du tatt en kopi til 1 kr :kgblunk:
Celiclya Skrevet 9. september 2005 #12 Skrevet 9. september 2005 I bladet står det at 1 km/3 min sykling tilsvarer ca 450 skritt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå