Gå til innhold

Artikkel i siste nr av Iform

Cassiopeia

Anbefalte innlegg

I siste nr av bladet I form skal det visstnok være en artikkel om stegtelling osv. Der skal det finnes en slags tabell der de oppgir hvor mange steg man skal ta pr.dag for å regnes som f.eks stillestittende, aktiv, meget aktiv osv.

Noen som har veldig lyst til å gjengi denne tabellen? Har ikke så veldig lyst til å kjøpe hele bladet bare p.g.a en tabell, siden jeg egentlig ikke liker det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artikkelen har jeg hverken sett eller hørt noe til, men jeg mener å ha hørt en gang at 12000 steg pr. dag regnes som bra; da er du meget aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall skritt og aktivitetsnivå:

Under 5000: Stillesittende

5000 - 7499: Lavt

7500 - 9999: Moderat

10 000 og over: Aktiv

Over 12 500: Høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...

Under 5000 skritt: Er aktivitetsnivået ditt helt på bunnen. Det svarer til at du har en stillesittende livsstil.

Mellom 5000-7499: Er aktivitetsnivået ditt lavt. Det svarer til en hverdag med aktivitet - men uten mosjon.

Mellom 7499-9999: Er aktivitetsnivået ditt moderat. Du går kanskje mye på jobben eller sykler hver dag.

10.000 og over: Er du i kategorien aktiv og beveger deg nok til å styrke helsen og oppfylle minimumsanbefalingene for mosjon.

Over 12.500: Er aktivitetsnivået ditt høyt, og kroppen får de utfordringene den trenger for å holde seg frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange skritt går man for eksempel på en normal kilometer?

1 km er ca 1000 skritt. Og all mosjon kan regnes om til skritt iflg artikkelen, var en liten tabell for det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen,tusen takk for svarene, folkens! Nå slapp jeg å kjøpe I form bare for den artikkelen. :)

Endret av Cassiopeia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 km er ca 1000 skritt. Og all mosjon kan regnes om til skritt iflg artikkelen, var en liten tabell for det også...

Åh? Er tabellen så liten at den f.eks får plass i denne tråden? :sjarmor: Var aller mest interessert i hva sykling vil tilsvare i skritt.

*føler meg litt masete nå* :sjenert:

Endret av Cassiopeia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Er tabellen så liten at den f.eks får plass i denne tråden?  :sjarmor:  Var aler mest interessert i hva sykling vil tilsvare i skritt.

*føler meg litt masete nå*  :sjenert:

Hvor mye koster egentlig det bladet? Syns jo det virker som om interessen din er såpass stor at du kanskje burde inverstere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster egentlig det bladet? Syns jo det virker som om interessen din er såpass stor at du kanskje burde inverstere....

Bladet koster vel bare rundt 50-lappen, men jeg synes faktisk det er litt unødvendig å bruke 50 kr på et blad når du er interessert i noe som står på en eneste side i det bladet.

Da kan man jo forsåvidt si det samme når noen spør om kosthold- kjøp en bok om det!

Men greit, jeg kan omformulere, jeg: Er det noen som vet hvor mange skritt sykling teller som?

Ok nå? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...