AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Jeg var på ordinær ultralyd i uke 20, og terminen min ble da flyttet frem én uke. Jeg er ganske sikker på når eggløsningen var da jeg både tok digital eggløsningstester og tempet, men i følge den nye terminen så skal jeg ha blitt gravid mange dager før jeg hadde eggløsning.. Er det noen som vet hvorfor man blir flyttet frem såpass mye på OUL? Er det fordi babyen måler større enn det mensterminen min tilsier? Jeg fikk en lang baby sist og lurer på det kanskje kan være en lang baby denne gangen også. Anonymkode: 8a8be...58b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Det kan være at egget festet seg tidligere enn normalt? Slik var det for meg. Jeg hadde ett ivf forsøk hvor jeg vet eksakt når egget ble satt inn, men jeg ble flyttet 3 dager frem fordi egget hadde festet seg vekdig fort når det ble satt tilbake igjen. Fra du har eggløsning til egget fester seg kan variere alt fra timer til en hel uke. Anonymkode: 42600...681
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Ja, de regner ut termin basert på målingene de tar på UL Jeg ble flytta 10 dager frem nå. Med første ble jeg flytta 4 dager frem første og fødte en veldig klar baby en uke før termin Anonymkode: 88c1d...1a9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Det handler om målene på baby ja. Og uansett er jo bare termin gjetting ut i fra "gjennomsnittet". Anonymkode: 51bfa...ad2 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kan være at egget festet seg tidligere enn normalt? Slik var det for meg. Jeg hadde ett ivf forsøk hvor jeg vet eksakt når egget ble satt inn, men jeg ble flyttet 3 dager frem fordi egget hadde festet seg vekdig fort når det ble satt tilbake igjen. Fra du har eggløsning til egget fester seg kan variere alt fra timer til en hel uke. Anonymkode: 42600...681 Nei, det kan ikke være fordi egget har festet seg tidligere. Du har misforstått noe voldsomt. Embryoet vokser fra det blir befruktet, så når det fester seg har ingenting å si. Grunnen til at du ble flyttet er enten feilmåling (mest vanlig) eller at foster er større en gjennomsnittet. Ts, uke 20 er en dårlig tid å fastsette termin, da fostre ikke er identisk i størrelse på denne tiden. Bare vær glad du ble flyttet den veien, og tenk at det har ingen verdens ting å si. Anonymkode: 99f74...c6a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Jeg fikk termin en uke etter eggløsning, på en dato jeg ikke var i landet og heller ikke sammen med mannen min 😛 Jeg fødte 14 dager etter den senere terminen, så tror han var godt moden for å komme ut 😄 Anonymkode: d0036...930
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Termin er ikke eksakt vitenskap, det er statistisk snitt. Det er en grunn til at bare 4 % føder på den oppgitte termindatoen. Anonymkode: 07292...786 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, det kan ikke være fordi egget har festet seg tidligere. Du har misforstått noe voldsomt. Embryoet vokser fra det blir befruktet, så når det fester seg har ingenting å si. Grunnen til at du ble flyttet er enten feilmåling (mest vanlig) eller at foster er større en gjennomsnittet. Ts, uke 20 er en dårlig tid å fastsette termin, da fostre ikke er identisk i størrelse på denne tiden. Bare vær glad du ble flyttet den veien, og tenk at det har ingen verdens ting å si. Anonymkode: 99f74...c6a Hva vet du om dette? Selvfølgelig skal egget først vokse seg til ett blastocyst før det fester seg, men fra blastocyst stadiet kan det ta opptil en uke til det fester seg. Dette vet jeg. Anonymkode: 42600...681
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva vet du om dette? Selvfølgelig skal egget først vokse seg til ett blastocyst før det fester seg, men fra blastocyst stadiet kan det ta opptil en uke til det fester seg. Dette vet jeg. Anonymkode: 42600...681 Hva jeg vet om dette? Tydeligvis mer enn deg 😂 Men for all del, venter i spenning på kilder som bygger oppunder dine påstander. Anonymkode: 99f74...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på ordinær ultralyd i uke 20, og terminen min ble da flyttet frem én uke. Jeg er ganske sikker på når eggløsningen var da jeg både tok digital eggløsningstester og tempet, men i følge den nye terminen så skal jeg ha blitt gravid mange dager før jeg hadde eggløsning.. Er det noen som vet hvorfor man blir flyttet frem såpass mye på OUL? Er det fordi babyen måler større enn det mensterminen min tilsier? Jeg fikk en lang baby sist og lurer på det kanskje kan være en lang baby denne gangen også. Anonymkode: 8a8be...58b Ville vært glad om jeg fikk en slik beskjed, kortere tid til svangerskapet er over. 😊 Anonymkode: f0db9...f71 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Jeg ble å flyttet fram 1 uke på ultralyden. Hadde ikke eggløsning så tidlig, så vet at det ikke stemmer. Men som legen sa så er det bra når det er den veien. Da viser det seg at fosteret trives ihvertfall. Anonymkode: 0ec07...b20
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva jeg vet om dette? Tydeligvis mer enn deg 😂 Men for all del, venter i spenning på kilder som bygger oppunder dine påstander. Anonymkode: 99f74...c6a Ja det samme til deg. Vis til kilder på dine påstander Anonymkode: 42600...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå