AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #41 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 10.05): Bingo. Her er problemet jeg prøver å få frem: arbeidstakerne tar støyten/kostnaden ( =taper feriepenger) fordi: arbeidsgiver har selvfølgelig ikke satt av penger til en lønn de aldri har betalt. Og da spør jeg ut, generelt altså,: hvorfor det? Anonymkode: aac4a...b05 Mange arbeidsgivere sliter og har økonomiske problemer pga corona. Om du har jobbet noen år har du vel spart opp en god buffer som du kan bruke nå? Mange permitterte har spart mye under corona. Utesteder, frisør, restauranter, kino osv stengt og med mindre bensinutgifter siden du slipper å komme deg på jobb har du kanskje spart litt? Anonymkode: e5eca...d60 1
Gjest Laffatus Skrevet 7. juni 2021 #42 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mange arbeidsgivere sliter og har økonomiske problemer pga corona. Om du har jobbet noen år har du vel spart opp en god buffer som du kan bruke nå? Mange permitterte har spart mye under corona. Utesteder, frisør, restauranter, kino osv stengt og med mindre bensinutgifter siden du slipper å komme deg på jobb har du kanskje spart litt? Anonymkode: e5eca...d60 Kan virkelig ikke folk være hjemme uten og reise et år
Gjest Laffatus Skrevet 7. juni 2021 #43 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Anonyminist skrev (På 4.6.2021 den 19.35): Hvis man har barn i barnehage og barneskolealder, hva gjør en med dem om en ikke kan ta ut ferie i dette ferieåret fordi en var permittert i fjor? Da mår de spøre famillie eller venner om og passe barnet mens du jobber eller barnevakt mot betalling Endret 7. juni 2021 av Laffatus
bungee Skrevet 7. juni 2021 #44 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 19.09): Man kan si fra seg dagpengene på meldekort i helgen, eller eventuelt sende en beskjed til nav om at man ønsker å stanse dagpengene fra 6. Juni. Så kan man søke om gjenopptak 8. Juni. Er jo bare å regne på om det lønner seg eller ikke. Anonymkode: 0e08b...d7f Hva er det egentlig å regne på? 1 dag med dagpenger Vs 10,2% av alle dagpenger du har fått i 2020? Eller er det noe med at man må vente 4uker før man får dagpenger igjen pga man hadde egentlig 4uker ferie med dagpenger?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #45 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 19.09): Man kan si fra seg dagpengene på meldekort i helgen, eller eventuelt sende en beskjed til nav om at man ønsker å stanse dagpengene fra 6. Juni. Så kan man søke om gjenopptak 8. Juni. Er jo bare å regne på om det lønner seg eller ikke. Anonymkode: 0e08b...d7f Men om man søker gjenopptak allerede 8. juni, vil man da få feriepenger? Eller må man vente til over helgen, til mandag 14.06, etter at NAV har gjort vedtak om folk skal få feriepenger eller ikke? Jeg vurderer å gå for denne løsningen, har enda ikke sendt meldekort for de to foregående ukene. Anonymkode: fa4da...91b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #46 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 10.45): Jeg svarte noen av dere og har nå sjekket litt mer på jobb. Jeg jobber ikke direkte med dagpenger, så hadde tydeligvis ikke 100% kontroll, beklager det. Her kommer mine korrigeringer. Det planlegges utsending av vedtak i løpet av helga 12. og 13. juni 2021. Altså ikke NÅ til helga, så dvs at hvis man per 7. juni ikke mottar dagpenger mer, (har kommet i jobb), så vil man da motta brev helgen etterpå at man kan få feriepenger av dagpenger. Det vil i vedtaksbrevet man mottar neste helg (etter planen), så utfall: Ja du vil ha rett til feriepenger, eller Nei, du har ikke rett til feriepenger. Feriepenger av dagpenger beregnes med 10,2% av brutto beregnede dagpenger (altså før forskuddsskatt) som du har mottatt i hele 2020. Trekker ikke forskuddsskatt av feriepengene (med unntak for Svalbard) Per i dag så planlegges det å kjøre beregning av feriepenger av dagpenger i helga 12. og 13. juni, med utbetaling i løpet av uke 24. Anonymkode: 15bda...92b Har du hørt om planlegges utbetaling uke i år? Anonymkode: da981...3fb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #47 Skrevet 19. mai 2022 Får ikke feriepenger fra NAV, sleipe jævler. Anonymkode: 2fa54...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #48 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 10.21): Jeg var sykemeldt i 4 mnd (som selvstendig næringsdrivende) i fjor. Vil jeg få sykepenger på det? Måtte betale ekstra forsikring til nav for å få full sykelønn, og måtte betale forskuddskatt av sykepengene. Noen som vet om man da får feriepenger av den perioden? Jeg hadde jo 0 i inntekt i nesten 5 mnd pga skade. Normalt må jeg jo selv legge av til feriepenger, men i den perioden ble jo inntekt halvert da nav jo kun dekket opptil 6G. Anonymkode: d256b...349 Du fikk dekket inntekt opp til 6G og det utgjør 600k, likevel mener du det ble for lite å legge av til feriepenger? Geez! Anonymkode: 9ce63...387
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #49 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 19.03): Du fikk dekket inntekt opp til 6G og det utgjør 600k, likevel mener du det ble for lite å legge av til feriepenger? Geez! Anonymkode: 9ce63...387 Svare på dette ett år etterpå... Geez! Anonymkode: 94bad...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå