AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 En organisasjon har et ønske om at bedriften hvor jeg er ansatt skal ringe og purre på folk (ikke inkasso). Jeg har fått tilgang til e-poster mellom denne organisasjonen og folk i min bedrift, og de er villige til å betale ca 600 kr/timen (oppga en totalsum og antatt tidsbruk). Er det noen "tommelfingerregel" på hvor mye bedriften tar og hvor mye den ansatte får for jobben? Dette er litt utenom hva jeg er ansatt til å gjøre, men forsåvidt i samme gate og jeg bare fører timer med en annen sats enn "normalt". Anonymkode: 8a7d8...d58
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Er slik "purring" en del av dine fastsatte arbeidsoppgaver. Hvis det faktisk kan relateres til det du jobber med til daglig, så kan man egentlig ikke forvente mer enn den timelønna du har for øvrig. Hvis dette er helt på siden og kommer i tillegg til dine vanlige arbeidsoppgaver, så ville jeg derimot krevd minst 50%. Du skal ikke lide for at du blir pålagt noe du egentlig ikke jobber med. Anonymkode: 2dfe3...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er slik "purring" en del av dine fastsatte arbeidsoppgaver. Hvis det faktisk kan relateres til det du jobber med til daglig, så kan man egentlig ikke forvente mer enn den timelønna du har for øvrig. Hvis dette er helt på siden og kommer i tillegg til dine vanlige arbeidsoppgaver, så ville jeg derimot krevd minst 50%. Du skal ikke lide for at du blir pålagt noe du egentlig ikke jobber med. Anonymkode: 2dfe3...ecd Jeg har en annen timelønn for dette, og så vidt jeg vet går ikke denne type arbeid inn under mine arbeidsoppgaver i arbeidsavtalen, ikke med skjønn engang. Kanskje det ville vært fair om jeg fikk minst 200, men ligger lavere enn det. Anonymkode: 8a7d8...d58
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en annen timelønn for dette, og så vidt jeg vet går ikke denne type arbeid inn under mine arbeidsoppgaver i arbeidsavtalen, ikke med skjønn engang. Kanskje det ville vært fair om jeg fikk minst 200, men ligger lavere enn det. Anonymkode: 8a7d8...d58 Da ville jeg stått på krava. Det er ikke noe du jobber med til vanlig og kommer jo derfor i tillegg, så da bør du ha minst 50% syntes jeg. Anonymkode: 2dfe3...ecd
andy capp Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Jeg regner med at arbeidsgiver har en bestemmelse i arbeidsavtalen at oppgavene kan endres over tid. I så fall kan de også bestemme hvem som skal utføre nye oppdrag bedriften påtar seg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 andy capp skrev (3 minutter siden): Jeg regner med at arbeidsgiver har en bestemmelse i arbeidsavtalen at oppgavene kan endres over tid. I så fall kan de også bestemme hvem som skal utføre nye oppdrag bedriften påtar seg. Ja, men det er ikke slik at man skal kunne settes til arbeidsoppgaver utenfor eget fagområde. Jobber du f. eks. som kokk, så skal du ikke pålegges økonomioppgaver eller motsatt. Eller til å vaske kontorene. Spørsmålet er hvorvidt den nye arbeidsoppgaven kan sees på som relevant for TS, og når h*n svarer at den ikke kan det, heller ikke når man bruker skjønn, så virker det som at dette er noe som er på siden av TS sin egentlige jobb, så da ville jeg ha stått på krava. Anonymkode: 2dfe3...ecd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Det er vel ikke opp til deg å avgjøre dette? Du har din lønn, og skal ikke begynne å diskutere «din» del av dette honoraret. Hva bedriften får for oppdraget angår deg egentlig ikke. Min ekspertise blir også solgt, uten at jeg blander meg i prisen de har satt. Jeg har min lønn og gjør det jeg får beskjed om. Anonymkode: 33251...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er vel ikke opp til deg å avgjøre dette? Du har din lønn, og skal ikke begynne å diskutere «din» del av dette honoraret. Hva bedriften får for oppdraget angår deg egentlig ikke. Min ekspertise blir også solgt, uten at jeg blander meg i prisen de har satt. Jeg har min lønn og gjør det jeg får beskjed om. Anonymkode: 33251...bbb Hvis det er noe som naturlig faller utenfor egen arbeidsoppgaver, så jo. Hvis jeg forventes å skulle gjøre noe helt annet enn det jeg jobber med til daglig, så kommer jeg til å ta konsulentlønn/faktura. Anonymkode: 2dfe3...ecd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 du får opprette enk og bli konsulent😄 Anonymkode: 4f0c9...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå