AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hei. Jeg er 6 uker på vei nå, men hadde brun blødning i 2 dager, det stoppet opp igår, men idag begynnte dagen med rød blødning, som om det var mensen, og i tillegg mensmurringer/kramper i magen, så har jeg blødd litt hele veien. Føler ikke at jeg kan glede meg lengre over den spiren i magen😢 må kanskje regne med at imorgen så kommer den ut. Jeg blør av og til mer enn andre ganger, av og til blør jeg nesten ingenting. Men det høres jo mest sannsynlig ut som er SA synes jeg. Det er vel spotting som er mer normalt når du er gravid, men jeg blør mer enn spotting, selv om jeg ikke har en skikkelit kraftig blødning. Både meg og samboeren min ble så glade og svæært overrasket da jeg fant ut at jeg var gravid, for vi har prøvd i over 2 år, og vi trodde at IVF var eneste mulighet for at jeg skulle bli gravid. Så nå blir jeg veldig redd for at jeg ikke skal klare å bli gravid på egenhånd igjen dette skulle jo gå bra tenkte vi 😔 Anonymkode: 43cff...c9e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Dette her rår du ikke over. Enkelt og greit. Beste er å oppsøke lege og ikke ta sorgene på forskudd. Dersom det er abort er det greit å få sjekket ut uansett så alt kommer ut. Dersom det skulle være SA er jo det vanlig også. Da var det sikkert noe galt med fosteret. Mange blir mye fortere gravid igjen neste gang når de først har vært gravide en gang. Anonymkode: 8247d...7da 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette her rår du ikke over. Enkelt og greit. Beste er å oppsøke lege og ikke ta sorgene på forskudd. Dersom det er abort er det greit å få sjekket ut uansett så alt kommer ut. Dersom det skulle være SA er jo det vanlig også. Da var det sikkert noe galt med fosteret. Mange blir mye fortere gravid igjen neste gang når de først har vært gravide en gang. Anonymkode: 8247d...7da Jeg oppsøkte lege imorres, før den røde blødningen begynnte. Da fortalte jeg om at jeg hadde hatt brun blødning, og da sa hun at det var ikke noe hun kunne gjøre, men hvis jeg begynnte å få kraftig blødning så skulle jeg ta kontakt igjen. så det er kanskje best å se det an litt til.. Ts Anonymkode: 43cff...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Jeg føler virkelig med deg, skjønner at dette er skikkelig tungt ❤️ Jeg opplevde noe av det samme, endelig positiv test etter to års prøving, men det gikk galt allerede i løpet av uke 4. Vi har to barn nå, et som ble til med IVF og et uten hjelp etterpå. Så det endte bra. Men den gangen testen endelig ble positiv, og det ikke gikk da heller, husker jeg at jeg mistet motet helt. Jeg hadde blødninger i begge svangerskapene som endte med barn også, mer enn spotting, håpet er ikke helt ute hos deg enda. Anonymkode: f73e1...abc 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg oppsøkte lege imorres, før den røde blødningen begynnte. Da fortalte jeg om at jeg hadde hatt brun blødning, og da sa hun at det var ikke noe hun kunne gjøre, men hvis jeg begynnte å få kraftig blødning så skulle jeg ta kontakt igjen. så det er kanskje best å se det an litt til.. Ts Anonymkode: 43cff...c9e Nei det er jo så tidlig i svangerskapet at de ikke kan gjøre noenting uansett annet enn å se om det er liv der eller ikke og evt gi deg noe for å sikre at alt kommer ut. Det siste der er veldig viktig! Ei jeg kjenner mista i uke 10 ca og alt kom ikke ut og hun ble alvorlig syk etterpå og måtte på sykehus. Lykke til ihvertfall! Anonymkode: 8247d...7da
Amatariel Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Uff dette høres ikke greit ut skjønner godt det er tungt! Dessverre ikke noe man kan gjøre om det er SA, men man vil jo vite. Jeg ville helt klart dratt til legen og få målt hcg-nivået. Og ta en ny blodprøve om et par dager for sammenligning. Å bare vente og se er for uholdbart, så prøv å stå på ditt på legekontoret Når det er sagt så håper jeg alt er bra! Det er mange som opplever blødninger i svangerskap, til og med av ganske heftig art. Men forstår at du stålsetter deg for det verste. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 Amatariel skrev (13 minutter siden): Uff dette høres ikke greit ut skjønner godt det er tungt! Dessverre ikke noe man kan gjøre om det er SA, men man vil jo vite. Jeg ville helt klart dratt til legen og få målt hcg-nivået. Og ta en ny blodprøve om et par dager for sammenligning. Å bare vente og se er for uholdbart, så prøv å stå på ditt på legekontoret Når det er sagt så håper jeg alt er bra! Det er mange som opplever blødninger i svangerskap, til og med av ganske heftig art. Men forstår at du stålsetter deg for det verste. Lykke til! Takk💕💕 synes at magekrampene ble sterkere nå også, i tillegg til at blødningene fortsetter og har vondt i korsryggen også . Jeg ringte legen imorres før de røde blødningene startet, for å gi beskjed om de brune blødningene jeg hadde på fredag og lørdag. Så jeg kan kanskje vente til imorgen med å ringe legen og spør om de kan ta hcg test.. Ts Anonymkode: 43cff...c9e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk💕💕 synes at magekrampene ble sterkere nå også, i tillegg til at blødningene fortsetter og har vondt i korsryggen også . Jeg ringte legen imorres før de røde blødningene startet, for å gi beskjed om de brune blødningene jeg hadde på fredag og lørdag. Så jeg kan kanskje vente til imorgen med å ringe legen og spør om de kan ta hcg test.. Ts Anonymkode: 43cff...c9e Ringte du virkelig legen for å gi beskjed at du hadde hatt brun utflod i uke 6? Anonymkode: d5851...eec
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ringte du virkelig legen for å gi beskjed at du hadde hatt brun utflod i uke 6? Anonymkode: d5851...eec Ja for å høre om de trodde det var SA/MA.. så at det var mange andre som gjorde det. Nå blør jeg en del rødt blod, så det må være SA da.. Ts Anonymkode: 43cff...c9e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Høres dessverre ut som en SA 😕 Dette var trist ts. Men jeg vil ikke pynte på sannheten. Har selv mistet 4 ganger og blødningen var slik du beskriver. Var ikke langt på vei så det var ikke altfor kraftig blødning. Jeg hadde kanskje ringt legen i morgen å fått en time for blodprøve bare for å få bekreftet en SA så du slipper å lure. Jeg tok aldri blodprøve. Tok bare en ny graviditetstest noen dager etterpå som var svakere/negativ. Anonymkode: 9089c...d26 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres dessverre ut som en SA 😕 Dette var trist ts. Men jeg vil ikke pynte på sannheten. Har selv mistet 4 ganger og blødningen var slik du beskriver. Var ikke langt på vei så det var ikke altfor kraftig blødning. Jeg hadde kanskje ringt legen i morgen å fått en time for blodprøve bare for å få bekreftet en SA så du slipper å lure. Jeg tok aldri blodprøve. Tok bare en ny graviditetstest noen dager etterpå som var svakere/negativ. Anonymkode: 9089c...d26 Takk❤️ Ja, jeg sa det nettopp til samboeren min og han ble ganske lei seg/skuffet så jeg🥺 han reiste ut på noe, og jeg føler meg mislykket og deppa alene her😢 jeg får gjøre det ja 😕 Ts Anonymkode: 43cff...c9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå