AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hjemme hos oss har vi et ganske naturlig forhold til kropp. Kropp er jo faktisk fint selv om den kommer i ulike fasonger (også her hjemme). I fjor sa begge ungene at de ikke skjønte hvorfor damer ville vise frem rumpene sine til ukjente og at barna synes det var ekkelt når de bada. Vi snakka litt om det, men jeg tenkte dette ville gå over når de ble mer vant til at mange gikk slik. I går var vi på stranda igjen og ungene ble igjen brydde av å få rumper halvveis i fjeset ved vannkanten. Jeg snakka det litt bort og sa at det var populært med slike truser akkurat nå. Da svarte ho eldste på 11 år "men tenker de ikke over at mange barn synes det er ekkelt å ikke kunne velge om de vil se på en rumpe eller ikke?" Hva tenker dere? Er det ikke litt synd at naken rumpe skal bli presset på noen som ikke har et ønske om å se på den? Anonymkode: 4a52a...10c 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 31. mai 2021 Det er en del av å være på stranda. Ja, sånne rumpetruser ser helt dust ut, men før var folk toppløse med g-streng. Å la barnet ha en opplevelse av at det blir "PRESSET" på dem på ei strand er noe du heller bør snakke med de om. Anonymkode: 308f8...c6d 59
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 31. mai 2021 Tenker at dere får passe på dere selv. Barna må lære seg å godta at folk kler seg ulikt, så om noen ønsker å gå med string bikini eller burkini burde ikke bety noe. Man kan ikke tilpasse seg alle i verden. Anonymkode: 79f8a...e7b 61
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Det er en rompe, ikke et kjønnsorgan. Vil man ikke se, ikke se, voila! Nei, jeg bruker ikke slike truser selv, synes de er ubehagelig. Men bryr meg fletta over at andre bruker det. Anonymkode: b5b60...c80 25
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Hva er rumpetruse? Anonymkode: 4cb98...ad5 34
Violetta Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Dere får holde litt mer avstand. Både for å ikke få rumpene i ansiktet og på grunn av korona. 18
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Da sønnen min var rundt 6-7 år, så var vi på stranda i Spania, der var det en guppe som spilte volleyball, og alle damene var toppløse. Sønnen min trippet rundt, prøvde å se litt diskre på de, så kom han bort til meg, og lurte på hvorfor ikke damene i Norge gikk toppløse på stranda. Han storkoste seg med toppløse damer. Og ser ikke helt for meg at noen av barna mine, hadde klaget over rumper på stranda. Anonymkode: 0f667...5d8 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 31. mai 2021 Synes ikke det høres ut som om dere har et så naturlig forhold til kropp dersom de ikke takler ei rumpe. Anonymkode: 7ae21...608 83
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 Jeg tar sjansen på å si at dette tror jeg ikke noe på. Barn har vanligvis et mye mer naturlig forhold til kropp enn voksne har. Må også få legge til at jeg aldri har sett barn reagere på verken nakne rumper eller pupper på stranda. Anonymkode: 2e2a5...670 48
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Utrolig enkel løsning her da. dere reiser ikke på stranda! Hvis du har barn som ikke takler å se andres kropper bør du tenke over oppdragelsen din. Barn bryr seg som regel ikke Anonymkode: 0c693...486 12
Epictetus Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 Her tenker jeg foreldrene har feilet hardt. Barn får ikke sånne tanker i hodet uten at noen har programmert dem. 25
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 Med forbehold om at jeg ikke vet hva en rumpetruse er og derfor ikke vet hva barna dine så, må jeg si at jeg aldri har vært borti barn som har problemer med kropper på stranda. Mitt barn kunne ikke brydd seg mindre. Dere har nok ikke et så naturlig forhold til kropp som dere tror. Anonymkode: 4cb98...ad5 12
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 Tror jeg ville sagt til barna at man må ikke se på rumpene til folk hvis man ikke vil. Man kan se på andre ting. Anonymkode: 9f537...d87 13
Prøver18 Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hjemme hos oss har vi et ganske naturlig forhold til kropp. Kropp er jo faktisk fint selv om den kommer i ulike fasonger (også her hjemme). I fjor sa begge ungene at de ikke skjønte hvorfor damer ville vise frem rumpene sine til ukjente og at barna synes det var ekkelt når de bada. Vi snakka litt om det, men jeg tenkte dette ville gå over når de ble mer vant til at mange gikk slik. I går var vi på stranda igjen og ungene ble igjen brydde av å få rumper halvveis i fjeset ved vannkanten. Jeg snakka det litt bort og sa at det var populært med slike truser akkurat nå. Da svarte ho eldste på 11 år "men tenker de ikke over at mange barn synes det er ekkelt å ikke kunne velge om de vil se på en rumpe eller ikke?" Hva tenker dere? Er det ikke litt synd at naken rumpe skal bli presset på noen som ikke har et ønske om å se på den? Anonymkode: 4a52a...10c Bare å slappe helt av. Det er hud. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 Du må sikkert gjerne skorpe på brødskiva til de ungene til godt over 18 år Anonymkode: 49957...f5e 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 Kan du være så snill og legge ut et bilde av en rompetruse? Jeg skjønner ikke hva det er 🤷🏻♀️ På generelt grunnlag: Barn klarer fint å se vekk om de set noe de ikke ønsker å se på. De kan også gå litt vekk fra disse menneskene som har den type bikini. Eller så får man velge å gå til en strand der det ikke er så mye folk. Andre må få lov til å gå med hva de vil på stranda. Anonymkode: f2240...16e 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #18 Skrevet 31. mai 2021 Skjønner barna litt jeg, var på stranda i helgen og altså, jeg skjønner ungdomen og forventninger og press til å "vise seg sexy" osv, så at de har slik rumpetruse som er in for tiden, greit nok. Men når jeg ser damer i 30-40åra med 3 unger og så smal truse at når hun bøyer seg fremover ser man det mørke hudområdet rundt anus, og hun stadig viser denne til hele stranda (på familie-delen). Altså.. Det blir for simpelt tenker jeg. Ville foklart det til barna mine med at det er synd på henne (hun i slik truse), og at hun ikke forstår bedre. Anonymkode: 20355...487 10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #19 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du være så snill og legge ut et bilde av en rompetruse? Jeg skjønner ikke hva det er 🤷🏻♀️ På generelt grunnlag: Barn klarer fint å se vekk om de set noe de ikke ønsker å se på. De kan også gå litt vekk fra disse menneskene som har den type bikini. Eller så får man velge å gå til en strand der det ikke er så mye folk. Andre må få lov til å gå med hva de vil på stranda. Anonymkode: f2240...16e Det er type string. De går opp i fua. Anonymkode: b5b60...c80 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #20 Skrevet 31. mai 2021 Til de som måtte lure Anonymkode: 79f8a...e7b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå