Gå til innhold

Vært i storby med mye smitte i helgen

Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Er det innafor å dra på besøk hos sin søster etter å ha vært i en by med mye smitte? 

Jeg har ingen symptomer. Men de kommer jo heller ikke med en gang. Man kan jo likevel være smitta, men at den ikke enda viser seg på testen. Hun er ikke i risikogruppa 

Endret av Traktorlesba96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du gjort i storbyen da? Hvis du har minglet på Solsiden i Trondheim ville jeg ikke gjort det, hvis du har holdt deg i ro med et fåtalls personer som ikke omgås så mange og søsteren din mest sitter på hjemmekontor ville jeg vurdert det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å dra på besøk med en gang? 

Vær ihvertfall litt obs på det viktigste smittevern. Avstand og håndvask. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmjadda skrev (58 minutter siden):

Hva har du gjort i storbyen da? Hvis du har minglet på Solsiden i Trondheim ville jeg ikke gjort det, hvis du har holdt deg i ro med et fåtalls personer som ikke omgås så mange og søsteren din mest sitter på hjemmekontor ville jeg vurdert det.

Var bare med 6 faste på turen, hvor to av de er fullvaksinerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (1 time siden):

Er det innafor å dra på besøk hos sin søster etter å ha vært i en by med mye smitte? 

Jeg har ingen symptomer. Men de kommer jo heller ikke med en gang. Man kan jo likevel være smitta, men at den ikke enda viser seg på testen. Hun er ikke i risikogruppa 

Det kommer jo helt an på hvordan du har forholdt deg i storbyen - har du vært i kontakt med mennesker som kan ha vært smittet f.eks.? Butikker, restauranter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hvordan du har forholdt deg i storbyen - har du vært i kontakt med mennesker som kan ha vært smittet f.eks.? Butikker, restauranter osv...

Unngikk butikker så langt det gikk seg gjøre. Handlet kun det nødvendige. Og jeg holdt avstand så godt det fikk la seg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent noen dager, og så ta en test før du besøker folk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for å vente noen dager. Jeg holder meg for meg selv noen dager, også tester jeg meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (1 time siden):

Jeg bestemte meg for å vente noen dager. Jeg holder meg for meg selv noen dager, også tester jeg meg. 

Tester du deg uten symptomer? Er ikke det å kaste bort tiden til de de som tester da? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å teste seg hvis man ikke har symptomer og ikke vært i kontakt med smittet person? Å teste seg bare for å teste seg er jo sløsing av ressurser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeon skrev (6 minutter siden):

Hva er vitsen med å teste seg hvis man ikke har symptomer og ikke vært i kontakt med smittet person? Å teste seg bare for å teste seg er jo sløsing av ressurser. 

man kan jo bære viruset uten å kjenne på symptomer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo ikke automatisk smittet av å vært et sted med mye smitte. Tenk på alle som har bodd og jobba i røde bydeler i Oslo gjennom hele pandemien. 
så det kommer jo helt an på hva du har gjort og hvem/hvor mange du har vært med 

Endret av rosemarin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel søsteren din få vurdere selv? Si hvor du har vært så får det være opp til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...