Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På nettet står det flere steder at babyer under seks måneder ikke tåler sol særlig godt. Dette er uttalelser fra hudleger, sykepleiere og andre troverdige kilder. Faktisk går de så langt at de sier baby skal ikke være i direkte sol i det hele tatt første 6 måneder. Det kan også skade øyner.

Faren til barnet ble kjempesur på meg da jeg syntes det var veldig risikabelt å bære to måneder gammel baby rundt i bæresele med ansiktet mye eksponert for kraftig sol, uten solhatt. Det endte i en stygg krangel, hvor han sa jeg var dum som trodde på alt som sto på nett og var ikke bare min unge og jeg kunne ikke bestemme alt. Utrolig ubehagelig. Sa jeg var gal som ikke ville gi barnet sol, det var sunt.

Jeg vet ikke, hva er sannheten om dette. Hva tenker dere og har dere baby mye ute i direkte sol? 

Uansett hva jeg sa ble han dritsur. Jeg refererte til hudlegers anbefalinger, da sa han: du må ikke tro alt som står på nett. 

Synes dette var en sjokkerende reaksjon. Fikk høre jeg var gledesdreper for han som ville bære babh i sele og ikke måte på. Lo av meg til familien, å så dramatisk jeg var osv. 

Anonymkode: d7a0e...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har faktisk rett her. Babyens hud er vanvittig følsom, den blir fort brent. Hva for slags tosk er det du er sammen med som mener at det er greit å gjøre narr av deg foran familien 😳 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Kittyfox skrev (Akkurat nå):

Du har faktisk rett her. Babyens hud er vanvittig følsom, den blir fort brent. Hva for slags tosk er det du er sammen med som mener at det er greit å gjøre narr av deg foran familien 😳 

Endret seg veldig fra jeg ble gravid og nå når baby kom. Virker som han ikke respekterer meg mer. Vet ikke hvorfor. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Endret seg veldig fra jeg ble gravid og nå når baby kom. Virker som han ikke respekterer meg mer. Vet ikke hvorfor. 

Før dette eskalerer hadde jeg ville vurdert noen timer i terapi slik at dere to kan finne ut av dette, for det kan ikke fortsette slik, det er ikke et bra forhold for babyen å vokse opp i. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Kittyfox skrev (Akkurat nå):

Før dette eskalerer hadde jeg ville vurdert noen timer i terapi slik at dere to kan finne ut av dette, for det kan ikke fortsette slik, det er ikke et bra forhold for babyen å vokse opp i. 

Han sier han driter i det. Jeg kan bare flytte ut hvis jeg ikke er fornøyd, eller bli og slutte og sutre. Det er den holdningen. Jeg trodde menn ble enda mer glad i dama si når man fikk et barn sammen, virker som han fikk et slags hat til meg.

Det er veldig vondt ja. Jeg gråter mye når baby sover, så den ikke merker det. Men jeg merker at hvis han skal være uenig med meg på helt opplagte fakta som det med den solen, så går ikke dette. Men jeg har lite lyst til å miste 50% av tiden med dette barnet, som mest sannsynlig blir mitt eneste barn. 

Skrevet

Kvalmt oppførsel! Babyhud tåler svært lite, stå på ditt!

Spør han om HVORFOR han mener babyhud tåler direkte sollys. Spør han hvorfor han mener det er greit å håne deg. Spør han hvorfor det er greit å utsette barnet deres for skader. Spør han hvorfor skal du gidde å fortsette med forholdet når han oppfører seg så kvalmt.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han sier han driter i det. Jeg kan bare flytte ut hvis jeg ikke er fornøyd, eller bli og slutte og sutre. Det er den holdningen. Jeg trodde menn ble enda mer glad i dama si når man fikk et barn sammen, virker som han fikk et slags hat til meg.

Det er veldig vondt ja. Jeg gråter mye når baby sover, så den ikke merker det. Men jeg merker at hvis han skal være uenig med meg på helt opplagte fakta som det med den solen, så går ikke dette. Men jeg har lite lyst til å miste 50% av tiden med dette barnet, som mest sannsynlig blir mitt eneste barn. 

Han kan ikke kreve 50% samvær med en baby. Flytt ut! Babyen og du fortjener det bedre. 

Samle på skriftlig bevis på oppførselen. Dersom han vil utsette babyen for sol og mener ekspertene tar feil så stiller man spørsmål til hans evne til å ha samvær med barnet.

Ta kontakt med en advokat!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Kvalmt oppførsel! Babyhud tåler svært lite, stå på ditt!

Spør han om HVORFOR han mener babyhud tåler direkte sollys. Spør han hvorfor han mener det er greit å håne deg. Spør han hvorfor det er greit å utsette barnet deres for skader. Spør han hvorfor skal du gidde å fortsette med forholdet når han oppfører seg så kvalmt.

Jeg måtte bare forlate situasjonen. Jeg klarte ikke mer. Han kverulerte på alt. Å han var ute i solen konstant som barn. Han visste jeg ble jo paranoid av å lese på nett. Og spesielt at jeg var så gledesdreper for han som ville bære i sele.

Han mente også vi kunne la vognen stå i stekende sol med 27 varmegrader ute, for han ville sitte på brygga langs sjøen. Jeg for opp og ned for å sjekke temperatur til baby, da fikk jeg beskjed om å slappe av og ikke stresse så. Baby var glovarm. Baby begynte heldigvis å gråte, da fikk jeg trillet vognen i skyggen. 

Dagen før var vi ute i 7 timer på hans ønske, gav blaffen i baby sine faste måltider og bleieskift måtte skje på en benk i en skitten park.

Jeg er så drittlei. Sier jeg noe klikker han. 

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (6 minutter siden):

Han kan ikke kreve 50% samvær med en baby. Flytt ut! Babyen og du fortjener det bedre. 

Samle på skriftlig bevis på oppførselen. Dersom han vil utsette babyen for sol og mener ekspertene tar feil så stiller man spørsmål til hans evne til å ha samvær med barnet.

Ta kontakt med en advokat!

Han har sagt han skal halshugge meg og ødelegge livet mitt hvis jeg prøver å ta barnet fra han. 

Skrevet

Jeg synes du skal ta med far på neste kontroll på helsestasjonen og spørre angående sol der jeg 😊 du har helt rett, så små skal man være veldig forsiktig med når det kommer til sol! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett, så små babyer skal ikke eksponeres for mye direkte sollys. De kan fint være ute, men bør oppholde seg mest mulig i skyggen. Litt sollys skader ikke, sånn til og fra en bil, inn og ut av huset, men å sitte eller gå rundt i sola, med en så liten baby uten noen form for skjerming - nei. 
De får jo uv-stråler også i skyggen, men i langt mindre grad og litt uv-stråler er ikke farlig. Alt med måte :) 

Og kjæresten din er forøvrig er en drittsekk. Man oppfører seg da ikke slik mot noen man liksom er glad i. 

Anonymkode: 2c4b5...452

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har sagt han skal halshugge meg og ødelegge livet mitt hvis jeg prøver å ta barnet fra han. 

Da anmelder du det til politiet, tar med deg baby og reiser rett på krisesenter! Denne mannen er ikke god! Kom deg vekk for babys (og din!) del!

Anonymkode: 067bd...f23

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du dette skriftlig? Kan du ta lydopptak når han sier sånt som dette? Hadde anmeldt dritten og krevd besøksforbud hvis han faktisk sier sånt! 

Anonymkode: 5a0ed...be4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oj, dette var drøyt. Jeg hadde tatt kontakt med et krisesenter, reist fra han og anmeldt fyren til politiet. Han høres veldig ustabil ut. 

Anonymkode: 2c4b5...452

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oj! Du må prøve å komme deg på et krisesenter! Han der er farlig for både deg og babyen, bare det at han gir faen i sol og temperatur er farlig! Å når han i tillegg truer deg på livet så vær så snill å prøv å komme deg unna ❤️ Han vil ikke få 50% med en baby uansett! Prøv å dokumentere alt han sier og gjør, ta opptak når dere diskuterer, det er fullstendig lov. Snakk med politiet først som kan hjelpe deg hvis du tror at det å komme deg bort uten hjelp kan bli farlig 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med paraply da jeg hadde barnet i bæresele ved sterk sol.

Om dette er måten dere krangler på så anbefaler jeg dere å gå til familievernkontoret for barnets del...

Anonymkode: e9690...8ba

AnonymBruker
Skrevet

wtf

Kan du klare å dokumentere slike ting? Lydopptak, ta vare på tekstmeldinger osv.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg måtte bare forlate situasjonen. Jeg klarte ikke mer. Han kverulerte på alt. Å han var ute i solen konstant som barn. Han visste jeg ble jo paranoid av å lese på nett. Og spesielt at jeg var så gledesdreper for han som ville bære i sele.

Han mente også vi kunne la vognen stå i stekende sol med 27 varmegrader ute, for han ville sitte på brygga langs sjøen. Jeg for opp og ned for å sjekke temperatur til baby, da fikk jeg beskjed om å slappe av og ikke stresse så. Baby var glovarm. Baby begynte heldigvis å gråte, da fikk jeg trillet vognen i skyggen. 

Dagen før var vi ute i 7 timer på hans ønske, gav blaffen i baby sine faste måltider og bleieskift måtte skje på en benk i en skitten park.

stakkars baby 😭

Anonymkode: f9bf5...662

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når du tillater dette er du med på omsorgssvikt av babyen. 

Enten må du forlate han, eller så får du stå i kjefta som kommer med å ta vare på barnet ditt. 

Anonymkode: 80a4c...863

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

wtf

Kan du klare å dokumentere slike ting? Lydopptak, ta vare på tekstmeldinger osv.

stakkars baby 😭

Anonymkode: f9bf5...662

Ja det er helt grusomt.

Jeg har så vondt av baby. Og jeg gråt meg i søvn i natt og tenkte på det absurde at jeg kun tenkte på baby sitt beste mtp solen, og han tolker det som noe ondt. At jeg prøvde ødelegge for han, jeg var slik en gledesspreder liksom. Hadde jo ingenting med noe å gjøre. 

Jeg tenker jo dette vitner om veldig abnormale reaksjonsmønstre. De fleste hadde jo svart: å så bra du leste dette så jeg ikke skadet babyen!! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stakkars deg ts, du kan ikke ha det greit nå!

Du har naturligvis rett, baby skal skjermes fra sollys. Så klart kan det gå bra, men slike sjanser tar man ikke.

Bære baby kan man jo allikevel, bruk solhatt, UV parasoll (evt UV klær) og gå mest mulig i skyggen (feks skogen) når solen er på det varmeste. 

Det å ha en vogn stående i solen kan være direkte farlig! Ikke alle babyer gråter når de blir overopphetet. Godt du fulgte med, men pass på å gå i skyggen umiddelbart neste gang.

Høres som det er tryggere for deg og baby å komme dere bort. Dokumenter det du kan dokumentere,  og søk hjelp om du tror han kan bli farlig. 

Anonymkode: 9a6c7...a09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...