AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Etter et langt liv sammen har vi nå bestemt oss for å gå til hvert vårt. Vi bor i mitt barndomshjem hvor jeg arvet midler for å være i stand til å kjøpe dette. Etter enighet om hvordan delingen skulle foregå har jeg nå overtatt gjelden og forpliktelser men mannen min bor her fortsatt og bidrar ingenting. Nå prater han om å gå til advokat for å få mer ut av boet. Det blir jo dyrt for oss begge og jeg er redd for at vi sitter igjen med ingenting dersom han fullfører det han sier. Jeg mener å ha krav på å holde min arv utenfor delingen, han er ikke enig. Hjelp, noen som kjenner til praksis her? Vi har felles barn og dersom han får viljen ved å legge bolig på markedet er jeg redd begge må flytte. Anonymkode: 3ca88...710
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Mannen har vel vært med på å betale på lånet? Så noe vil jeg tro han har krav på selv om huset i utgangspunktet ble kjøpt med hjelp av arv. Har dere ikke inngått skifteavtale, ble dere bare enige muntlig? Advokat er nok nødvendig her. Anonymkode: 00544...aea
solmåneogstjerner Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Arv skal holdes utenom så lenge du kan bevise at det fortsatt er i behold. Hvis det er tydelig at arvede midler er i behold så er det ditt. Han kan kreve utbetaling for det han har bidratt med (ikke løpende kostnader, men f eks oppgradering). Anbefaler deg å ta en time eller to med advokat, etter at du har lest deg litt opp. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Ikke hør på andre råd her enn dette: kontakt advokat. Anonymkode: 510e5...e1f 2
regine Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hør på andre råd her enn dette: kontakt advokat. Anonymkode: 510e5...e1f Dette. Og TS - dette bør du gjøre selv - med en gang. Da vet du hva som er riktig (arv skal holdes utenom) og du kan bare informere han om det. I stedenfor at du skal gå rundt og vente på at han skal ta initiativet. i og med at han ikke har flyttet og ikke lenger bidrar (hvorfor ikke?) kan det virke som han vil presse deg så mye som mulig, men det trenger du ikke tillate, hvis du selv vet hva som gjelder. Og du - få han ut av huset, eller så må han bidra med husleie etc. Ingen voksne bor gratis.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Gå til advokat, og send skriftlig krav om husleie! Anonymkode: 475a7...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå