AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Del Skrevet 31. mai 2021 Har dere noen å anbefale som ikke er i 2000-kroners-klassen? De er til en stor person som har vonde knær og som ikke vet om jogging vil fungere enda og derfor ikke vil bruke for mye på sko som kanskje ikke ender opp med å bli brukt noe særlig. Anonymkode: d2a9e...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Det er to faktorer her som ikke er det du spør om, men som er viktig likevel: 1. Jogging gjør vonde knær vondere for en tung person. 2. Til en viss grad får man det man betaler for når det gjelder joggesko. For sko til fullpris bør du nok minst tenke over 1000 kroner. Anonymkode: 3201f...1ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg hadde IKKE anbefalt jogging til en person som allerede har vondt i knærne, du vil ikke skade dem permanent. Hilsen kneskadet person. Ville heller ha anbefalt å kjøpe noen gode gå-sko, eller at personen starter å sykle, ro eller svømme til knærne slutter å gjøre vondt. Anonymkode: 5a18f...e6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Del Skrevet 31. mai 2021 Takk, men dere svarer slettes ikke på spørsmålet. 😊 Vedkommende jogget før, fikk en skade som gjorde trening vanskelig, la på seg, vil nå i samråd med lege prøve å jogge igjen. Kan dere komme med forslag til rimelige sko med god demping? Anonymkode: d2a9e...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk, men dere svarer slettes ikke på spørsmålet. 😊 Vedkommende jogget før, fikk en skade som gjorde trening vanskelig, la på seg, vil nå i samråd med lege prøve å jogge igjen. Kan dere komme med forslag til rimelige sko med god demping? Anonymkode: d2a9e...7ac Jeg har prøvd mye, men min erfaring er at man dessverre må opp i type 1700-2000 kr klassen for det. Altså Hoka og liknende. Ikke enhver dyr sko. Ikke sånn for å være vanskelig på det, men det bare er sånn. Anonymkode: eb8a5...e9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har prøvd mye, men min erfaring er at man dessverre må opp i type 1700-2000 kr klassen for det. Altså Hoka og liknende. Ikke enhver dyr sko. Ikke sånn for å være vanskelig på det, men det bare er sånn. Anonymkode: eb8a5...e9a Skjønner, takk. Hvordan er det å kjøpe sånt brukt...? Dempingen er potensielt ikke like god da eller? Anonymkode: d2a9e...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 31. mai 2021 #7 Del Skrevet 31. mai 2021 Pronerer vedkommende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Del Skrevet 31. mai 2021 Altra sko er rimelige med god demping. Ikke kjøp brukt da er mye av dempingen slitt. Hoka som nevnes her er best men koster ca dobbelt så mye som altra Anonymkode: ed619...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner, takk. Hvordan er det å kjøpe sånt brukt...? Dempingen er potensielt ikke like god da eller? Anonymkode: d2a9e...7ac Mmm....tja. Mye av dempen reduseres mye ved bruk, så om du skal jogge med dem hadde jeg ikke gjort det. Joggesko skal også gjerne byttes ut jevnlig om man bruker de en 2-3 ganger i uka. Men Altra noen noen her nevner er også et godt merke, men om dempen er like god som Hoka vet jeg ikke. Anonymkode: eb8a5...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Del Skrevet 31. mai 2021 Hva med motbakkeløping? Bakkeintervaller? Er ikke det mindre belastende for knær? Anonymkode: b58dd...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 31. mai 2021 #11 Del Skrevet 31. mai 2021 Som mange nevner her så koster det gjerne litt med løpesko med god demping. Har god erfaring med Hooka og Asics. Hvis du først skal bruke 1500 på sko så anbefaler jeg å dra til Löplabbet. De er helt gull på å finne gode sko som passer din løpestil. Mtp å kjøpe brukt så hadde jeg ikke anbefalt det med mindre det er ubrukt/lite brukt. Det er dessuten lurt å prøve skoene før man kjøper de. Jeg har ganske bred fot, derfor får jeg gnagsår av mange helt ordinære sporsmerker som Nike, Adidas etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Del Skrevet 31. mai 2021 Et tips er å kjøpe en eldre modell i en god sko (men ny, selvfølgelig, ikke brukt). Feks Hoka Clifton kommer i ny modell i morgen (8), og da er det tilbud på den eldre modellen (7) fordi sportsbutikker skal kjøpe inn den nye. Ser at den ligger til 1500 i enkelte butikker, og vil sikkert bli enda billigere når ny modell er i salg. Hoka er den jeg syns er suveren når det kommer til demping. Anonymkode: da158...b5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 1. juni 2021 #13 Del Skrevet 1. juni 2021 Det er dessverre slik at ein får det ein betalar for. Ein liten, lett og løpsvan person kan klare seg med billige sko, ein tung person med kjente skadar kan ikkje det. Så svaret på spørsmålet er rett og slett at nei, ein kan ikkje tilrå eit par billige sko med god demping til ein tung person, for noko slikt finst ikkje. Eg ville ikkje ha kjøpt ein fjorårsmodell heller, ein veit aldri kor lenge dei har ligge i butikken, og dempinga stivnar etter kvart. Har for øvrig ikkje problem med å støtte tilrådinga om Hoka eller Altra, eller klassikaren Asics Nimbus. Ver likevel merksam på at Altra-sko har null-dropp, og det er ikkje alle som er vante med det, og det kan gi litt interessante resultat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå