AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg har DnB MasterCard som jeg bruker ofte og betaler innen forfall. Man kan jo spare litt penger på riktig bruk av kredittkort. Men pga min økonomi har det vært vanskelig å få nye kredittkort ved kredittkort sjekk. Hvilke er «lette» å få? Trumf sitt hadde vært supert, men får ikke Anonymkode: dff4f...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Hvis du har så dårlig økonomi at de ikke vil gi deg kredittkort, gjør deg selv en tjeneste å slutt å bruk de.. før du havner på luksusfellen. Hvis du klarer å betale innen forfall så klarer du også spare opp først istedet. Anonymkode: d712b...fed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 31. mai 2021 #3 Del Skrevet 31. mai 2021 Det er ikke meningen at du som har så dårlig økonomi skal ha kredittkort. Det er for å beskytte deg mot deg selv. Bruk penger du har! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du har så dårlig økonomi at de ikke vil gi deg kredittkort, gjør deg selv en tjeneste å slutt å bruk de.. før du havner på luksusfellen. Hvis du klarer å betale innen forfall så klarer du også spare opp først istedet. Anonymkode: d712b...fed Har ikke så dårlig økonomi i det hele tatt. Men det er strenge regler for å få det Anonymkode: dff4f...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg fikk heller ikke det nye Mastercardet til Trumf, etter at de byttet kortleverandør. Det gamle ble avsluttet, og så søkte jeg om det nye, men til min store overraskelse fikk jeg avslag. De ville ikke svare på hvorfor heller, fikk bare svada-svar, svevende og uten noe konkret. Det er første gangen jeg har fått avslag på et kredittkort. Norwegian har et kort der man opparbeider seg bonus hos Norwegian. Fordelen er at du kan bruke bonusen til flyreiser og slikt som Norwegian har, og ulempen er at det er kun det bonusen kan brukes til. Den kan ikke tas ut i kontanter. Men kortet var lett å få, og snodig nok hadde de ikke noe felt i søknaden der man fyller ut beløp for ønsket kreditt. Jeg fikk uten videre tildelt et kort med hele 70 000 i kreditt på! Anonymkode: f64b9...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg fikk også nylig avslag på kredittkort. Med inntekt på over 550k i året, uten betalingsanmerkninger, fikk jeg ikke kredittkort pga nedbetaling på mobilen som i gjeldsregistret er registert som er kredittkort.... Jeg får ikke betalt helt ut før tidligst i desember. For å si det sånn, med over 20k i måned etter alt fast er betalt, burde det ikke være et problem. Kredittkortet skal ikke brukes til vanlig, men ved netthandel og som backup i tilfellet det vanlige kortet blir sprettet (har opplevd det flere ganger) Anonymkode: a34a8...b0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk også nylig avslag på kredittkort. Med inntekt på over 550k i året, uten betalingsanmerkninger, fikk jeg ikke kredittkort pga nedbetaling på mobilen som i gjeldsregistret er registert som er kredittkort.... Jeg får ikke betalt helt ut før tidligst i desember. For å si det sånn, med over 20k i måned etter alt fast er betalt, burde det ikke være et problem. Kredittkortet skal ikke brukes til vanlig, men ved netthandel og som backup i tilfellet det vanlige kortet blir sprettet (har opplevd det flere ganger) Anonymkode: a34a8...b0f Hva mener du med at det vanlige kortet blir sprettet? Mener du sperret? Anonymkode: f64b9...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva mener du med at det vanlige kortet blir sprettet? Mener du sperret? Anonymkode: f64b9...194 😂 Autokorrekt er flott. Sperret mente jeg selvsagt 😄 Anonymkode: a34a8...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg fikk også nylig avslag på kredittkort. Med inntekt på over 550k i året, uten betalingsanmerkninger, fikk jeg ikke kredittkort pga nedbetaling på mobilen som i gjeldsregistret er registert som er kredittkort.... Jeg får ikke betalt helt ut før tidligst i desember. For å si det sånn, med over 20k i måned etter alt fast er betalt, burde det ikke være et problem. Kredittkortet skal ikke brukes til vanlig, men ved netthandel og som backup i tilfellet det vanlige kortet blir sprettet (har opplevd det flere ganger) Anonymkode: a34a8...b0f Av nysgjerrighet. Hvorfor i alle dager kjøper man mobil på nedbetaling, om man har en så solid økonomi som du her beskriver? Jeg kjøper ikke en gang bil på nedbetaling (lån), da det er ulønnsomt. Anonymkode: 9ebec...e25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Del Skrevet 31. mai 2021 Hold deg unna. Kjenner en som jobbet i bransjen og når noen lanserer et nytt kk er det tusenvis av folk som jakter enda ett selv om 90% får avslag pga bet.anmerkninger. Sykt. Anonymkode: 4a253...a45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Del Skrevet 31. mai 2021 For å legge til: har ikke betalingsanmerkninger! Men så lenge man betaler til forfall og ikke gjør ting som gir renter, så kan man tjene på å ha kredittkort. TS Anonymkode: dff4f...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Del Skrevet 31. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: For å legge til: har ikke betalingsanmerkninger! Men så lenge man betaler til forfall og ikke gjør ting som gir renter, så kan man tjene på å ha kredittkort. TS Anonymkode: dff4f...abc Sprøyt. Om du skal "tjene" til en flyreise med bp må du vel ha ca. 5000 saldo, dvs ut du må kjøpe ting du ikke trenger for 50.000 pr år for å "få" 5000,- Anonymkode: 4a253...a45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sprøyt. Om du skal "tjene" til en flyreise med bp må du vel ha ca. 5000 saldo, dvs ut du må kjøpe ting du ikke trenger for 50.000 pr år for å "få" 5000,- Anonymkode: 4a253...a45 Vi som bruker kredittkort med kickback bruker da ikke mer penger kun for å få kickback. Jeg får 1-5% på absolutt alt jeg uansett må kjøpe i løpet av et år. Jeg kaller det økonomisk smart. Det sagt, synes sperrene kredittkortselskapene har er gode. Folk med betalingsanmerkninger, mobiltelefon på nedbetaling, med mer, bør bli beskyttet. Anonymkode: 9ebec...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sprøyt. Om du skal "tjene" til en flyreise med bp må du vel ha ca. 5000 saldo, dvs ut du må kjøpe ting du ikke trenger for 50.000 pr år for å "få" 5000,- Anonymkode: 4a253...a45 det er ikke slike kreditt kort jeg er interessert i. De som har med mat å gjøre er det jeg først og fremt vil ha. Siden jeg bruker penger på dette uansett. Anonymkode: dff4f...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk heller ikke det nye Mastercardet til Trumf, etter at de byttet kortleverandør. Det gamle ble avsluttet, og så søkte jeg om det nye, men til min store overraskelse fikk jeg avslag. De ville ikke svare på hvorfor heller, fikk bare svada-svar, svevende og uten noe konkret. Det er første gangen jeg har fått avslag på et kredittkort. Norwegian har et kort der man opparbeider seg bonus hos Norwegian. Fordelen er at du kan bruke bonusen til flyreiser og slikt som Norwegian har, og ulempen er at det er kun det bonusen kan brukes til. Den kan ikke tas ut i kontanter. Men kortet var lett å få, og snodig nok hadde de ikke noe felt i søknaden der man fyller ut beløp for ønsket kreditt. Jeg fikk uten videre tildelt et kort med hele 70 000 i kreditt på! Anonymkode: f64b9...194 Herregud for en grisk kredittbank Norwegian er - 70 000 med en gang ? Anonymkode: e3e81...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herregud for en grisk kredittbank Norwegian er - 70 000 med en gang ? Anonymkode: e3e81...f6f De er kjent for å dele ut rask kreditt og dårlig bankhåndverk.De fleste som drukner i gjeld har vel noe utestående hos de Anonymkode: 307d4...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Av nysgjerrighet. Hvorfor i alle dager kjøper man mobil på nedbetaling, om man har en så solid økonomi som du her beskriver? Jeg kjøper ikke en gang bil på nedbetaling (lån), da det er ulønnsomt. Anonymkode: 9ebec...e25 Det er ikke en nedbetalingsplan pr se, men mobilbytte-avtale. Det er også 0% rente. Økonomien endra seg også i høst, til det bedre. Nå har jeg også fast inntekt, og ikke midlertidig som jeg hadde tidligere. Bil kjøpte jeg også uten lån. Anonymkode: a34a8...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå