Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg flyttet nylig inn i en stor leilighet med små barn, katt og hund. Det viser seg veldig kjapt at vi får flis av tregulvet som går igjennom nesten hele huset. Vi har bodd her i to dager, og har måtte plukke en god del flis på meg og barna.  Jeg sa dette til utleier og fikk ett teppe til barnas rom og resten må jeg dekke fikk jeg beskjed om. Men skal jeg virkelig dekke det? Utleier informerte meg aldri om dette. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Subber dere en del da? 

• Liker 2
Skrevet

Du så vel leiligheten før du skrev under på kontrakten? Bruk tøfler så slipper du problemet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du kjøpe tepper selv med mindre dette er et meget spesielt gulv som må repareres. 

Anonymkode: 23639...990

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var vanlig å bruke tøfler jeg.

Anonymkode: 78fda...bb4

• Liker 4
Skrevet

Bilder av gulvet?

AnonymBruker
Skrevet

Utleier må dekke utbedring, man skal ikke få fliser av å gå på et gulv - det må helt klart anses å være en mangel.

Anonymkode: c9496...1a4

Skrevet

Takk for svar, da veit jeg det😊

Skrevet
nomore82 skrev (4 minutter siden):

Bilder av gulvet?

Lagt til nå

Skrevet

Dette er jo åpenbart et gulv som gir fliser slik det ligger nå. Du ser til og med fliser på bildet.

Er dette et forsøk på å gjøre det billig eller skape et visst miljø/inntrykk? Og var dere ikke på visning?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det der ser jo ut som en platting 🙈 Men tepper er nok noe dere burde skaffe selv. 

Var gulvene tildekt ved visning? I såfall burde du jo kanskje ta en prat med eier og komme til enighet om noe.

Endret av Frøkenfryd30
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en platting ja, om man skal ha slikt gulv inne må det slipes og lakkes - ellers blir det håpløst. Regner med det er en gammel leilighet, men vanskelig å holde slike gulv rene - tenk på alt som faller ned mellom bordene.

Anonymkode: c9496...1a4

Skrevet
nomore82 skrev (5 minutter siden):

Dette er jo åpenbart et gulv som gir fliser slik det ligger nå. Du ser til og med fliser på bildet.

Er dette et forsøk på å gjøre det billig eller skape et visst miljø/inntrykk? Og var dere ikke på visning?

Vi var på visning, hadde på sko og tenkte ikke så mye over gulvet når jeg var der. Er ett eldre hus 

AnonymBruker
Skrevet

Slik kan dere ikke ha det. Dette må utbedres, og det må da være utleiers ansvar. 

Anonymkode: f1d57...2a3

Skrevet

Problemet slik jeg ser det er at dere var på visning og har dermed sett gulvet. Utleier har ikke forsøkt å skjule det og dere kunne selv fanget dette opp før dere inngikk leieavtale. Dette er altså etter min mening ingen mangel.

Men samtidig så må en vurdere hva dere hadde grunn til å forvente. Dersom månedsleien eller standard i boligen ellers gir grunn til å forvente noe annet så kan dere kanskje ha en sak. Men lav månedsleie og evnt veldig gammel bolig som ikke er oppgradert på lenge taler mot at dere kan forvente noe mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når dere var på visning så fikk dere se gulvene, og muligheten til å vurdere om leiligheten tilfredsstiller deres krav og forventninger.

Om dere ikke likte gulvene ville dette vært tidspunktet å ta det opp. Da kan utleier vurdere om han vil bytte gulv og leie ut til dere, eller leie ut til noen andre som kan trives med gulvet.

Anonymkode: 98c62...687

• Liker 1
Skrevet
nomore82 skrev (2 minutter siden):

Problemet slik jeg ser det er at dere var på visning og har dermed sett gulvet. Utleier har ikke forsøkt å skjule det og dere kunne selv fanget dette opp før dere inngikk leieavtale. Dette er altså etter min mening ingen mangel.

Men samtidig så må en vurdere hva dere hadde grunn til å forvente. Dersom månedsleien eller standard i boligen ellers gir grunn til å forvente noe annet så kan dere kanskje ha en sak. Men lav månedsleie og evnt veldig gammel bolig som ikke er oppgradert på lenge taler mot at dere kan forvente noe mer.

Er er enig med deg.. Jeg har lært nå at det er viktig å se på gulvene i framtiden. Er vandt med laminat gulv så jeg tenkte ikke noe over at det var gulv som kunne flise. Jeg betaler 11tusen i måneden for er ca 100 kvm.  

Skrevet

11k for 100kvm kan være billig, eller dyrt. En må se det ann i forhold til hva andre leiligheter/hus i samme område ligger på i pris med tilsvarende standard.

Men vær obs på at det er flere ting en må sjekke på visning. Det viktigste er å ikke la seg blende av gleden med et nytt sted men å se kritisk rundt deg og tenk at du skal bo der lenge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...