Gå til innhold

Kjøleskap temperatur for lav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et AEG kombi kjøl og frys som nå er blitt et stort fryseskap. Kjøledelen er for kald. Rundt 0 grader. Vi har prøvd å justere dette, men intet skjer. Kjøleskapet er av en eldre model, men vi kjøpte den for under 5 år siden. Men før vi reklamerer, er det noe vi enkelt kan fikse? 

Skrevet

lemoncake skrev (På 31.5.2021 den 8.51):

Vi har et AEG kombi kjøl og frys som nå er blitt et stort fryseskap. Kjøledelen er for kald. Rundt 0 grader. Vi har prøvd å justere dette, men intet skjer. Kjøleskapet er av en eldre model, men vi kjøpte den for under 5 år siden. Men før vi reklamerer, er det noe vi enkelt kan fikse? 

Hva er frysen satt på?
Dersom dere stiller opp temperaturen i frysedelen (feks fra -18 til -15), blir det bedre i kjøleskapet da?

Går kompressoren hele tiden? Er skapet isete eller nylig avist? Er det varmt i rommet? Har skapet god lufting i bakkant?

(Jeg lurer på om dersom frysedelen aldri når sin satt temperatur så vil skapet fortsette å gå og da kjøle ned kjøleskapsdelen forbi ønsket nivå).

Det er jo mulig at selv om dette er forklaringen og "løser" problemet bør det reklameres på likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men har du prøvd å dra ut ledningen, av-ise frydedelen, og plugget det i igjen? 

Anonymkode: c4618...8dc

Skrevet (endret)
ekkoet skrev (41 minutter siden):

Hva er frysen satt på?
Dersom dere stiller opp temperaturen i frysedelen (feks fra -18 til -15), blir det bedre i kjøleskapet da?

Går kompressoren hele tiden? Er skapet isete eller nylig avist? Er det varmt i rommet? Har skapet god lufting i bakkant?

(Jeg lurer på om dersom frysedelen aldri når sin satt temperatur så vil skapet fortsette å gå og da kjøle ned kjøleskapsdelen forbi ønsket nivå).

Det er jo mulig at selv om dette er forklaringen og "løser" problemet bør det reklameres på likevel.

Tror ikke det er mulig å stille temperatur på frys. Det er et slikt hjul inne i kjøleskapet som vi justerer temperatur. Den står på 3 mener jeg å huske. Skapet står i boden. Er et slikt ekstra kjøleskap vi har. Boden er kjølig og var nok veldig kald i vinter da det var rundt -10 grader ute. Problemet kan ha vart en stund fordi vi bruker mest frysen og mulig ikke oppdaget at det frøs også i kjøle delen. Vi har litt i frysen som må tas ut før vi kan slå og på strøm. Eller må vi det? 🤔 Strømmen må vel være av en stund før vi plugger i igjen mener jeg. Det måtte vi på et annet kjøleskap (ifølge support.) 

Det er ikke isete. Vi har ikke hatt det så veldig lenge. Husker ikke når vi kjøpte det. Kjøpte eldre model, men det var helt nytt. 

Endret av lemoncake
Tilleggsinfo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...