Gå til innhold

Trenger man egentlig ha reiseforsikring når man reiser innenlands?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dumt spørsmål kanskje.. men vi trenger jo ikke å frykte akutt sykdom her hjemme uansett, og hvis man kjøper avbestillingforsikring med turen så er det kanskje tilstrekkelig? :) 

Anonymkode: ace08...229

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir frastjålet noe vil du få 0 kr igjen uten reiseforsikring. 

Anonymkode: 2dab4...0e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde utbetalt godt over 30 000 kr på reiseforsikring innenlands i forfjor. Både mann og barn fikk høy feber og lungebetennelse helt ut av det blå da vi var 10 timer hjemmefra. Planen var at vi skulle bo på et hotell mens vi ventet på å ta color line. Det endte opp med at vi måtte bo motvillig på hotellet i en uke og ikke kunne reise videre på Color line som planlagt fordi mann og barn var for syke til å dra noen plass. Hotell i Norge midt i fellesferien er svindyrt, og det var mye penger som gikk tapt i den båtturen. Når mannen endelig kom seg over den værste feber etter forsøk nr 2 på antibiotika så kunne vi kjøre hjem, men fordi lille fortsett var veldig syk så måtte vi ha enda en hotellnatt på turen hjem. Midt i fellesferien så var det eneste ledige et svindyrt hotell, men vi hadde ikke noe valg. Reiseforsikringen dekket alt. 

Anonymkode: 74a45...250

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

En gang for mange år siden skulle jeg reise hjem med buss etter en ukes jobbtur i Oslo.  Jeg ga bagen min til sjåføren, som så skulle stable den inn med resten av bagasjen.  Plutselig kom det løpende et menneske og tok bagen og løp avsted.

innholdet var skittentøy og toalettsaker, bare gammelt og brukt.  Verdien var ganske ubetydelig.  Jeg anmeldte og kontaktet reiseforsikring, fikk utbetalt nesten 5000kr.  

AnonymBruker
Skrevet

Har forøvrig også en kollega som gikk fjelltur langt ute i gokk da det skjedde en stygg ulykke som endte men mange brudd og skader på begge to. Kort fortalt så fikk de selvfølgelig dekket sykehusopphold osv som vi får på sykehus i Norge, men forskjellen på dem kom da de skulle hjem fordi de var langt unna hjemmet. Han ene hadde forsikring og han andre ikke. Han med forsikring fikk dekket alt av taxi med plass til rullestol, flybilletter, hotell ect for hjemturen som var veldig vanskelig pga brudd og tilstand mens han andre måtte betale alt dette selv. Det ble en god del tusenlapper, spesielt hvis du også regner med de pengene som allerede var betalt på turen fra før og som ikke kunne benyttes og som han ene fikk igjen men han andre måtte betale dobbelt for.

Konklusjonen er vel av egen erfaring at det kan skje ganske mye når man ferierer i Norge som ikke dekkes av staten, men at har du likevel råd til å betale i værste fall for dobbel ferie så er det ikke noe du nødvendigvis kommer i økonomisk ulage av. Likevel er det definitivt kjekt å ha, ikke koster det spesielt mye å forsikre seg heller. Å feriere i Norge er potensielt veldig dyrt og det er penger man fort taper eller må betale igjen om noe skjer.

Anonymkode: 74a45...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiseforsikring kan være nyttig hele tiden det, du dekkes jo fra du går ut døra hjemmefra og til du er hjemme igjen. Om du er på hytta, lufter hunden eller om du skulle vært i Kina, det spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 86bde...b2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fettern min var hjemme hos sine foreldre på besøk. Han tok seg en tur ut på sykkel, falt og brakk kjeven. Det ble mye dyr tannbehandling i etterkant, hvor mye ble dekket av reiseforsikring. Han var sjeleglad for at han hadde den! 

Anonymkode: 5c07f...47a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dumt spørsmål kanskje.. men vi trenger jo ikke å frykte akutt sykdom her hjemme uansett, og hvis man kjøper avbestillingforsikring med turen så er det kanskje tilstrekkelig? :) 

Anonymkode: ace08...229

Når jeg var på skiferie for noen år siden så falt jeg og brakk armen. Reiseforsikringa dekket utgifter på nærmere 2000kr for taxi fra skistedet til nærmeste legevakt. Så ja greit å ha.

• Liker 1
Skrevet

Det er idioti å ikke ha helårs reiseforsikring. Gjelder uansett om du reiser på ferie eller ikke. Punktum!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helårs reiseforsikring da jeg kolliderte og skadet meg alvorlig for noen år siden. Jeg fikk utbetalt en pen sum i erstatning, og jeg kolliderte i hjembyen min.

Anonymkode: 74453...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiseforsikring gjelder jo ikke bare på reise som i ferie og tur langt vekk, men også stort sett alt utenfor eget hjem nesten. Også i hverdagen.

Du bør virkelig ha helårs reiseforsikring uansett.

Anonymkode: 54ea6...33a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...