AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hva er de vanlig når de leies ut bolig? Får man sette opp de bildene man ønsker på vegg? Taklamper etc? Man ønsker jo skape seg et hjem å da er jo disse tingene veldig essensielle? Gardinstang eksempelvis de må man jo få satt opp? Spesielt når det gjelder langtidsleie og man blir boende 5 pluss år, man betaler jo husleie så at de som eier boligen faktisk har råd til å bo i sitt eget hus. Anonymkode: f3982...150
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er de vanlig når de leies ut bolig? Får man sette opp de bildene man ønsker på vegg? Taklamper etc? Man ønsker jo skape seg et hjem å da er jo disse tingene veldig essensielle? Gardinstang eksempelvis de må man jo få satt opp? Spesielt når det gjelder langtidsleie og man blir boende 5 pluss år, man betaler jo husleie så at de som eier boligen faktisk har råd til å bo i sitt eget hus. Anonymkode: f3982...150 De leilighetene jeg har leid så har det vært gardinstenger der fra før. Joda, men er et visst forbehold om å ikke klistre opp unødvendig mye på veggen. Og la spikre og oppheng stå igjen når man drar. Taklampe tror jeg ikke, men det kommer an på utleier. Anonymkode: 2bfbf...20d
cleangal Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Der jeg leide var det gardinstenger og uttak/kroker i taket for taklamper. Fikk beskjed om å bruke eksisterende skruehull i veggene til lamper og bilder så langt det var mulig. Vi leier ut møblert, men hvis leietaker f.eks vil henge opp egne gardiner eller bilder i stedet for de som er der er det helt greit.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Det er nok forskjellig hva utleier tillater. Hadde jeg skulle leid ut leiligheten min for et år for å reise jordomseiling hadde ikke leietaker fått lov å lage nye hull i veggene eller gjøre noe som etterlot spor. Men hadde jeg leid ut bolig som jeg aldri har tenkt å bo i uansett hadde jeg ikke vært så streng. Anonymkode: 3efe2...19c
Gjest Smeltemann Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Har det vært en av de ny opp pussede leilighetene så er jeg nøye på at dem bruker kroker som skal klistres på veggen. Lamper skal få være der de er. De gamle som ikke er pusset opp kan de få gjøre som de vil med.
Kristin70 Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Det er utleier som bestemmer, spør før du setter igang.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Varierer veldig. Her jeg leier nå får ikke jeg henge opp bilder, lamper eller hyller.. Jeg har også en utebod som jeg fikk beskjed om å bruke, men er veldig begrenset hva jeg får oppbevare der også, dem er redd for rotter og mus 🙈 Dem mener at plastkassene med uteleker er søppel, samme med putene til utemøblene.. Anonymkode: 2e83a...899
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 Her jeg leier får jeg gjøre som jeg vil😊 Så lenge jeg ikke plager huseier med småting som snømåking, skifting av lyspærer, tilatelse til å ringe rørlegger når vannet fryser ol. så er han fornøyd👍🏻 Anonymkode: 4da56...d4f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 Spurte aldri jeg. Men gikk jo aldri bersherk på veggene. Utleier leier jo ut et hjem, ikke en oppbevaringsplass. Anonymkode: 0ec05...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå